Hardgamer Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Hallais! Jeg er en gutt som lurer på hva slags jobb jeg skal ha. Jeg begynner i 10. til høsten og har ikke bestemt meg for hvilken skole og jobb jeg skal ta. jeg ligger på omkring 4,7 i snitt. Interesser: jeg er interriesrt I en jobb kanskje innen for IT. Jeg er ganske data interriest, men vet ikke hvilke jobber osm er tilgengelige. Jeg vil helst ha en jobb med variert arbeid, ikke sitte på ett kontor hele dagen. Lønn: vet ikke helt hva jeg kan forvente, men jeg kunne tenke med 350 000+ etter noen år. Visst du har tips til hvilke skoler og jobb jeg skal gå/ta, fyr løs! Hardgamer Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 - Dataingeniør/sivilingeniør (tjener råmye) Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 - Dataingeniør/sivilingeniør (tjener råmye) Høhø Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 - Dataingeniør/sivilingeniør (tjener råmye) ? Høhø Huh? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Tegocaldron bare elsker å lage sånne innlegg, han kan ikke noe for det Men tror greia han mener er at det er en sannhet med modifikasjoner. Mastergrad innenfor ingeniørfaget gir ikke automatisk høy lønn. Starter som regel ganske lavt i forhold til lengden på utdanningen vil nå jeg si. Høy lønn kommer først med erfaring og du skaffer deg en stilling med mye ansvar. Evt jobber en haug med overtid, men det gjelder jo alt. Ingeniører i dette landet tjener ofte dårlig i forhold til hva de skaper av verdier. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Mangelen på ingeniører er STOR, og startlønnen for sivilingeniører ligger på omkring 450 000. Og hvis man er en student med gode karakterer er sjansen der for å bli headhuntet lenge før utdanningen er ferdig også Har lest om en student som har fått sign-on-fee på 100k før i det hele tatt var kommet en eneste bokstav på masteroppgaven for å binde seg til et selskap, mens andre studenter fikk det "vanlige" som var på 30-70k, dvs. to månedslønner. Endret 26. mai 2011 av jdmik Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Stemmer nok det, fikk jobb selv her på en søknad jeg sendte i November, Bachelor på meg da Ingen sign on fee, men er akkurat den jobben jeg har drømt om! Good times! Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Hvilken retning studerer du? Gratulerer! Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Jo takk for det! Mekatronikk, som egentlig gir meg litt innsikt i det meste, noe som er veldig greit syns jeg. Syns hydraulikk var noe av det mest spennende jeg var innom og fikk jobb innen det Lenke til kommentar
Hardgamer Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 hvor skal du gå om du skal bli dataingeniør? ( etter vidergående ) og hva gjør en dataingeniør på jobb ? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Det kan vairere veldig, de jobber med masse forskjellig. alt fra maskinvare, til scripting...jeg vet ikke noe særlig mer..jeg er selv 14 år(går i 9.klasse) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå