Gå til innhold

Hardcore spillpc,,dette ender jeg opp med.

Anbefalte innlegg

Okey for en knapp uke siden laget jeg en tråd om gamingpc og hva jeg burde velge.

Fikk veldig mange råd og Arni90 hjalp meg med å plukke deler.

For Dere som ikke så den tråden ville jeg ha en high end stasjonær gaming pc som vil kunne spise alle spill på markedet idag og fremover.

Prisen spilte forsåvidt ingen rolle,men med det oppsettet jeg har nå på dustinhome

ender jeg opp på 14797 ink skjerm og med frakt

Her er oppsettet:

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT ENG DVD

XFX BLACK EDITION 750W MODULAR

COOLER MASTER FULLTOWER HAF X BLACK1

CORSAIR H70 HYDRO CPU COOLER S-775/1155/1156/1366/AM2+/AM3

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

2 x ASUS RADEON HD6950 2GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DF

OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

ASUS P8P67 PRO B3.1 P67 S-1155 ATX

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART

Tenkte å kjøpe Samsung Synchmaster 24" selvom alle snakker veldig varmt om dell sin skjerm

DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK

Hvor stor forskjell tror du det blir mellom kvalitet i bilde?

Tror du dette er et ok beist av en maskin? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rimelig strøkent oppsett!

Regner med du skal spille i 1920x1080? Jeg ville selv glatt gått for ett kraftig grafikkort. Det går på støy/varme, samt dette at ikke alle titler skalerer like bra i SLI/CF. Fullstendig klar over at 2x HD 6950 i teorien er betraktelig kraftigere enn GTX 580, og vil i visse tilfeller gruse det.

Feks dette: http://www.dustinhome.no/pd_5010550169.aspx ville vært et godt alternativ.

Synes Linustechtips har en god video om 2x SLI/CF versus 1x kraftigere GPU.

http://www.overclock.net/amd-ati/899879-2-6950-1-gtx-580-a-3.html

I'd get the 580 to avoid the headaches of CF/SLI and ATI's drivers. Went from a 5970 to a GTX 580, and never looked back. I will not buy ATI again, even with better price/performance ratio, due the the constant issues i've had from every ATI GPU i've owned. SLI/CF is also a huge headache that is just not worth the hassel. I've been down both roads, many many times, and always find myself going back to a single reliable GPU.

In my opinion, NVIDIA and Single-GPU is the most reliable way to go. ATI's makes great hardware, and looks amazing on paper.. however their driver support is lacking. Until they get better people on their software team, I can't recommend them if you want reliability.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Bare et lite tips hvis du skal ha to skjermkort, ikke velg de med referanse kjøler. Gå for Asus sine DCII kort. Slipper du endel bråk og varme ;)

Hei takk for svar alle sammen,var på jobb til nå så har igrunn bare gledet meg til å lese hva som har blitt skrevet her.

Kunne du gi noen eksempler biskop på kort som passer perfekt? :) Takker på forhånd<

Eller bør jeg virkelig gå for et kraftig skjermkort som Nvidia?

Lenke til kommentar

Hvis du søker (hos Dustin) på Asus DC, så vil du få opp mange skjermkort som er i DircetCU familien som er litt overklokkede kort med bedre kjøler (og komponenter hvis jeg ikke tar feil)

GTX 580

HD 6970

HD 6850

Jeg ville nok gått for et singlekort og heller oppgradert med et ekstra senere hvis det skulle vise seg å være for lite.

Lenke til kommentar

Rimelig strøkent oppsett!

Regner med du skal spille i 1920x1080? Jeg ville selv glatt gått for ett kraftig grafikkort. Det går på støy/varme, samt dette at ikke alle titler skalerer like bra i SLI/CF. Fullstendig klar over at 2x HD 6950 i teorien er betraktelig kraftigere enn GTX 580, og vil i visse tilfeller gruse det.

Feks dette: http://www.dustinhome.no/pd_5010550169.aspx ville vært et godt alternativ.

Synes Linustechtips har en god video om 2x SLI/CF versus 1x kraftigere GPU.

http://www.overclock.net/amd-ati/899879-2-6950-1-gtx-580-a-3.html

I'd get the 580 to avoid the headaches of CF/SLI and ATI's drivers. Went from a 5970 to a GTX 580, and never looked back. I will not buy ATI again, even with better price/performance ratio, due the the constant issues i've had from every ATI GPU i've owned. SLI/CF is also a huge headache that is just not worth the hassel. I've been down both roads, many many times, and always find myself going back to a single reliable GPU.

In my opinion, NVIDIA and Single-GPU is the most reliable way to go. ATI's makes great hardware, and looks amazing on paper.. however their driver support is lacking. Until they get better people on their software team, I can't recommend them if you want reliability.

Sier meg enig med deg. Det kan tilføyes at 6950 skal sies å skallere veldig bra i CF, så hvis OP kjøper ett av de kortene nå kan han jo f.eks kjøpe et til senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...