Akse Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Låter som du er i markedet for modellen i klassen over D7000. Tror jeg ville ventet til D300-etterfølgeren "D400" kommer, for å se om det er noen "killer features" fra den du skal ha, eller å da gå for D300/D300s, som det nok kommer til å være litt flere av på bruktmarkedet når D400 er i butikkene.. Tror nok det er en fornuftig løsning Bilen er ikke i form heller, så det kan være pengene renner ut i det sluket Jeg har ikke lest gjennom alle innleggene, men kan 5D være et alternativ? Ser de ligger på rundt 4-5000,- brukt. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 En ting som kan være greit å være klar over ved oppgradering fra eldre Nikon-DSLR til D7000 er at Bayer-filtreringen har blitt endret, så den blå kanalen responderer bedre og den røde litt dårligere. For min bruk (og egentlig de aller flestes bruk, antar jeg) har det ikke så veldig mye å si fra eller til, utover at det blir problematisk å prøve å bruke samme presets for D7000 som for eldre Nikoner når råfilene skal etterbehandles. Uansett greit å vite, antar jeg. En positiv konsekvens av dette er forøvrig at den blå kanalen i praksis lager mindre støy. Det pleier jo å være den som lager problemene i dårlig lys, siden det lille lyset som er ofte er varmt. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg har ikke lest gjennom alle innleggene, men kan 5D være et alternativ? Ser de ligger på rundt 4-5000,- brukt. Foretrekker å holde meg til Nikon. D90 er vel utgått nå. Kan jo selvfølgelig kjøpes brukt. Man kan fortsatt få tak i den ny. Om du ikke trenger video så er vel det fortsatt det som gir mest for pengene. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) slettet Endret 31. mai 2011 av Epp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå