Gå til innhold

Ratko Mladic pågrepet!

Anbefalte innlegg

Det meldes nå om at Ratko Mladic er pågrepet.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4131963.ece

Det er enda ikke bekreftet, men jeg drister meg på å si at dette er en gledens dag for alle som vil ha rettferdighet for alle krigsforbrytelsene gjort under hans kommando.

Det skal visst være en pressekonferanse nå klokken 13:

http://www.dagbladet.no/2011/05/26/nyheter/politikk/utenriks/16672604/

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ironisk ;) Men blir intressant å se om det faktisk blir positivt for serbia(EU relatert) med at de nå har pågrepet Mladic. Man ser tedenser til at nasjonalismen er på fremmarsj i europa nok engang. Til og med i Tyskland der nasjonalisme nærmest var tabulagt før etter WWII. I aftenposten i dag står det så fint:

Der Spiegel [Tysk avis] kaller dette "egoeuropeernes fremmarsj", begynnelsen på slutten på det store vi.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det var litt mistenkelig at det skjedde akuratt idag, når G8 toppene møttes i Frankrike.. Virker som det var timet inn

At serberne nevner EU medlemskap i samme åndedrag som de kunngjør arrestasjonen, bare underbygger mistanken min.

men men, får vi vel andri greie på

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det var litt mistenkelig at det skjedde akuratt idag, når G8 toppene møttes i Frankrike.. Virker som det var timet inn

At serberne nevner EU medlemskap i samme åndedrag som de kunngjør arrestasjonen, bare underbygger mistanken min.

men men, får vi vel andri greie på

EU har klart sagt fra at Serbia ikke kan være en del av EU, hvis de ikke bringer Mladic for den internasjonale domstolen. Ifølge EU så har Sebia skjult eller delvis skjult Mladic.

Bare og lese om republikkene etter Yugoslavia og forholdet deres til NATO og EU, så ser du en sammenheng mellom Serbia- EU medlemskap- Mladic

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ratko Mladic hadde et poeng. Bosnia var opprinnelig Serbisk/Kroatisk der hvor Serberne hadde den østre delen mens Kroatene hadde den vestre. Bosnia ble tatt av tyrkerne for 600 år siden. Konstantinopel er også opprinnelig kristent. Jeg syns vi bør støtte Mladic. Bosniakkene som er tyrkere har gjort mye værre ting. Mladic gjorde kort prosess med fangene, mens bosniakkene skar av hue på mange fanger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

^^

lol, du er enten fra Balkan eller kristenfundamentalist. Hvis det skulle foreligge en hvilken som helst genetisk studie på at Bosniaker er tyrkere, eller hvis vi rent fenotypisk så mindre europeiske ut en resten av befolkningen på nevnt halvøy, da skal jeg faen meg tatovere inn et bilde av personen som denne tråden omtaler på brystkassa.

Lenke til kommentar

Skulle likt å vite hvem som fanget ham. Det var en "finnerlønn" på 10 millioner euro! Amerikanske etteretningsstyrker har lett lenge og sikkert mange andre også. Vet ikke om slike personer som jobber med saken har krav på finnerlønn, men det er jo mulig noen nettopp har blitt mangemillionær.

Edit: Ifølge wikipedia var det serbiske sikkerhetsstyrker som fanget ham. Lurer på hvor aktivt de har lett før, eller hvor godt gjemt han var.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det er dog interessant å se hvor få mennesker som evner å se Mladic sine handlinger i lys av hele balkan situasjonen på 90-tallet. En sak har flere sider.

Nja, man har vel ødelagt for seg sjøl når det gjennomføres massakre på 8000 mennesker

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er bosniakker da? Dere er ikke slavere som serbere/kroatere. Dere er kanskje ikke 100% tyrkere. Men dere har mer Tyrkisk blod i årene enn serbere/kroatere!

Det er en skam at Europa har muslimske land som bosnia, albania og "kosovo". Kosovo er serbia!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bosniakker er slavere - etterkommere av slavere som konverterte til islam mens Balkan var en del av det ottomanske riket.

At du mener man kan holde personer i dag ansvarlige for forbrytelser som skjedde for flere hundre år siden på bakgrunn av deres etniske tilhørighet, er for meg totalt hårreisende.

Jeg finner holdninger som dine uhorvelig mye mer skremmende enn det sekulære islam som praktiseres blant majoriteten av muslimer på Balkan.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er bosniakker da? Dere er ikke slavere som serbere/kroatere. Dere er kanskje ikke 100% tyrkere. Men dere har mer Tyrkisk blod i årene enn serbere/kroatere!

Det er en skam at Europa har muslimske land som bosnia, albania og "kosovo". Kosovo er serbia!

tmp.jpg

BA er Bosnia, dette er et kart som viser genetisk overlapp.

Laget jeg heier på der nede vant cupen, er en bildeserie, prekært at de fleste nærbildene viser folk med blå øyne. Med tanke på at de fleste tyrkere jeg har møtt ser ut som de er fra midtøsten eller ser ut som dagens grekere, finner jeg påstanden din, eh, rar.

http://www.radiosarajevo.ba/photo/galerija/369

:tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...