Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat spilt noen timer på min selv. Denne blir neppe brukt så mye mer før jeg får tak i trådløse kontroller. Helt håpløst å sitte så nærme en 55" skjerm. Hva i helvete var det de tenkte på...

 

Også litt skuffet over at det ikke er noen mulighet for 16:9 og ingen filtre som glatter ut pikslene. Dette har emulatorer hatt i mange år allerede.

Lenke til kommentar

Jeg hadde heller foretrukket det.

9/10 ganger syns jeg det blir helt jævlig bilde av å strekke det. Spesielt fra 4:3 til 16:9.

 

Har i dag og en 21:9 skjerm til pcen og de 16:9 spillene som strekkes til 21:9 blir også helt jævlig.

 

Men er veldig fornøyd med emulatoren i nes og snes mini. Syns den gjør en veldig god jobb.

Lenke til kommentar

Jævlig irriterende at du ikke kan fulle ut skjermen mer når du spiller snes mini.

 

 

Du har sett at du kan sette på rammer i display-options? I tillegg har sikkert TVen bilde-zoom. Kalles mange ting, men på min TV (Panasonic) heter det "4:3 Fullt Bilde", og da ser det slik ut:

 

(Ville aldri spilt med strukket bildeformat selv, men muligheten er der hvertfall)

 

Lr9wrxf.jpg

 

Alternativt, bruk overscan på TVen, det vil fjerne mye av det "tomme" området oppe og nede. Ellers er ramme nr 2 fin å bruke, da den er litt "ambilight"-aktig, og endrer farge etter spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med de rette filterne ser 16:9 helt fint ut. Men dette er ikke noe stort ankepunkt for min del. Fraværet av et skikkelig filter + at jeg må sitte så nærme at jeg ser hver piksel er det største problemet her. Helt unødvendig i en tid hvor emulatorer har hatt meget gode filtre de siste ti årene. Jeg kan emulere på PCen, caste til TVen og få et mye bedre resultat.

 

Skaff deg lengre HDMI-kabel.

 

Det har jeg, så strengt tatt kan jeg strekke en lang HDMI-kabel over stuegulvet og ha SNES Minien liggende rett foran meg på stuebordet, men innvendingene mot dette bør være åpenbare. Uansett ingen unnskyldning for ikke å ha trådløse kontroller i 2017.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

 

Jævlig irriterende at du ikke kan fulle ut skjermen mer når du spiller snes mini.

 

 

Du har sett at du kan sette på rammer i display-options? I tillegg har sikkert TVen bilde-zoom. Kalles mange ting, men på min TV (Panasonic) heter det "4:3 Fullt Bilde", og da ser det slik ut:

 

(Ville aldri spilt med strukket bildeformat selv, men muligheten er der hvertfall)

 

Lr9wrxf.jpg

 

Alternativt, bruk overscan på TVen, det vil fjerne mye av det "tomme" området oppe og nede. Ellers er ramme nr 2 fin å bruke, da den er litt "ambilight"-aktig, og endrer farge etter spillet.

 

 

Ja, vet om de rammene, men de hjelper ingenting, bare der for pynt.

l95c.jpg

Lenke til kommentar

Selv 999,- er for mye. Distributører bør slutte med å skape fantasipriser selv om folk er villige til å betale.

 

Det tas 500 kr for mye for Nintendo Switch også. Det vises ikke så godt å overprise en vare som burde ha kostet 2999,- med 500 kr i forhold til å ta dobbel pris for en vare som burde koste 749,-

Det er ikke for mye når folk betaler prisen. Regner med at prisen vil falle etterhvert, med mindre det går tomt for denne også.

 

Ser jo at Switch har falt ned til nesten 3000,- nå, for eksempel.

Lenke til kommentar

 

 

Jævlig irriterende at du ikke kan fulle ut skjermen mer når du spiller snes mini.

 

 

Du har sett at du kan sette på rammer i display-options? I tillegg har sikkert TVen bilde-zoom. Kalles mange ting, men på min TV (Panasonic) heter det "4:3 Fullt Bilde", og da ser det slik ut:

 

(Ville aldri spilt med strukket bildeformat selv, men muligheten er der hvertfall)

 

Alternativt, bruk overscan på TVen, det vil fjerne mye av det "tomme" området oppe og nede. Ellers er ramme nr 2 fin å bruke, da den er litt "ambilight"-aktig, og endrer farge etter spillet.

 

 

Ja, vet om de rammene, men de hjelper ingenting, bare der for pynt.

l95c.jpg

 

 

Øh, hva skjer på TVen din da? Mikrobilde? Her har du en eller annen rar instilling... Signalet er vel 720p, har du valgt en eller annen "1:1 pixel mode" på TVen?

Lenke til kommentar

 

 

 

Jævlig irriterende at du ikke kan fulle ut skjermen mer når du spiller snes mini.

 

 

Du har sett at du kan sette på rammer i display-options? I tillegg har sikkert TVen bilde-zoom. Kalles mange ting, men på min TV (Panasonic) heter det "4:3 Fullt Bilde", og da ser det slik ut:

 

(Ville aldri spilt med strukket bildeformat selv, men muligheten er der hvertfall)

 

Alternativt, bruk overscan på TVen, det vil fjerne mye av det "tomme" området oppe og nede. Ellers er ramme nr 2 fin å bruke, da den er litt "ambilight"-aktig, og endrer farge etter spillet.

 

 

Ja, vet om de rammene, men de hjelper ingenting, bare der for pynt.

l95c.jpg

 

 

Øh, hva skjer på TVen din da? Mikrobilde? Her har du en eller annen rar instilling... Signalet er vel 720p, har du valgt en eller annen "1:1 pixel mode" på TVen?

 

 

Tven er satt på PC-mode, kan godt det har noe med det å gjøre. Jeg finner ikke den jævla fjernkontrollen til tven, så jeg får ikke kommet meg inn på innstillinger heller. Rip life. 

 

Hvordan ser det egentlig ut til vanlig hos deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...