Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål ang. mulig phishing/virus//spam

Anbefalte innlegg

Ja, da var det endelig min tur til å tråkke i salaten. Trykket på en "Interessant" link som noen venner hadde postet på facebook, fant desverre akkurat for sent at det var noe bogens. Linken det er snakk om er cumcoaster.blogspot.com (visstnok en dame som får orgasme i en berg-og-dalbane :p ). Ble jo så klart bekymret, så mitt spørsmål er: er det noen som vet noe om denne spammen? Er den farlig (som i kan stjele nettbank-innlogging osv.) ? Har MacBook Pro med OS X 10.6.7, noen som vet om muligheter for å få dette fjernet, dersom det er farlig?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå først inn på dine facebook instillinger å ta en titt på hvilke applikasjoner du har tillatt til å få tilgang på din kontoinfo. fjern alt om du er paranoid slik som meg. Ha også i bakhodet at hver gang du trykker liker på en side, så tillater du at disse kan hente informasjon om deg, akkurat som en venn.

deretter er jeg litt mere på dypt vann, og med at jeg er windows/linux(dog ingen guru i linux)

men kan jo alltids anbefale en virusscan og sletting av filer i /tmp mappa som ligger på root.

Eventuelt prøve å finne et program tilsvarende ccleaner som finnes til windows og ser om dette kan gjøre noen nytte.

Om slik type shit er platformuavhengig det vet jeg ikke, men siden det meste av slikt crap siktes inn på windows markedet vil jeg anta at du er tildels trygg. men anbefaler likevel trinnene over. Hvis du er superparanoid kan du jo alltids dytte inn OS X plata

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...