Gå til innhold

Hvorfor er det ikke debatt rundt søndagsåpne butikker?


Åpningstider og ølsalg.  

191 stemmer

  1. 1. Synes du alle butikker bør få lov til å ha åpent på søndager?

  2. 2. Synes du matbutikker bør få ha døgnåpent hvis de selv ønsker det?

  3. 3. Synes du ølsalget bør følge butikkens åpningstider?

  4. 4. Støtter du salg av øl i kiosker og bensinstasjoner?



Anbefalte innlegg

Listen over jobber som ikke involverer arbeid på søndager (eller i helgen) er enda lengre.

 

Ikke ønske søndagsåpne butikker =/= avskaffe alt arbeid på søndag.

 

Som svar på det opprinnelige spørsmålet: Grunnen til at få snakker om det, er vel fordi få synest det er en viktig sak - eller ønsker en endring.

 

Men kjør på!

 

Eller fordi Nordmenn generelt er politisk apatiske, noe jeg finner irriterende. Det vil ha forandring men de fleste gidder rett og slett ikke.

 

Mye tyder på at det politiske engasjementet kommer til uttrykk andre steder enn det gjorde før (dette forumet er ett eksempel på det). Og politisk engasjement mer i retning av enkeltsaker SSB om politisk deltagelse.

 

Slik sett skulle det være optimalt for de som ønsker å få søndagsåpent å kunne kjempe akkurat for denne saken.

 

Siden jeg ikke er en av de som ønsker noe endring i denne saken setter jeg meg med god samvittighet tilbake i sofan ;)

 

Det er en for "liten" ting for Nordmenn til å bry seg om, Nordmenn bryr seg kun om frihet hvis det ganger dem selv og det er en ekkel tankemåte. EU og DLD er omtrent det eneste folk bryr seg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...