Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (7 minutter siden):

Har Nintendo patentert designet på N64-kontrolleren eller? Den kontrolleren fra 8BitDo så veldig generisk ut, ikke mye "64" å se i den.

@Mala Du har vel disse originale Switch-kompatible N64-kontrollerene fra Nintendo. Vet du om de støttes av denne?

Disse skal fungere fint på denne ja, sånn jeg har skjønt det støtte den vel i grunn det som er av blåtann kontrollere (?) Ganske standard kontroller design fra 8-bit ja, virker som om det er dette de fleste der ute legger seg på sånn ca. Er jo mange alternativer å velge i fra i dag. Jeg handlet en konsoll i hvit samt en kontroller i fra Amazon, bare for å teste ut hvordan denne er sammenlignet med NSO kontrollene. 

I fra FAQ:

Which Bluetooth, 2.4g and USB devices does 3D support?

Analogue3D supports up to four of 8BitDo's new 64 Bluetooth Controllers via Bluetooth or USB, as well as original N64 controllers and accessories through its four original-style controller ports. Additional N64-specific controllers are supported, including 8BitDo’s Mod Kit for original N64 controllers. Directly pairing 2.4g controllers to Analogue 3D is not supported.

Do I need a Bluetooth adapter or 2.4g adapter to play wirelessly on 3D?

No, you don't need a Bluetooth adapter. Analogue3D has built-in BLE and Bluetooth Classic support, so you can play wirelessly without additional adapters or receivers. It does not support 2.4g controllers, as these controllers have button layouts that cannot support original N64 games.

EDIT: Jeg har så jæblig mange kontrollere nå til forskjellige eldre konsoller at det er litt komisk 😛 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Mala skrev (3 minutter siden):

sånn jeg har skjønt det støtte den vel i grunn det som er av blåtann kontrollere (?)

Ja, det var egentlig ikke støtten på konsollen jeg lurte på, men så for meg at Nintendo kunne finne på å låse ned sine kontrollere så de var umulig å pare med noe annet enn switch 😅

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (9 minutter siden):

Ja, det var egentlig ikke støtten på konsollen jeg lurte på, men så for meg at Nintendo kunne finne på å låse ned sine kontrollere så de var umulig å pare med noe annet enn switch 😅

Ah sånt ja! Ja nei jeg har brukt disse på PC og sammen med orginal hardware (riktig nok med blue retro dongle)

IMG_0086.jpeg

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...