Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Switch har også en del greie indiespill. Det er spill som finnes på andre platformer, men jeg ignorerer dem der da det finnes en halv milliard av dem på andre platformerhvorav halvparten er early access. På Switch går det faktisk an å ha oversikten over hva som finnes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan melde om rask service via. mail til Bergsala. Han jeg var i kontakt med ønsket serienummer på den gamle og nye konsollen, NNID og tilknyttet email adresse. Forklarte at det ikke var mulig å fremlegge serienummeret til den gamle maskinen, men dette gikk fint.

I neste mail var alt i orden, og nå er Wii U knyttet opp mot min gamle ID igjen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Fint at du fikk fikset det, men endrer ikke det faktum at det er et problem som ikke burde eksistert i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Kan melde om rask service via. mail til Bergsala. Han jeg var i kontakt med ønsket serienummer på den gamle og nye konsollen, NNID og tilknyttet email adresse. Forklarte at det ikke var mulig å fremlegge serienummeret til den gamle maskinen, men dette gikk fint.

I neste mail var alt i orden, og nå er Wii U knyttet opp mot min gamle ID igjen :)

Godt det ordnet seg! Har vært borti Nintendo sin service to ganger og begge gangene har vært raske løsninger. Det skal de ha.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det er klart, er jo historisk tungvindt opplegg det Nintendo har lagt opp til.

Faktisk, det er langt lettere å ta kontakt med Bergsala og be om å få slettet ID`en sin fra den gamle enheten, enn å ta for seg den grusomme prosedyren til Nintendo  for å overføre ditt og datt :p

Ble litt imponert av at jeg fikk svar allerede før 2300 i går i kveld :)

Måtte ha en Wii U i hus igjen stort sett pga. Twilight Princess HD og Wind Waker. Så nå jeg skaffe meg en Pro kontroller og selvsagt plukke med meg det som har kommet av gode titler de siste årene. At jeg fikk med Mario Kart 8 på konsollen er jo selvsagt en grei bonus.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Nå som Wii U kan emuleres og gi en bedre opplevelse enn med konsollen så dropper jeg Wii U planene selv. Tror ikke PCen min takler det akkurat nå, men en gang i fremtiden når jeg får kløe i fingrene. Takket være idiotopplegget til Nintendo har jeg jo betalt for spillene også, men kan ikke få dem igjen på en faktisk Wii U.

Lenke til kommentar

Jeg holder meg egentlig greit unna Emulatorer for det meste. Softmoddet min Wii for noen år siden, i hovudsak for å få den sonefri for både GC og Wii titler. Men måtte selvsagt utforske emulatorbiten av wiihacken, som var ganske så fet faktisk! Men kan telle på én hånd antall timer jeg har brukt den som emulator boks faktisk. Er en sånn sær en som liker å eie spillet, for da har jeg mer motivasjon til å fullføre det eller i hvert fall legge ned en del timer i det om det er underholdende nok.

Men jeg ser poenget ditt angående tidligere Wii U kjøp, så jeg hadde ikke hatt mye dårlig samvittighet nei. 

Når det er sagt, er det noen som har noen litt uten om det vanlige anbefalinger på interessante titler for Wii U? Og da mener jeg annet enn Mario & Co. :wee: Inntrykket de siste årene er jo at U så og si en konsoll som kun har Nintendo titler av den kjente kvaliteten, og lite annet. Men jeg vil gjerne bli overbevis i motsatt retning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste jeg kommer på i farten som ikke er Nintendo er Bayonetta (1 og 2), og Lego City (ikke WiiU eksklusiv). Sistnevnte er et spill jeg har kost meg med. Bayonetta 2 har jeg såvidt spilt, men det ble lagt til side etter kjøp og jeg har ikke plukket det opp igjen.

Rayman Legends er jo ikke WiiU-eksklusiv, men om du ikke eier det på noen annen konsoll, så er det for all del verdt å sjekke ut. En av de beste plattformspillene jeg har spilt. Var overraskende underholdende med 2-player også.

