gunnarenb Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Hei. Jeg skal på Ekstremsportsveko, og skal forsøke å ta bilder der. Jeg har et Canon EOS 450 D-kamera, med standardobjektiv. Jeg har tenkt å gå til anskaffelse av et vidvinkel-objektiv og et zoom-objektiv, men er ikke helt sikker på akkurat hva som passer. Jeg har ikke mulighet til å bruke veldig mye mer enn 10.000 kroner. Bildemotivene vil sannsynligvis variere fra nærbilder med mange aktører i bevegelse til fallskjermhoppere og elvepadlere et stykke unna. Jeg ønsker så klart å ha mulighet til å fange det meste av dette. Noen som har noen anbefalinger? Sigma eller originalt? Send gjerne linker til gode kjøp som kan passe meg :-) Lenke til kommentar
gormley Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Du er utendørs og trenger nok ikke lyssterke objektiver til veko, men for fremtiden lønner det seg med lyssterke objektiver. Gitt 10.000-kjøpsgrense foreslår jeg Canon EF 70-200mm USM (= 5000,-) + Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM (4000,-). Da har du 1000,- igjen til polariseringsfilter til sistnevnte. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå