Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hehe, tror du begynner å kjenne meg, nouse4aname. :p Ja, jeg har spilt Order of Ecclesia og er enig i at det er et av de beste Castlevania-spillene, men jeg holder en knapp på Portrait of Ruin. OoE er for lineært og for vanskelig for min smak. Jeg kom til en boss jeg ikke klarte å ta, og etter xxx antall forsøk gav jeg opp. Jeg gikk derimot gjennom Portrait of Ruin, mer eller mindre. Dvs jeg gikk gjennom det, men tok aldri Dracula. Aner ikke hvorfor, og dessverre solgte jeg spillet igjen. Har tenkt å kjøpe en ny kopi, men har aldri klart å finne det igjen til en billig penge.

 

Hvor langt kom du? jeg synes ihvertfall det er helt herlig, og selv om det er ganske vanskelig, så går det greit etter noen forsøk. Skal spille Portrait of Ruin i julen.

 

Wii U kommer, som andre allerede har sagt, neste år. Det eneste vi vet er at det ikke blir før april, men mest sannsynlig må vi ihvertfall vente til etter E3. Jeg tipper august.

 

http://youtu.be/tRN4R1QR8v4

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Hehe, tror du begynner å kjenne meg, nouse4aname. :p Ja, jeg har spilt Order of Ecclesia og er enig i at det er et av de beste Castlevania-spillene, men jeg holder en knapp på Portrait of Ruin. OoE er for lineært og for vanskelig for min smak. Jeg kom til en boss jeg ikke klarte å ta, og etter xxx antall forsøk gav jeg opp. Jeg gikk derimot gjennom Portrait of Ruin, mer eller mindre. Dvs jeg gikk gjennom det, men tok aldri Dracula. Aner ikke hvorfor, og dessverre solgte jeg spillet igjen. Har tenkt å kjøpe en ny kopi, men har aldri klart å finne det igjen til en billig penge.

 

Hvor langt kom du? jeg synes ihvertfall det er helt herlig, og selv om det er ganske vanskelig, så går det greit etter noen forsøk. Skal spille Portrait of Ruin i julen.

 

Wii U kommer, som andre allerede har sagt, neste år. Det eneste vi vet er at det ikke blir før april, men mest sannsynlig må vi ihvertfall vente til etter E3. Jeg tipper august.

 

 

Er en stund siden jeg spilte, men mener bossen het Rusalka. Problemet er at hun bruker flere triks som er ganske farlige, og det er vanskelig å se hva hun kommer til å gjøre (og dermed unngå dem.) Det er mot slutten av Part 1, sånn ca halvveis gjennom spillet. Irriterende å sitte fast der, men frem til da har det vært svært bra. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Husker den bossen, den var, som de fleste bossene i spillet, relativt vanskelig i starten, men gikk ganske greit etterhvert når man lærte mønsteret (klassisk nok). Tror det er ca 1/3 inn i spillet. Jaja, heldigvis finnes det en del Igavania-spill å ta av, så ikke krise om man blir sittende fast i ett av de :)

Lenke til kommentar

Oi, det var overraskende etter at de sa "vent å se på E3" eller noe i den duren.

 

Tror kanskje onlinesystemet blir avdekket. Håper selvsagt også på noen store spillannonseringer.

 

 

 

Er forresten litt skuffet over at storspill som nylig ble vist på Spike VGA som Metal Gear Rising: Revengeance, Rainbow 6: Patriots, Hitman: Absolution etc. kun er blitt annonsert til PS360.

 

Som jeg har nevnt tidligere har jeg håpet at Nintendo ville få de flest store multiplattformspill igjen med Wii U, men synes utsiktene ser dårligere ut nå enn på E3.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om det var så overraskende. Det der med "vent til E3" er som det ofte er med Nintendo en delvis feil oversettelse av Iwata som sa at de vil vise den i sin ferdige form på E3, som er et litt annet budskap. Tror aldri det var noe tvil om at de ville vise den igjen over jul med tanke på når den skal ut. Hvis vi husker tilbake til tidligere i år, så hadde de jo noen konferanser om 3DS med en gang julesalget var over, noe som var fornuftig, da det ikke fjerner fokus fra de produktene som faktisk er på markedet nå. Ser ut som de bruker samme strategi med Wii U.

