Gabriel Shear Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Har tenkt på å sette opp surround i kjellerstua, men lurer på om det er litt for lite. Rommet er på 3 * 3 m. Rommet Bilde fra TVen sin possisjon Bilde fra sofaen sin possisjon Blir litt feil bilde da det ser litt mindre ut enn det egentli er. Har tenkt å sette bakhøyttalerene loddrett og de andre vassrett. Er det i hele tatt et poeng å sette opp surround? Når en sitter i sofaen så sitter en veldig nermt bakhøyttalerene mens fronthøyttalerene er mye lengre i fra.. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Ville nok ommøblert litt før jeg installerte surround. TV på kortveggen bl. a. Må kanskje kaste ut et eller annet møbel , men et bra anlegg er verdt det... Sub kan du kanskje hoppe over... Vil nok bli mer trøkk en lyd, i og med at rommet er så lite, dessuten gir en god surroundhøyttaler god nok bassgjengivelse. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Har tenkt på å sette opp surround i kjellerstua, men lurer på om det er litt for lite. Rommet er på 3 * 3 m. Rommet Bilde fra TVen sin possisjon Bilde fra sofaen sin possisjon Blir litt feil bilde da det ser litt mindre ut enn det egentli er. Har tenkt å sette bakhøyttalerene loddrett og de andre vassrett. Er det i hele tatt et poeng å sette opp surround? Når en sitter i sofaen så sitter en veldig nermt bakhøyttalerene mens fronthøyttalerene er mye lengre i fra.. Tja, det er for lite til å bli optimalt, men velger du riktig høyttalere og gjør noen triks kan det bli ganske så bra. Jeg ville gått for noen stativhøyttalere og sub. Uansett hva folk sier så må man ha sub for å få kinoopplevelse. Gulvstående fronthøyttalere er nærmest umulige å få plasert riktig i et så lite rom. Og ikke finn på å kaste ut alle møblene, når rommet er kvadratisk så er det svært utsatt for stående bølger og da er det veldig viktig at du har noe i de fleste hjørnene feks plante, bokhylle eller noe slikt. Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Takker for svar. Tror jeg tar å prøver.. Må da bli bedre enn ingenting ihvertfall. Fant ut at på surroundforsterkeren jeg skal kjøpe så går det an å stille hvor langt hver høyttaler er fra lyttepossisjon, slik at det gjir noe korrekt surroundlyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå