Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Noen som faktisk kjøpte Project Zero på Wii U?. Det fikk vel litt hard medfart når det kom.. Project Zero 2 på Wii er ett av mine favoritter på konsollen, så lurer litt på Wii U tittelen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Slo til å kjøpte meg en 3DS XL før disse forsvinner totalt da jeg har vurdert en lenge og har ikke eid en håndholdt Nintendo konsoll siden den originale DS kom i 2005. Regner med det er en god del spill jeg har gått glipp av de siste 12 årene? :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

De der forsvinner ikke (enda), er non-XL utgaven de har stoppet produksjon av.

Håper forøvrig du husket lader.

Lenke til kommentar

Tar alt Nintendo sier med en klype salt angående tilgjengelighet av hardware. Sa de ikke også at NES mini classic fortsatt skulle selges i resten av verden selv om de stoppet salget i Japan? Nei greit å skaffe maskinen mens man kan, og jeg ville helst ha metallic black fargen som kun var tilgjengelig i noen få butikker. Lader bestilte jeg selvsagt i samme slengen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Slapp av. Ingenting jeg heller vil enn at de skal drepe 3DS en gang for alle til fordel for Switch, så da kan du være sikker på at det ikke skjer på 10 år.

Lenke til kommentar

Men absolutt mange spill som er verdt å plukke opp. Mario-spillene, Luigis mansion 2, Pokémon-spillene (hvis dette fenger), professor Layton-serien (hvis du liker puslespill og gåter), zelda a link between worlds, zelda Ocarina of time og majoras mask 3d, ever oasis, monster hunter serien, paper mario sticker star, yoshis wooly world, donkey kong, bravely default, bravely second og fire emblem serien for å nevne noen.

Og snart får vi også monster hunter stories. Og så håper jeg hey pikmin ligger og venter i postkassen min når jeg kommer hjem fra ferie.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Og felles med alle disse spillene er at jeg har prøvd 3D'n i 2-5 minutter og aldri skrudd den på igjen.

Selv har jeg alltid på 3D. Hadde den første 3dsen og der var 3d alltid av pga. Det ikke fungerte noe særlig bra. Med new 3ds xl har jeg skrudd den på og aldri skrudd den av igjen. Støtten er spesielt god i de zelda 3d remastered spillene.

Lenke til kommentar

Selv har jeg akkurat begynt å spille på 3DS. Jeg spiller Fire Emblem: Awakening (kjøpte 3DS kun for FE-serien) og jeg synes ikke 3D-funksjonen tilfører noe som helst av verdi der, det blir bare som en slags grumsete dybde i bildet og jeg synes det ser mye bedre ut uten. Kanskje er ikke dette et spill som er laget for 3D-funksjonen og det finnes andre spill som gjør bedre nytte av det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Skal du ikke bruke 3D og ikke har planer om å bytte inn enheter til du får dobbel IPS så kan du like gjerne kjøpe 2DS XL. Billigere og bedre på mange måter.

Lenke til kommentar

Selv har jeg akkurat begynt å spille på 3DS. Jeg spiller Fire Emblem: Awakening (kjøpte 3DS kun for FE-serien) og jeg synes ikke 3D-funksjonen tilfører noe som helst av verdi der, det blir bare som en slags grumsete dybde i bildet og jeg synes det ser mye bedre ut uten. Kanskje er ikke dette et spill som er laget for 3D-funksjonen og det finnes andre spill som gjør bedre nytte av det?

Syntes faktisk 3D-funksjonen på FE fungerer veldig bra, og gir bidrar til en brettspill-følelse fremfor helt flat 2D. 

Lenke til kommentar

Syntes faktisk 3D-funksjonen på FE fungerer veldig bra, og gir bidrar til en brettspill-følelse fremfor helt flat 2D.

Samme følelse får jeg av 3D i samme spill. Men antar at 3D blir en smaksak.

Lenke til kommentar

3D'en driter jeg også i. Angående spill så var det flere Zelda spill og Luigis Mansion 2 jeg tenkte skaffe først samt kanskje noen Metroid titler som Samus Returns og Hunters om de er noe bra . Pokémon er forsåvidt kult og jeg var megafan av det som yngre selv om jeg ramlet av hele lasset der så fort Generation 2 begynte. Spilte meg forøvrig i hjel på Pokémon Red back in the day på N64 og TVen via den adapteren man hadde i controlleren. Er disse spillene fortsatt så irriterende at man ikke kan krysse en liten gressplen uten å måtte fighte 17 Pidgey's på veien? :p Kjenner det ikke frister helt jo mer jeg tenker på det.

Stor fan av Castlevania forresten om det er noen titler her som er ett must. Skal starte søket etter "hidden gems" så fort DSen er i hus :D

Lenke til kommentar

Er absolutt mange gode spill på platformen. Selv er jeg ingen stor fan av turn based rpg, men ble tatt skikkelig på senga av bravely default. Helt hekta og noe av de mer artige spillene jeg har spilt på 3DS. Det minner meg utrolig mye om følelsen jeg fikk da jeg spilte final fantasy VII første gangen.

Lenke til kommentar

Siden du likte Pokemon så kan Yo-Kai Watch være verdt en titt. Jeg har aldri spilt Pokemon, men Yo-Kai Watch skal være i samme gate. Jeg har spilt gjennom begge to, men siden begge er såpass like og nesten samtlige områder fra eneren er med i toeren så kan du fint hoppe rett på toeren hvis du bare vil gå for ett av dem.

Lenke til kommentar

Samme følelse får jeg av 3D i samme spill. Men antar at 3D blir en smaksak.

Jeg har faktisk kun prøvd den under sekvensene mellom kampene. Skal prøve den under en kamp neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...