Xenoblade, selvfølgelig, om du liker denslags. Det er også flere indie-titler som er verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Jeg holder meg egentlig greit unna Emulatorer for det meste. Softmoddet min Wii for noen år siden, i hovudsak for å få den sonefri for både GC og Wii titler. Men måtte selvsagt utforske emulatorbiten av wiihacken, som var ganske så fet faktisk! Men kan telle på én hånd antall timer jeg har brukt den som emulator boks faktisk. Er en sånn sær en som liker å eie spillet, for da har jeg mer motivasjon til å fullføre det eller i hvert fall legge ned en del timer i det om det er underholdende nok.

Hvis Wii-emulering fungerer som PS1-emulering så kan du fint kjøre spillet fra den fysiske disken. Det er bare å sette den inn i CD-driven og starte opp disken via emulatoren.

Hva som er vitsen med det når man heller kan ha spillet liggende på PCen er et annet spørsmål.

Lenke til kommentar

Har ikke PC koblet til TV, så lite verdi for meg å sitte forran PC å spille konsollspill uansett.

Men man kan installere spillene på Wii, så slipper man discen der også om det er særdeles viktig. Hadde vært morro å sett om det var kommet noe nytt på Wii softmod fronten også, men har ikke tid til alt om dagen..

Lenke til kommentar

Ny oppdatering til 2/3DS-familien i dag. Versjon 11.5.0-38. Kun stabilitetsforbedringer.

Nintendo 3DS Production Has Been Shutdown By Nintendo In Japan

http://segmentnext.com/2017/07/13/nintendo-3ds-production-ended-japan/

Er vel tatt over av New 2DS-XL. Og ifølge artikkelen gjelder det vel kun 3DS non-XL modellen og at XL-modellen fortsatt er i produksjon.

Er vel forsåvidt kun New 3DS XL jeg ser i butikkene for tida og.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Plukket opp Star Fox Zero i dag på Power, 179,- virket greit. Var klar over at kontrollene fort blir tullete og uoversiktlig :p Men jeg får prøve meg frem og se om det blir spillbart. Førstinntrykket er i hvertfall rimelig krise..typisk Nintendo som ønsker å rettferdiggjøre sine gimmicker, men som bare ender i gameplay ødeleggende virkning.

Forferdelig at det ikke ble designet rundt mulighet for Pro kontrollen også. Nakkeskudd verdig.

Men jeg håper jeg får teken på det, siden dette var faktisk morro og jeg har en del nostalgi for Lylat Wars :) Men kan fort svartne for meg her kjenner jeg..

Plukket forøvrig opp ett sett med Wii U kontrollere og en hurtigladestasjon siden det var 40% av prisen. Pro kontroller på vei i posten, så Wii U eventyret er i full rulle gitt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Som å lære seg å spille spill på nytt. Forferdelig dårlig idé.

En annen ting, i dette spillet får jeg stadig opp at det er dårlig signal mellom flytebryggen og konsollen? Så hakker det jævlig på skjermkontrollen til tider? Noe galt hos meg eller er det bugmatron fra helvete?

Lenke til kommentar

Steike morro med Mario Kart igjen også, men nok en gang utfylles analen av knyttnevene til Nintendo. Hvorfor kan man ikke endre kontrolloppsettet? Gass og brems med stikka er helt forjævlig for min del...

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nå har det vært sommerferie, eller lite avslapping sånn sett. Så har bare fått en 6-8 timer spilling..tok faktisk med meg spillet,minnekort og wavebird til foreldra i håp om å få slappe av litt med spilling alene på kvelden på min mors Wii :p

En ting er sikkert, Wii på HDTV med komponent kabler når ikke en god gammel CRT og RGB-scart :p

Jeg liker virkelig spillet så langt, men tror ikke det blir mye spilling neste uke heller siden jeg skal jobbe 84 timer nattskift. MP krever noen timer tilgjengelig når en først skal sette seg med føler jeg :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...