AnjoEntertainment Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) A New Hope er ganske tam i forhold til de andre i trilogien, men der har vel både med alder og filmens tilgjengelige midler på den tiden å gjøre. Venter ennå på god audio og grei nok bildekvalitet for den filmen, noe kanskje Blu-ray utgivelsen kan komme til å innfri. Endret 26. mai 2011 av FredrikH Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 De kuleste er egnetlig hele universet og alt som hører med. Husker det var et Star Wars leksikon som man kunne låne på "bilbioteket" vi hadde på barneskolen. Der var alt fra raser, dyr, våpen og romsskip ramset opp. Vannvittig intressante greier. Tilogmed instrumentene til Cantina Band hadde egen spalte. Ja, det leksikonet husker jeg! Jeg pleide alltid å overbevise mine venner om at jeg visste alt om Star Wars, og ble ganske så rettet på når en venn av meg viste seg å ha leksikonet. Skulle virkelig ønske at de lagde en ny Star Wars film, presentert mer som et visuelt eventyr; plott som f.eks at vi følger en Jedi og hans venner på flykt fra Imperiet etter Order 66. Kunne blitt stilig på en planet i likhet med Pandora (Avatar). Lenke til kommentar
Fuglejenta Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg liker jo de tre originale. Eller, rettere sagt, elsker! De er morsome og spennende og koselige og skikkelig berg og dalbane for min del. De tre nye synes jeg egentlig falt gjennom på alle mulige måter. Det er dårlig 3Dgrafikk som de hele tida prøver å prakke på oss, slappe skuespillerprestasjoner, historie som ikke henger på greip, kjedelig bildeutsnitt og filming og teit og utroverdlig dialog. Dessuten føler jeg ved å lage forhistorien til Darth Vader (og Yoda også for den saks skyld) ødelegger de litt de gamle gode filmene også. De tar vekk magien og gjør ham til en endimensjonal fjott. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg liker jo de tre originale. Eller, rettere sagt, elsker! De er morsome og spennende og koselige og skikkelig berg og dalbane for min del. De tre nye synes jeg egentlig falt gjennom på alle mulige måter. Det er dårlig 3Dgrafikk som de hele tida prøver å prakke på oss, slappe skuespillerprestasjoner, historie som ikke henger på greip, kjedelig bildeutsnitt og filming og teit og utroverdlig dialog. Dessuten føler jeg ved å lage forhistorien til Darth Vader (og Yoda også for den saks skyld) ødelegger de litt de gamle gode filmene også. De tar vekk magien og gjør ham til en endimensjonal fjott. Veldig enig angående Yoda. De ødela det meste av mystikken rundt ham med forgjengerne. Nå vet vi at alt han gjorde var å sitte på ræven og spå folks framtid, samt. stokke om på ord. Trist, egentlig... Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Relevant Den der inneholder bare en hel del med dritt, og RedLetterMedia lager problemstillinger utav ingenting. I tillegg forstår han ikke historien fordi han tilsynelatende ikke vil det. For all del, det er god underholdning, men en veldig, veldig dårlig filmanalyse. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Det var migkjedelige dritfilmer. Selv likte jeg de første filmene godt, men jeg liker universet og hva andre har gjort med det langt mer. F.eks KOTOR Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Knights of the Old Republic-historien er genial. Darth Revan vil alltid være en av SW-universets kuleste karakterer. Likte spesielt godt det første spillet basert på tegneserien. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Skulle virkelig ønske at de lagde en ny Star Wars film, presentert mer som et visuelt eventyr; plott som f.eks at vi følger en Jedi og hans venner på flykt fra Imperiet etter Order 66. Kunne blitt stilig på en planet i likhet med Pandora (Avatar). En ny film hadde ikke funket, fordi alle de gamle "hardcore" dedikerte fansene hadde skreket NEEEEI til alt som var nytt. Eksempel: dårlig 3Dgrafikk som de hele tida prøver å prakke på oss ... historie som ikke henger på greip ... kjedelig bildeutsnitt ... filming ... teit og utroverdlig dialog. Dessuten har vi alltid det samme argumentet som kommer uansett hvilken filmserie det er snakk om ødelegger de litt de gamle gode filmene også Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Skulle virkelig ønske at de lagde en ny Star Wars film, presentert mer som et visuelt eventyr; plott som f.eks at vi følger en Jedi og hans venner på flykt fra Imperiet etter Order 66. Kunne blitt stilig på en planet i likhet med Pandora (Avatar). En ny film hadde ikke funket, fordi alle de gamle "hardcore" dedikerte fansene hadde skreket NEEEEI til alt som var nytt. Ikke hvis konseptet hadde hørt lovende nok ut. Poenget er jo at filmen ikke skal være som en i Episode-sagaen, men snarere en stand-alone Star Wars eventyrfilm. Star Wars: Rise of the Empire [Merk ingen episode]. Filmen ville ikke fokusert på noe angående Skywalker og hans historie (annet enn at Anakin har blitt ond og blitt Darth Vader), så dermed kunne ikke fansen ha begynt å bælje løs om hvordan filmen ødela de gamle. Eventuelt plott: Republikken har falt til grus og en ny makt iverksettes. Jediordenen har blitt lurt og forrådt av den tidligere kansleren, nå Imperiets keiser, og Jedi Master *navn* må gjøre sitt ytterste for å komme seg vekk fra Imperiets klør... Et slikt plott ville gjort meg veldig interessert. En ny karakter i stil med Han Solo/Lando, Bounty Hunters på jakt etter Jediene, Darth Vader som siste finaleboss i filmen (hvis gjort bra) osv. ville laget en heidundranes Star Wars film for meg. Endret 29. mai 2011 av FredrikH Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Rise of the Empire høres tøft ut, men strengt tatt er det vel den filmen Episode 1 - 3 burde ha vært? Episode 1 burde ha vært en tre-timers film der Anakin gled fra en naiv mann omtrent like gammel som Luke var i Episode 4 til en romanse med Amidala som fører til en graviditet som igjen førte til to tvillinger). Episode 2 burde ha vært. Alt burde ha sluttet med Anakin på sitt beste med familie, barn og hele pakken samtidig som han blir godtatt som fullverdig jedi. Episode 2 ville ha fokusert mer på Palpatine, og vi får for alvor vite at noe ikke stemmer helt. Anakin ville selvsagt vært med, men der den første fokuserte på å bygge ham opp ville den andre ha fokusert på fallet hans. Alt startet med en lykkelig Anakin etter en happy ending i den forrige, mens Episode 2 er betydelig mørkere. Den kunne ha sluttet med at Palpatine utnevner seg selv om keiser og offentliggjør sin nestkommanderede - Darth Vader. Episode 3 ville logisk nok ha fokusert en god del på Palpatine og Darth Vader, og det ville ha kommet til harde slag mellom klonene (blanding av Clone Trooper og Stormtrooper) og rebeller. Rebellene ville ha fått et hemmelig våpen som er bedre enn noe Imperiet kunne tenkt seg (dvs X-Wing) og holder på å vinne. Men som et desperat siste håp designer Darth Vader en serie romskip som er raskere, mer manøvbar og har bedre ildkraft. Dvs TIE-serien. Alt ville ha sluttet med en gigantisk romkamp der rebellene holder på å vinne, men plutselig ser vi et skarpt lys og en rekke Star Destroyers komme ut av hyperspace. Rebellene angriper, men Star Destroyerne slipper løs en rekke TIE Fightere og TIE Interceptorer. Det blir fortsatt en vanskelig kamp for begge sider, men Imperiet vinner. Episode 4. Imperiet har vunnet, og de fleste har gitt opp å sloss tilbake. Det passer perfekt. Btw alle tre filmene burde ha vart ca tre timer for å få med alt, så klart. Btw 2: De som spilte det første X-Wing husker kanskje litt av historien. Rebellene holdt på å tape, men fikk et nytt våpen kalt X-Wing og klarte dermed å slå tilbake Imperiet ganske på gang. Og hva fløy Luke da han ødela begge Death Stars? En X-Wing... Og for å sitere Rebel Assault: "Well, kid... looks like you graduated to an X-Wing." Endret 29. mai 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) *Innlegg* Ja, det er slik Episode 1-3 burde ha vært; Star Wars-ish. Skjønner ikke hva som gikk av George Lucas egentlig. Plutselig skulle han lage barne-tv utav Star Wars med sin JarJar Binks og baby-Anakin. Anakin burde minst ha vært 16-17 år, ni er jo hårreisende. Vi fikk ingenting ut av karakteren fordi han var for ung til å kunne gi oss noe inntrykk, og skuespilleren var ikke særlig god heller. Anakin i Episode II gir oss heller ikke noe særlig, fordi vi lærer ikke å kjenne hans gode sider. Han er alltid defensiv og irritert, noe som gjør hans fall i Episode III mindre tragisk. Episode II's sterkeste øyeblikk var soleklart da Anakin's mor døde og han drepte Tusken-raiders. Det var for meg veldig emosjonelt, og hvorfor? Fordi de klarte å lage et greit nok forhold mellom Anakin og moren i Episode I (som var en av de få tingene de klarte i den filmen). I Episode III derimot er Anakin mye mer tålmodig og kunnskapsrik, men akkurat i det vi begynner å lære hans gode sider, så begynner plottet til Palpatine å tre i kraft og han blir ond. WE DEMAND A TIMEMACHINE! Endret 29. mai 2011 av FredrikH Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg så Revenge of the Sith i luksussalen i den nylig åpnede kinoen, med skinnseter, helvetes bra lyd og tre tonn popcorn! God stemning. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg så Revenge of the Sith i luksussalen i den nylig åpnede kinoen, med skinnseter, helvetes bra lyd og tre tonn popcorn! God stemning. Stilig! Har de maraton? Hvilken kino er det? Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Skulle kanskje nevnet at det var i 2005 kinoen var nyåpnet. Kinoen her i Tromsø har såvidt jeg veit ikke akkurat jevnlig SW-maraton - de legger alle rullene i arkivet etter de to-tre ukene med visning. Vi har jo et cinematek, men hvis de først skulle vise Star Wars hadde de nok vært de av den litt eldre årgangen. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Ble Anakin Skywalker "lagd" av den tidligere Darth fyren, eller ble han født? Edit: Mener fødselen til Anakin altså, ikke Darth Vader transformasjonen. Endret 31. mai 2011 av Carlgutt Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Ble Anakin Skywalker "lagd" av den tidligere Darth fyren, eller ble han født? Edit: Mener fødselen til Anakin altså, ikke Darth Vader transformasjonen. Det blir jo bare spekulasjoner, men jeg tror det er godt mulig at Darth Pleigous gjorde noen sexfikserte midi-chlorians greier med Shmi Skywalker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå