tovare Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Hei, Finnes det noen tommelfingerregler om antall kontakter og lampepunkter i en stue ? Er det vanlig å bare sentrere et takpunkt midt i rommet? Jeg vet ikke hvordan interiøret skal se ut. Stuen er avlang på 30 kvm med store vinduer i begge korte ende ... kan sees på som to firkanter på 15 kvm hvor den ene biten blir sofa/TV (2 vegger uten vindu) og den andre biten blir enten åpent rom eller muligens med et spisebord. Jeg har også regnet meg frem til 8 kontakter på stereobenken for å få plass til (TV, IVR, DVD, Router, Wifi, Spillkonsoll, Telefonboks, Telefon), er dette noe man har i veggen eller har alle skjøteledning til slikt? Takk Endret 26. mai 2011 av tovare Lenke til kommentar
runela Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Nye Nek 400 (2010) Sier klart i fra hvor mange stikkontakter som er påbudt ved renovering av store deler av installasjon eller ny bolig installasjon. I en stue er det krav til minimum 2 utakk (altså en dobbelstikk) på 4 Kvadrat meter stue + minimum 6 utakk bak planlagt tv, stereo. Og 4 av de 6 skal ikke være eurostikk. Har selv 8 Utak bak tven. Bare og montere 2 stikk med 4 uttak det:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå