zaibott Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Hei, vet ikke hva som er galt. når jeg starter pcen begynner alle viftene og slikt, men jeg har ikke bilde på skjermen og det er ingen pipelyd. hva er galt? Rambrikkene, skjermkortet eller cpuen. spør vis det er noe jeg mangler i tråden Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Det er vanskelig å si hva som mest sannsynlig er galt, det kan nesten være hva som helst. Først det mest åpenbare: Har du flere utganger på skjermkortet, og har du i så fall prøvd å bytte skjermen til den andre? Har du sjekket nøye at alt av kabler står skikkelig i? Hvis du har en annen skjerm tilgjengelig, prøv å bytte. Hvis det ikke funker: Du får overhodet ikke noe blinking på skjermen eller noe som helst? Slår den seg på og viser svart bilde, eller holder den seg i avslått modus (skjermen altså)? Høres det ut som maskinen jobber og starter opp operativsystemet som vanlig, eller er det ingen tegn til aktivitet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Hei, vet ikke hva som er galt. når jeg starter pcen begynner alle viftene og slikt, men jeg har ikke bilde på skjermen og det er ingen pipelyd. hva er galt? Rambrikkene, skjermkortet eller cpuen. spør vis det er noe jeg mangler i tråden All info om maskinen mangler. Hva består den av? Er den nybygget? Har det plutselig skjedd? Lenke til kommentar
zaibott Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Det er ikke aktivitet i det hele tatt! asus p8p67 le i5 2500k msi 560 twinfrozer 700w corsair x3m 8 ngb 1600 cl 9 samsugn f3 1t Lenke til kommentar
zaibott Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 den er helt nybygd. først ville den ikke starte os, fikk error. og nå ingen aktivitet. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Og du registrerte ikke hva feilmeldingen fortalte? Du har forresten fortsatt ikke svart på dette angående skjermen: Slår den seg på og viser svart bilde, eller holder den seg i avslått modus (skjermen altså)? Er du helt sikker på at alle kabler er koblet i som de skal inni maskinen? Har du for eksempel husket å koble i strømkabelen til grafikkortet? Lenke til kommentar
zaibott Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 den er i dvale modus, akkurat som om den ikke er koblet til Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Da virker det sannsynlig at det har med grafikkortet å gjøre (men ingenting er garantert). Har foreløpelig ingen andre forslag enn det jeg har nevnt i tidligere innlegg. Lenke til kommentar
GeneralSNU Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Har du sjekket at rambrikkene dine sitter ordentlig? Prøv evt å starte med bare 1 rambrikke.(Hvis du sliter med å få skjermbilde) Endret 5. juni 2011 av GeneralSNU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå