Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Slo til på en NES Classic til 479 selv som julegave til søstra.

 

 

Til å grine av at jeg var en av de som hoppa på 1500 kr. Vel vel.

 

 

Du er ikke alene. Jeg kjøpte 2 stk... Tenker jeg får "glemme" den andre i ett skap de neste 20-25 årene og håpe den kan selges i mint condition for litt profitt da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Noooo...... Dette må ikke skje.

 

http://www.pressfire.no/mobile/page/13775

 

Spørs vel litt hva det betyr. Slutte å produsere konsoller, eller slutte å produsere konsollspill? Hadde ikke gjort meg noe å kunne spille Super Mario Odyssey på PS4. Spillet er jo det samme, men jeg hadde sluppet å kjøpe enda mer plast og silisium for å spille det.

 

Ellers hadde de vel neppe sluppet unna med noe sånt av Sony eller Microsoft, men på PC, iDings og Android kunne Nintendo fint hatt en launcher og butikk av samme type som Steam, og i tillegg levert kontrollere som ekstrautstyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørs vel litt hva det betyr. Slutte å produsere konsoller, eller slutte å produsere konsollspill? Hadde ikke gjort meg noe å kunne spille Super Mario Odyssey på PS4. Spillet er jo det samme, men jeg hadde sluppet å kjøpe enda mer plast og silisium for å spille det.

 

Ellers hadde de vel neppe sluppet unna med noe sånt av Sony eller Microsoft, men på PC, iDings og Android kunne Nintendo fint hatt en launcher og butikk av samme type som Steam, og i tillegg levert kontrollere som ekstrautstyr.

Altså, han sier stuekonsoller kan avsluttes. Ikke håndholdte. Men dog.
Lenke til kommentar

Nintendo klarte det MS og Sony ikke klarte. Å få en mere suksessfull håndholdt konsoll enn bokser som står fast under TV'n hos folk. I Japan er det spesiellt en svær greie siden folk i storbyene bor i bittesmå leiligheter der og ofte ikke har en stor TV eller plass til det. Folk tar med seg konsollen ut istedet for å sitte inne og spille.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

På et eller annet tidspunkt vil mobiltelefonene våre være så kraftige at det ikke er behov for laptop eller spillkonsoll. Det vil ikke skje neste år akkurat, men plutselig en dag vil du kunne kjøpe en mobil til 3000 kroner som er i stand til å kjøre Mario Kart X på den utrullbare 100" TV-en i stua trådløst i 8K HDR med 120 fps. Jeg tror ikke Nintendo kommer til å lage spillkonsoller lengre da.

Lenke til kommentar

Les posten til Noreng en gang til, tenker jeg. Det er ikke snakk om mobilspill i dagens form. Det er heller ikke snakk om touch-skjermer. Det er faktisk ikke en gang snakk om realitetene pr. dags dato. Det ER snakk om "på et eller annet tidspunkt" (i fremtiden), og at mobiltelefonen din opptrer som konsoll.

 

Personlig håper jeg vi kommer dit. Om ikke med mobiltelefon, så med en "uavhengig" konsoll som jeg kan kjøre "alle" spill på, også Nintendo sine.

Endret av Raspeball
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mobiltelefoner sliter med å kvitte seg med varmen fra en effekt over 3 W og det er ikke bare prosessoren som avgir varme.  Kraften i en mobiltelefon til å dytte piksler på en skjerm vil være utilstrekkelig i forhold kraften til en PC som har CPU på 100-200 W og GPU på 250-350 Watt.

 

Den dag mobiltelefoner gjør oppgavene "bra nok" vil det samme kjøre flere titalls ganger bedre på alternative systemer.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mobiltelefoner sliter med å kvitte seg med varmen fra en effekt over 3 W og det er ikke bare prosessoren som avgir varme.  Kraften i en mobiltelefon til å dytte piksler på en skjerm vil være utilstrekkelig i forhold kraften til en PC som har CPU på 100-200 W og GPU på 250-350 Watt.

 

Den dag mobiltelefoner gjør oppgavene "bra nok" vil det samme kjøre flere titalls ganger bedre på alternative systemer.

Ja, det er vel derfor de fleste har en 500W stasjonær datamaskin for å sjekke facebook og skrive på?

Eller var det laptop? Der jo mindre, jo bedre?

:hmm: :hmm: :hmm:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Koomey%27s_law

 

Gi dem 50-100 år, så trenger du bare sette deg ned i sofaen for å sette i gang. Kommunikasjon mot håndkontrollere og skjerm vil være trådløst, varmen vil være håndterbare 1000 mW, enhver sofa fra IKEA vil ha trådløs lading, og vi vil ikke lengre ha varmeproduserende batterier av typen litium-ion.

Lenke til kommentar

Nåja. På 50-60 tallet var alle fremtidsvisjonene på world trade fair og slikt at vi skulle fly rundt i flygebiler og kjøre personlige jetpacks til jobb.

Det er en viss forskjell på flygende biler, som vil kreve enormt mye mer energi enn vanlige fordi de flyr. Mot å forvente at mikroprosessorer vil fortsette å bli eksponensielt raskere, selv om Moore's lov er død går det fortsatt vesentlig raskere enn lineær vekst.

 

Hvorfor skal man bruke maskinvare med lav effekt kontra maskinvare som yter hundre ganger bedre?

 

Hvorfor skriver du ikke bare 1 W i stedet for 1000 milliwatt?

Fordi mobilen vil være god nok for 99.99% av befolkningen, og det vil derfor ikke eksistere et marked for kraftigere maskinvare.

 

Jeg kunne skrevet 1.0W også, poenget er at mikroprosessorer blir stadig mer effektive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...