Gå til innhold

HTC HD2, hjelp til å installere WP7.

Anbefalte innlegg

Innser vel at emnet i tråden får meg til å virke helt håpløs, men jeg er som regel ganske oppegående på tekniske ting. Har dog klart å låse meg fast under installeringen av WP7 til HD2'en min da jeg fulgte en YouTube guide for å installere dette.

Here goes:

1. Installert HSPL 1.42.000

2. Installert Radio 2.15.50.14

3. Installert MagLdr 1.13

Og der ble det bråstopp.... Det eneste som dukker opp nå når jeg slår på telefonen er "HTC" i grønne bokstaver på hvit bakgrunn og ikke noe mer. Jeg kommer meg ikke inn i MagLdr 1.13 for å velge det jeg skal og jeg klarer ikke å finne ut hva jeg har gjort galt. Vet man skal holde inn legg på knappen for å komme inn i menyen til MagLdr, men det skjer ingenting når jeg holder inn denne. Jeg klarer fortsatt å komme meg inn på Bootloader, så det aner meg at jeg skal klare å installere noe om jeg trenger det. Lurer på om jeg har klart å "bricke" telefonen min nå. Er uansett ikke verdens undergang, men litt kjipt er det jo. Klarer ikke å tenke helt klart siden jeg er på arbeid 11. natt på rad nå... Hadde satt pris på litt hjelp ;)

Edit: Etter uendelige mengder kruttsterk kaffe fant jeg løsningen på mitt eget problem. Jeg måtte endre HSPL til en nyere versjon og så fort jeg gjorde det så bootet MagLdr uten at jeg måtte installer noe annet. Nå er windows phone 7 på telefonen, og telefonen har virkelig fått nytt liv (les: mye kjappere). Prøver fortsatt å finne ut av ting, men om noen kan gi meg noen hint om hvordan jeg får Live id til å fungere, og om det finnes norsk tastatur oppsett så kan de gjerne opplyse meg ;) Skal gå løs på en liten søke runde igjen jeg.

Endret av PheIix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norsk tastatur finnes ikke ennå. Komme med Mango oppdatering. Da er det bare å håpe at den kommer til HD2 noe jeg tror den gjør.

Live ID får du til slik:

http://www.mobilityminded.com/10073/how-to-access-marketplace-for-windows-phone-7-or-zune-hd-from-outside-the-usa

Så må du ringe til 22310727 Zune support og si du har en HTC HD7 kjøpt fra England og trenger aktiveringskode til den. Litt stress, men det går fint til slutt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk skal du ha, da var det en ting mindre å finne ut av. Men nå lurer jo jeg selvfølgelig på mer. Jeg har et 16GB minnekort, hvordan får jeg tilgang til det fra telefonen? Jeg har lett og lett og finner absolutt ingen steder hvor jeg har tilgang til det. Har man rett og slett ikke tilgang til minnekortet på wp7 eller er det tilgjengelig, men det er skjult slik at man ikke kan slette filer som ligger på det osv osv...

Skal bli knall å få live profilen sin på mobilen, gjelder dette også xbox live slik at man får se avataren sin og poengene man har opparbeidet seg?

Edit: Yargh.. Var litt kjapp der, ser du må lage deg en live profil med usa adresse, jaja, det får vel våge seg det :p

Endret av PheIix
Lenke til kommentar

Okay, da får jeg vel bare se om telefonen klarer å spille mp3 nå da. Hadde kjempe problemer med det i WM 6.5, HTC sin mediaspiller hengte seg helt opp etter to-tre sanger, mens WMP hakket seg igjennom alle sangene uansett kvalitet til tross for at jeg hadde kverka alle andre program mens jeg spilte musikk. Får se om Zune spilleren fungerer bedre.

Lenke til kommentar

@Phelix: hvis WP7 ikke virker, så kan jeg anbefale Android. Installerte CM7 på min HD2, og det funker knall. Eneste som ikke funker ut av boksen er synk mot corporate Exchange (problem med Android 2.3 - Microsoft hadde visstnok endret noe i synk-protokollen uten at Google ble informert...), med det finnes workarounds (Touchdowb Exchange, 30 dagers demo)

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk vurdert Android en stund nå, har bare ikke hatt tid til å se på det. Hadde lyst å sjekke ut begge deler, men måtte velge hvilken jeg skulle starte med. Valget falt på WP7. Har litt problemer med å venne meg til at knappene ikke "fungerer" slik de skal på WP7. Får f.eks. ikke lagt på med "legg på" knappen. Og den "svar" knappen funker som kamera. Det er jo så klart tilvenningssak, og jeg kommer nok til å fortsette forske på denne fordi WP7 var smooth og hadde et sexy utseende ;)

Mistenker dog at Android er litt bedre stilt der når det kommer til tastene, siden den er laget for telefoner med nogenlunde samme tasteoppsett som HD2'en min(?)... Spørs om jeg ikke skal se på det, evt. en dual boot... Det aner meg at noen fikk gåsehud og ristet oppgitt på hodet nå. Og ja.. Jeg vet jeg går langt over evne nå ;)

Endret av PheIix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...