 

Uansett, jeg håper også på mer info om online, men strengt tatt tror jeg vi kan tenke oss frem til noenlunde hvordan dette fungerer allerede. Hadde dog vært sykt digg med en F-Zero trailer (laget av enten Sega eller Monster Games)!

 

At ikke de spillene du nevner er annonsert for Wii U kan skyldes at Nintendo ikke ønsker at sine partnere skal snakke om den. Eller det kan være den klassiske Nintendo-faktoren som slår inn, hvor tredjepartsutviklere benytter seg av enhver tenkelig unnskyldning for å unngå å gi ut sine spill på Nintendo sine plattformer. Vi får se!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Gikk rykter for et par dager siden om kommende Zelda laget av Retro Studios

 

Begynte nå å tenke på at dette kan allerede ha vært under utvikling i en god stund. Det er over 4 år siden Metroid Prime 3 og riktignok har de utviklet DKCR i mellomtiden, men et relativt enkelt 2D-plattformspill har neppe tatt opp alle deres ressurser siden MP3. Kanskje allerede klart til launch? Litt ønsketenkning, men jeg tror et nytt konsoll-Zelda kan være langt nærmere enn man tror hvis Retro står bak. Ikke de 3-5 årene mellom som man er vant til. 2013 kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg føler at jeg har relativt god oversikt over hva Nintendos interne studioer driver med, og jeg vet med nesten 100% sikkerhet at Retro Studios nå har to teams, hvorav det minste arbeidet med DKCR og videre brukte assets herfra til å hjelpe med halvparten av Mario Kart 7-banene. Hva det større teamet jobber med kan vi bare spekulere i, men Zelda er ikke et dårlig forslag.

 

Som du sier, så uttalte Miyamoto selv at Retro fint er såpass dyktige at de kan ta Zelda. Dessuten har Retro tidligere arbeidet med en Sheihk-basert Zelda-spinof, så de har faktisk noe erfaring fra serien selv om dette spillet ble kansellert.

 

Likevel så tror jeg det er mer sannsynlig at Retro enten jobber med et nytt Metroid (men ikke Prime 4), eller en helt ny shooter-basert IP for Nintendo. Dette tror jeg både på bakgrunn av at Retro har uttalt at de lager noe "som alle ønsker at de skal lage", og da er det vel de to forslagene som hyppigst kommer opp, og fordi jeg tror Eiji Anouma og hans team er de som allerede er godt i gang med Zelda Wii U (i den stilen vi så på E3). Om man leser alle intervjuene med Anouma i forbindelse med utgivelsen av Skyward Sword, så er det tydelig at han fra nå av anser det som "sin" serie for første gang, og det vil derfor overraske meg veldig om Nintendo da velger å gi den over til Retro - i så fall må noe ha blitt kommunisert fatalt feil internt til Anouma. En mulighet er selvsagt at Anouma jobber med Retro, men med tanke på at det er Tanabe som har denne stillingen innad i Nintendo, så virker det rart med en plutselig endring. Men alt kan åpenbart skje, og jeg tror uansett at det vil gå maks to år før vi får se neste konsollspill i Zelda-serien. Spennende blir det uansett!

Lenke til kommentar

Nå går et rykter om at Nintendo likevel ikke vil stille ut på CES, og at det bare blir visning bak lukkede dører til utvalgte journalister og bransjefolk og, hold dere fast, at de vil vise de samme demoene som fra E3 i sommer. Det vil i så fall være et forferdelig dårlig valg av Nintendo, da de da vil få det til å se ut som om de ikke er kommet en meter lengre siden det som veldig mange har kalt en skuffende avduking av konsollen. Vi får håpe at det i det minste kommer noe (offisiell) informasjon om antall U-pader, online, OS og lignende.

Lenke til kommentar

Enig i at det ville vært bra for Nintendo. CES i januar er midtveis mellom de to E3-ene og et logisk steg etter julesalget, kanskje ikke for visning av de store mainstream-spillene, men noen spennende demoer, ferdig hardware, onlinesystem, specs og lignende.

 

Men ser ikke bra ut. Fra GoNintendo:

Nintendo of America, working with the 2012 International CES management, will offer demos of the upcoming Wii U console to members of the media who did not see the system at the 2011 E3 Expo. However, Nintendo will not have a booth at CES, nor does it plan to include any games, experiences or information beyond what was available at the 2011 E3 Expo. Production and development efforts remain on track for the Wii U launch, which will take place between the start of the 2012 E3 Expo in June, and the end of 2012.

 

- Nintendo statement

Det der er i alle fall en mer presis datering enn tidligere hvor de bare har sagt finansåret 2012.

 

Ingen hjemmekonsoller lanseres i sommerferien i den vestlige verden og heller ikke midt i julestria, så tror vi kan ytterligere skrenke inn lanseringsvinduet til et sted mellom 20. august og 10. desember 2012. For Japan sin del utelukker jeg ikke en sommerlansering.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Glimrende informasjon Kilik! Da har vi i det minste kommet noe nærmere et av spørsmålene vi lurer på, selv om det var skuffende angående CES. Er også betryggende at de sier ting er "on track". De ville selvsagt aldri sagt at det ikke var "on track", men så stille som det har vært siden i sommer, så begynner man jo å lure noen ganger. Håper virkelig Nintnedo har et såpass bra produkt at de sender det til markedet med full selvtillig - det trenger både de og tredjepartsutviklere å se.

Lenke til kommentar

Jepp, oppløftende. Har jo vært mange som har tvilt på konseptet og stillhet i så mange måneder skaper usikkerhet og spekulasjoner om problemer og utsettelser. Nå sies det offisielt at ting går som planlagt og omtrent når man kan forvente å se den i butikken.

 

Helt klart at E3 er den store greia, men ser ikke bort fra en showing på GDC i mars. De hadde en del spennende der til 3DS i år.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

De kan ikke vente helt til E3 om det er tredjepartsspill i produksjon (som vi vel kan regne med at det er). Veldig mye vil lekke før det, så jeg tror nok heller at vi enten får vite en god del på GDC, eller på et annet Nintendo-show i løpet av våren.

 

Om vi husker tilbake til den orginale Wii-en, så brukte de vel fire anledninger:

 

E3 2005: Revolution blir annonsert, Iwata sier "you will say wow" om grafikken og annonserer Smash Bros til lansering - ingen av løftene ble oppfylt.

 

TGS 2005: Wiimoten blir vist frem

 

GDC 2006: Virtual Console og WiiConnect24 blir annonsert

 

Mellom GDC og E3 ble Wii-navnet annonsert.

 

E3 2006: Wiimoten blir demonstrert skikkelig for første gang, alle spillene blir annonsert.

 

November 2006: Lansering

 

Skal vi ta noe lærdom av dette, så virker det naturlig å tenke seg at vi vil få en del info om selve systemet, online, OS, tredjepartsspill osv før E3, men at førstepartsspillene vil vente til E3.

 

Uansett, jeg har veldig god grunn til å tro at grafikkortet i Wii U vil bruke en 28 nm's chip (ryktet har lenge vært 40). Det interessante med dette er at 28 nm chiper ikke enda er i kommersiell produksjon av AMD, og det betyr i så fall at Nintendo denne gangen går for en ambisiøs gpu heller enn noe konservativt. Det behøver selvsagt ikke bety at den blir et monster - men det vil generere mindre varme, og slik gi potensial for kraftigere saker i den relativt lille boksen. Om det stemmer (som jeg tror), så forklarer det også hvorfor det går rykter om at Wii U utviklingssettene har hatt problemer med overoppheting, da de så langt har kjørt på 40 nm fordi AMD ikke har fått klargjort de som faktisk går inn i boksen enda. Alt i alt en meget god nyhet som - om den stemmer - viser at Nintendo i det minste forsøker å posisjonere seg noenlunde i mellom PS360 og neste generasjon - og ikke bare er fornøyd med en 360 med mer ram.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Ja, hva synes du om Metroid 2? Selv må jeg si at jeg ikke liker det så godt. Helt lineært og veldig simplistisk - men en remake noe lignende Metroid Zero Mission hadde vært awesome.

 

Jeg har ikke spilt det så lenge, men så langt liker jeg det. Ja, det er mer lineært enn vanlig, og det er ikke det mest avanserte jeg har spilt akkurat. Men det er forfriskende å bare jakte på Metroids uten mål og mening en gang i blandt. :)

Jeg føler at jeg har relativt god oversikt over hva Nintendos interne studioer driver med, og jeg vet med nesten 100% sikkerhet at Retro Studios nå har to teams, hvorav det minste arbeidet med DKCR og videre brukte assets herfra til å hjelpe med halvparten av Mario Kart 7-banene. Hva det større teamet jobber med kan vi bare spekulere i, men Zelda er ikke et dårlig forslag.

 

Som du sier, så uttalte Miyamoto selv at Retro fint er såpass dyktige at de kan ta Zelda. Dessuten har Retro tidligere arbeidet med en Sheihk-basert Zelda-spinof, så de har faktisk noe erfaring fra serien selv om dette spillet ble kansellert.

 

Likevel så tror jeg det er mer sannsynlig at Retro enten jobber med et nytt Metroid (men ikke Prime 4), eller en helt ny shooter-basert IP for Nintendo. Dette tror jeg både på bakgrunn av at Retro har uttalt at de lager noe "som alle ønsker at de skal lage", og da er det vel de to forslagene som hyppigst kommer opp, og fordi jeg tror Eiji Anouma og hans team er de som allerede er godt i gang med Zelda Wii U (i den stilen vi så på E3). Om man leser alle intervjuene med Anouma i forbindelse med utgivelsen av Skyward Sword, så er det tydelig at han fra nå av anser det som "sin" serie for første gang, og det vil derfor overraske meg veldig om Nintendo da velger å gi den over til Retro - i så fall må noe ha blitt kommunisert fatalt feil internt til Anouma. En mulighet er selvsagt at Anouma jobber med Retro, men med tanke på at det er Tanabe som har denne stillingen innad i Nintendo, så virker det rart med en plutselig endring. Men alt kan åpenbart skje, og jeg tror uansett at det vil gå maks to år før vi får se neste konsollspill i Zelda-serien. Spennende blir det uansett!

 

Glemmer du at Zelda 3DS har vært bekreftet lenge, og at Nintendo har hintet til både en Majora's Mask og Link to the past remake? Jeg vil tippe Eiji Anouma og teamet hans jobber med Zelda Wii U, mens Retro på sin side jobber med Zelda 3DS.

 

Og la oss si det stemmer. Nintendo har hintet til at 3DSen kan brukes som håndkontroller på Wii U, noe som ikke vil være så rart. Hva da om vi kan spille Zelda Wii U med 3DSen som håndkontroll, og så flytte Link (eller hvem det nå er vi spiller) over til selve 3DSen og fortsette i Zelda 3DS? De vil være to helt forskjellige og uavhengige spill om man vil ha det sånn, men samtidig kan de kobles sammen til en stor verden med to historier. For de litt eldre her hadde vi noe lignende med Might & Magic 4 og 5. Hver for seg utgjorde de et fullverdig spill (henholdsvis Clouds of Xeen og Darkside of Xeen), men hadde man begge to installert samtidig ble det endret til World of Xeen. Med tanke på at Nintendo for alvor har begynt å satse på online-biten med Mario Kart 7 og Dragon Quest X er det ikke så utenkelig at de tar Zelda et steg videre og kobler sammen to Zelda-spill. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...