Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Å lede en gymtime

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg skal lede en gymtime på skolen i morgen. Jeg har 100 minutter jeg skal lede. Inkludert skal oppvarming og uttøying være.

Så til spørsmålet, hva skal jeg ha? Må ha noe enkelt, slik at skolen har alt utstyret. Kan likevel ikke være så enkelt som fotball og håndball ettersom x antall har hatt det allerede. Hvordan skal jeg legge opp gymtimen? Hvor mye oppvarming? Ulike øvelser?

Står nå og vipper på om jeg skal ta innebandy eller om jeg bare skal ta alt på sparket og finne opp en idrett.

Kom gjerne med forslag!

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du tar noe på sparket er det feks vanskelig å disponere tiden riktig, det skjedde hos meg. og finne opp en idrett på sparket høres for meg helt idiotisk, blant annet uenigheter om regler som oppstår underveis.

men husk "google is your friend"

Lenke til kommentar

En grei oppvarming med kanskje litt jogging, kanonball, fotball osv... Dette kan vare i 10-15 (20?) min.

Kan være greit å dele opp hoveddelen i 2 deler, da blir det variasjon og du får vist mer av deg selv, styrketrening, dans, forskjellige idretter, kondisjonstrening.......

På den siste delen kan du noe rolig. Litt uttøying pleier å være greit.

En viktig ting, IKKE HA FOKUS PÅ ANDRE TING. Har noen venner som har brent seg på den, de skulle ha gymtimen, og begynte å snakke med andre. Dette i tilleg til at de ikke deltok aktivt trakk de ned.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

om du tar noe på sparket er det feks vanskelig å disponere tiden riktig, det skjedde hos meg. og finne opp en idrett på sparket høres for meg helt idiotisk, blant annet uenigheter om regler som oppstår underveis.

men husk "google is your friend"

Hmm, ja godt poeng. Det blir stilt store krav til meg i klassen om at jeg skal ha en random sport ingen har hørt om. Jeg vil selvsagt oppfylle disse kravene, og det høres greit ut ettersom læreren ikke kan ta meg på å ikke ha nok kunnskap til sporten jeg har.

Google var overraskende dårlig på dette emnet. Kanskje jeg søker feil.

En grei oppvarming med kanskje litt jogging, kanonball, fotball osv... Dette kan vare i 10-15 (20?) min.

Kan være greit å dele opp hoveddelen i 2 deler, da blir det variasjon og du får vist mer av deg selv, styrketrening, dans, forskjellige idretter, kondisjonstrening.......

På den siste delen kan du noe rolig. Litt uttøying pleier å være greit.

En viktig ting, IKKE HA FOKUS PÅ ANDRE TING. Har noen venner som har brent seg på den, de skulle ha gymtimen, og begynte å snakke med andre. Dette i tilleg til at de ikke deltok aktivt trakk de ned.

Lykke til :thumbup:

Tenke litt jogging også en liten lek som oppvarming. Poenget med gymtimen er at jeg skal lære klassen en ny sport(bli bedre). Så kan ikke drive med styrketrening og slikt da.

Må du ta sport? Hvorfor kan du ikke ha styrke trening, stafett eller noe lignende?

Må ha en sport ja :)

Takk for innspill!

Endret av persundnes
Lenke til kommentar

Vil ikke oppvarmingen vare litt lenge om jeg tar kanonball, og vil de bli varme?

Kan bare ha en sport, dessverre. Jeg må utdype meg i den og ha ulike øvelser som skal trene opp ferdighetene som kreves i den sporten. Tror jeg safer inn med innebandy. Noen som har noen kjappe tips om hva jeg bør tenke på der? Kan jo ikke sporten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...