Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Prøvemuntlig, Engelsk

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en oppgave om The British Isles. Det er et kapittel i engelskboka mi. I dette kapittelet er det 4 tekster:

• Going north to bonnie Scotland ( fakta )
  • Fionn and the Scottish Giant (sagn, eventyr)
  • Is Northern Ireland finally winning the peace? (fakta)
  • David Copperfield ( fortelling, histore av Charles Dickens )

Jeg lurte på hva som kan vere lurest, å ha om The British Isles generelt eller å ha om både plassen og fortellingene i dette kapittelet?

Hva er lurt å ha med på en muntlig eksamen? Noen gode tips og triks? PowerPoint eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått en oppgave om The British Isles. Det er et kapittel i engelskboka mi. I dette kapittelet er det 4 tekster:

• Going north to bonnie Scotland ( fakta )
  • Fionn and the Scottish Giant (sagn, eventyr)
  • Is Northern Ireland finally winning the peace? (fakta)
  • David Copperfield ( fortelling, histore av Charles Dickens )

Jeg lurte på hva som kan vere lurest, å ha om The British Isles generelt eller å ha om både plassen og fortellingene i dette kapittelet?

Hva er lurt å ha med på en muntlig eksamen? Noen gode tips og triks? PowerPoint eller ikke?

Hvilket nivå er dette på? Jeg synes dette var meget vidt tema. Du har ikke fått en nærmere spesifikasjon på oppgaven?

Jeg ville laget en powerPoint eller lignende presentasjon. Først og fremst fordi det er lettere å lære seg det man skal si når man lager en slik presentasjon og for det andre er det lettere huske det man skal si på eksamendagen. De fleste lærere oppfordrer vel til bruk av visuell presentasjon? Husk å ikke overdriv med animasjoner og slik. Det er ikke det viktigste.

Andre tips: Sov godt natten før, ta gjerne en pause på kvelden og gjøre noe helt annet. Spis godt med frokost. Ta med en flaske med vann. Snakk tydelig og høyt nok. Ikke få panikk om du glemmer noe du skal si. Læreren legger antagelig ikke merke til det om du ikke gjør et stort nummer ut av det.

Lenke til kommentar

10. klasse på ungdomskolen ;)

Tusen takk for tips!

Har fått 3 oppgaver, en lytteoppgave og en der jeg bare skal snakke om det jeg vil med sensor etterpå. Også er det hovudoppgaven da: Known text: The British Isles, you must be prepared to read parts of the text aloud and tell the rest of the about the theme of the texts.

Må bare komentere: Var ikke det en veldig rar setning? Skreiv den på samme måten som den står på arket..

Læreren vår har sagt veldig mange ganger at det ikke er nødvendig med PP, og at det kan fungere like godt, om ikke bedre uten da pga. tekniske problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...