Bjonski Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Jeg har vurdert å skaffe meg en hjemmeserver som kan brukes til ftp, webserver, spillserver, streaming osv. Ser helst for meg at serveren tar liten plass og ikke bråker(helst passiv kjøling). Hvor godt yter f.eks HK med integrert CPU ? Bør jeg heller satse på en low power CPU alà i3-2100T? Ser helst at serveren har god diskplass og nok med ytelse til å drive noen enkle servere (f.eks Minecraft, CS eller lignende). Noen tips til hardware? Edit: Har laget en handlevogn: Noen som har noen kommentarer rundt denne, vil den yte godt nok og samtidig være stillegående? Endret 26. mai 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
Occi Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Vil tro den klarer å kjøre en MC-server i alle fall, da det er ram som er det viktigste der. Kan dessverre ingenting om AMD-prosessorer (eller integrerte for den saks skyld). Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Andre som har erfaring med mini-ITX? Noen andre innspill på oppsettet jeg postet? Lenke til kommentar
@b Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Vurderer noe for samme formål selv, mulig jeg følger handlelista di om ingen flere kommer med innvendinger på den Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hører knapt mine identiske web,mysql,firewall og basert på amd med standard vifte. Men alt er relativt og min fordel er jo att de står i rack. Hvor sensitiv din hørsel er avgjørende uansett for ditt valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå