Mr. A Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Er det mulig å boote feks Linux på en Nintendo Wii? Har veldig lite bruk for en Wii atm, men kunne godt tenkte meg å bruke Wii'en til noe annet, som feks en musikkspiller. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg tipper det funker, men har ikke selv moddet min Wii, så kan ikke hjelpe deg annet enn å anbefale å bruke google. Forøvrig er det ingen grunn til å ha veldig lite bruk for en Wii atm, er tonnevis med bra spill til den Lenke til kommentar
kilik Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Et kjapt googlesøk tyder på et det funker ja. Fant til og med en video på youtube som kjørte Win 95 på Wii, men det blir vel for spesielt interesserte for å si det mildt... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 hmm, får se hva jeg gjør. Har ikke bruk for en konsoll atm. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Endelig fikk jeg til å oppdatere 3DS'n og fikk lastet ned de spillene. Herregud så mye jeg har knotet det med der. Nå skal jeg snart begynne med Skyward Sword. Skal bare spille meg "ferdig" med Skyrim først. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Går rykter om at Nintendo forbereder sin egen "appstore" for Wii U. Dette er åpenbart meget positive nyheter, for om det er lett å gi ut en versjon til Wii U sammen med Androis og iOS-versjoner av apps, så vil bruksområdet til Wii U kunne bli nesten uendelig - noe som kan sikre høyere penetrasjon hos mer casuale kunder enn bare en konsoll som spiller spill. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Går rykter om at Nintendo forbereder sin egen "appstore" for Wii U. Dette er åpenbart meget positive nyheter, for om det er lett å gi ut en versjon til Wii U sammen med Androis og iOS-versjoner av apps, så vil bruksområdet til Wii U kunne bli nesten uendelig - noe som kan sikre høyere penetrasjon hos mer casuale kunder enn bare en konsoll som spiller spill. Jepp, dette vil være et særdeles lurt trekk av Nintendo. Men jeg tror Nintendo vil ønske å ha enda strengere kontroll på innholdet enn Apple. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Helt enig. Om dere husker tilbake til årets GDC, så var det jo Satoru Iwata som holdt keynoten, og den handlet nettopp om det "race to the bottom" som appstore-modellen kan innebære om den får herje fritt. Har derfor et håp om at Nintendo beholder en viss kvalitetskontroll, samtidig som vi får muligheten til å laste ned både spill og andre apps til bruk for både fjernsynet, kontrolleren og begge deler. Selv har jeg ikke en tablet, og om dette systemet er bra nok, så vet jeg ikke hvor mye jeg vil savne det heller. Dog har jeg mine tvil om hvor godt Nintendo vil lykkes med alle tjenester som går utover det som direkte er knyttet til spill - med mindre de får hjelp fra andre. Heldigvis har Iwata (i et investormøte i vår) sagt at de i fremtiden vil søke mye større hjelp fra andre bedrifter når de går ut over sine kjernevirksomheter. La oss håpe dette blir et slikt område! Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Skal det være muligheter for å skaffe seg apps og slikt der WiiU brettet er sentralt, så må iallefall det brettet være kanonbra. Ellers vil ikke folk sitte i sofaen med det og bruke det til de funksjonene. Da vil folk heller bruke andre slike tablets, til tross for at de kanskje ikke har tilgang til de appsene på slike brett utenom på WiiU sitt system. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg tror nok ikke Nintendo har noen som helst sjanse om de forsøker å konkurrere direkte med Apple, så det er nok ikke tilfellet her. Har du en tablet, så vil du nok foretrekke den fremfor U-bleten. Men den vil nok kunne gjøre mange av de samme tingene, kjøre en god del av de samme appsene, og generelt kunne brukes til mer enn det Nintendo-konsoller tradisjonelt har kunnet brukes til. Jeg tviler på at den vil gjøre noe (utenom spill) bedre enn feks en Galaxy Tab eller iPad, men om den gjør en del ting "godt nok", så kan det være et bra konkurransefortrinn i seg selv - og gi oss som uansett kjøper den en god grunn til å ikke kaste oss på tablet-kjøret. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Enig der. Nå prøver ikke de å lage et nettbrett slik som iPad heller. WiiU sin tablet bør ikke bare være bra til bare spillene til WiiU, men også disse appsene, som kan være alt mulig omtrent og da sikkert også nedlastbare spill slik som 3DS har f.eks. Bra er vel heller ikke ordet å bruke her, heller om det fungerer. Skal den være multifunksjonell, så er det viktigst at alle funksjonene fungerer på en lett måte. At det går smud om du vil. Noe av det verste jeg personlig vet er å knote med innviklete funksjoner. Det ender som regel med at jeg banner og tenker for meg selv at er det liksom ikke mulig å lage det på en lettere måte. Jeg er egentlig ikke i tvil om at WiiU blir bra, men om tableten skal være multifunksjonell utenom spillene til WiiU, så må den prestere deretter. Det hadde jo vært sabla kult om tableten til WiiU hadde prestert oppimot på et nivå der iPad og andre nettbrett ligger. bla bla bla.... Jeg skal kjøpe WiiU uansett. Endret 30. desember 2011 av Cloudemyx Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 At wii u ikke skal oppscalere wii spill er ufattelig stupid av nintendo.. gi meg mario galaxy2 i 1080p Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Herregud som du sutrer over alt som ikke er Microsoft. Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 er det noe som trenger en visuell boost så er det wii spill ... mange gode spill men med alt for klar visualer blir det en skuffelse på en god hd tv .. wii u kunne glatt ha fixa det--men nei Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Fikser 360 det på Xbox-spill? Fikser (de som kan kjøre de altså) PS3 det på PS2-spill? Hadde vært kos, men er ikke noe must. De fleste med ny konsoll tenker på nye spill, ikke spillene til forrige konsollgenerasjon. Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Men da er hd remakes av gammle spill som exs ps3 er plaga med er helt på trynet helt enig bort med det gammle inn med det nye :!: Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 HD remakes gjelder både 360 og PS3 (selv om det er mer på PS3, naturlig nok, siden det var flere gode spill på den enn den originale Xboxen).. Jeg synes det er mongo selv, men det er fordi jeg først og fremst vil ha nye spill. Men om det ikke er mye jobb, og ikke ødelegger for fremtidige titler er det ikke mye stress. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 At wii u ikke skal oppscalere wii spill er ufattelig stupid av nintendo.. gi meg mario galaxy2 i 1080p Finnes allerede. Tilgjengelig på PC. Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Sorry støtter ikke piracy Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Er det egentlig så fælt om noen kjøper spillet og så spiller det på en emulator på PC? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå