Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, kommer bare til Switch. Wii U er død, og var vel det allerede før releasen til Switch.

For å si det slik: Wii U har vært VELDIG levende her hjemme. Ungene elsker Wii U.

 

Siden det går mye i Splatoon, så må jeg visst kjøpe switch nå. Sommergave til familien  :xmas:

Lenke til kommentar

 

Ja, kommer bare til Switch. Wii U er død, og var vel det allerede før releasen til Switch.

For å si det slik: Wii U har vært VELDIG levende her hjemme. Ungene elsker Wii U.

 

Siden det går mye i Splatoon, så må jeg visst kjøpe switch nå. Sommergave til familien  :xmas:

 

 

Den er absolutt ikke død. Zelda BotW kom jo ut til den og det kommende Cars 3 spillet kommer og på Wii U. Så er ikke 100% død enda nei.

Lenke til kommentar

 

Switchen min kræsjer fortsatt i tide og utide :( må vel labbe opp på Power med den imorra.

 

Ser ikke noe info i tidligere innlegg på hva du har gjort for å se om problemet kan løses?

 

 

Jeg har googlet etter error koden, som er helt uncommon tydeligvis, og fått svar fra bergsala om at jeg må levere den inn. 

2168-0000 forekommer ikke i et eneste google-søk, men 2168-0002 er en vanlig hardlock kode som er helt urelatert. Vet ikke om den blir for varmt i docken ellerno..skjermen er ganske varm når jeg går bort for å resette den etter en kræsj. Men det må jo tåle å stå dokket. Jeg har ingen planer om å spille BOTW på bitteliten skjerm når jeg har en 40" TV rett foran meg. Det er så helvetes irriterende å bli røska ut av innlevelsen med en "blåskjerm" helt ut av ingensteds. Kan jo prøve å ta ut strømpluggen fra docken og se om den blir mindre varm da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

Jeg også. Bare synd de prioritere å gi ut på Android/iOS nå 20. Juli og venter med å lansere på 3DS til høsten :-( Vil ha det på 3DS. 

 

 

Det blir 3DS-utgaven på meg også. Litt synd å måtte vente, men det skal nok gå bra. En Switch-port hadde også gjort seg.

 

Gjorde meg ferdig med Ever Oasis i går og det var et spill jeg koste meg mye med. Fikk til slutt levlet opp oasen til maks og fikk alle folkene i spillet til å flytte inn. Nesten alle Booths var på maks level. Litt synd at spillet ikke gir deg nok plass til alle og man heller må rive noen for å sette opp nye.

Lenke til kommentar

 

 

Switchen min kræsjer fortsatt i tide og utide :( må vel labbe opp på Power med den imorra.

Ser ikke noe info i tidligere innlegg på hva du har gjort for å se om problemet kan løses?

Jeg har googlet etter error koden, som er helt uncommon tydeligvis, og fått svar fra bergsala om at jeg må levere den inn.

2168-0000 forekommer ikke i et eneste google-søk, men 2168-0002 er en vanlig hardlock kode som er helt urelatert. Vet ikke om den blir for varmt i docken ellerno..skjermen er ganske varm når jeg går bort for å resette den etter en kræsj. Men det må jo tåle å stå dokket. Jeg har ingen planer om å spille BOTW på bitteliten skjerm når jeg har en 40" TV rett foran meg. Det er så helvetes irriterende å bli røska ut av innlevelsen med en "blåskjerm" helt ut av ingensteds. Kan jo prøve å ta ut strømpluggen fra docken og se om den blir mindre varm da.

Prøvd å slå den helt av? Power off, ute av dock i 10 minutter. Ikke bare dvale.

Står docken åpent? (ikke inne et skap, oppå en annen konsoll eller lignende som gir varme)

Nullstill fabrikkinnstillinger, som nevnt.

Sjekk ventilasjonshull for støv.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg også. Bare synd de prioritere å gi ut på Android/iOS nå 20. Juli og venter med å lansere på 3DS til høsten :-( Vil ha det på 3DS.

 

Det blir 3DS-utgaven på meg også. Litt synd å måtte vente, men det skal nok gå bra. En Switch-port hadde også gjort seg.

 

Gjorde meg ferdig med Ever Oasis i går og det var et spill jeg koste meg mye med. Fikk til slutt levlet opp oasen til maks og fikk alle folkene i spillet til å flytte inn. Nesten alle Booths var på maks level. Litt synd at spillet ikke gir deg nok plass til alle og man heller må rive noen for å sette opp nye.

Er vel straks ferdig med ever oasis selv. Føles iallefall sånn ut mtp. Der jeg er nå.

 

Men kommer jo masse gode spill nå. Begynner med splatoon 2 på switch og hey! Pikmin på 3ds I juli.

Lenke til kommentar

 

 

Switchen min kræsjer fortsatt i tide og utide :( må vel labbe opp på Power med den imorra.

Ser ikke noe info i tidligere innlegg på hva du har gjort for å se om problemet kan løses?

Jeg har googlet etter error koden, som er helt uncommon tydeligvis, og fått svar fra bergsala om at jeg må levere den inn.

2168-0000 forekommer ikke i et eneste google-søk, men 2168-0002 er en vanlig hardlock kode som er helt urelatert. Vet ikke om den blir for varmt i docken ellerno..skjermen er ganske varm når jeg går bort for å resette den etter en kræsj. Men det må jo tåle å stå dokket. Jeg har ingen planer om å spille BOTW på bitteliten skjerm når jeg har en 40" TV rett foran meg. Det er så helvetes irriterende å bli røska ut av innlevelsen med en "blåskjerm" helt ut av ingensteds. Kan jo prøve å ta ut strømpluggen fra docken og se om den blir mindre varm da.

Har du triksa med noe på den? Jeg finner forklaring på feilkoden og det ser ut til å være relatert til minne/regionfeil. Spiller du fra microSD? Prøvd å bytte minnekort? Har du flere profiler for flere regioner? Spiller du med profilen som hører til samme region som spillet?

 

(Feilkoden finnes på nettsiden switchbrew.org, så hvis du har installert homebrew på konsollen, så er det vel sannsynligvis lite å gjøre.)

Endret av SpillRune
Lenke til kommentar

 

 

 

Switchen min kræsjer fortsatt i tide og utide :( må vel labbe opp på Power med den imorra.

Ser ikke noe info i tidligere innlegg på hva du har gjort for å se om problemet kan løses?

Jeg har googlet etter error koden, som er helt uncommon tydeligvis, og fått svar fra bergsala om at jeg må levere den inn.

2168-0000 forekommer ikke i et eneste google-søk, men 2168-0002 er en vanlig hardlock kode som er helt urelatert. Vet ikke om den blir for varmt i docken ellerno..skjermen er ganske varm når jeg går bort for å resette den etter en kræsj. Men det må jo tåle å stå dokket. Jeg har ingen planer om å spille BOTW på bitteliten skjerm når jeg har en 40" TV rett foran meg. Det er så helvetes irriterende å bli røska ut av innlevelsen med en "blåskjerm" helt ut av ingensteds. Kan jo prøve å ta ut strømpluggen fra docken og se om den blir mindre varm da.

Har du triksa med noe på den? Jeg finner forklaring på feilkoden og det ser ut til å være relatert til minne/regionfeil. Spiller du fra microSD? Prøvd å bytte minnekort? Har du flere profiler for flere regioner? Spiller du med profilen som hører til samme region som spillet?

 

(Feilkoden finnes på nettsiden switchbrew.org, så hvis du har installert homebrew på konsollen, så er det vel sannsynligvis lite å gjøre.)

 

 

Nope er ingen homebrew her. Jeg kjøpte den på Power ny. Ingen triksing av noe slag, spillene som kræsjer er kjøpt og lasta ned fra eshop med min egen nintendo-profil. MK8 deluxe kjøpte jeg fysisk kopi, det kræsjer også innimellom. Kan hende de må resette den til factory settings..kan jeg gjøre dette selv?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ouch..den suger på zelda i såfall..har lagt ned noen timer der. Sender jeg den inn formatterer de sikkert uansett. Synd saves ikke går opp i en sky.

 

Tipper det er planen, at det blir en del av Switch Online, samme som PS+ og XBL. Og at de derfor ikke har noen offline option i mellomtiden.

 

Du kan også prøve dette: System Settings, Data Management, Software, [velg spill], Check for Corrupt Data

Lenke til kommentar

Javell, så var det tilbake til Nintendo helvete, ID`er og annet piss.

 

 

Har skaffet meg en bruk Wii U, tenkte å benytte min eksisterende Nintendo ID...men hadde i bakhodet at det tidligere var noe tullete greier med ID`er, systemet det var opprettet på og låst til hvert enkelt system.

 

Jeg får da ikke logge på under oppsettet med min eksisterende Nintendo ID, hva er egentlig greie for min del nå? Logger jeg inne på Nintendo kontoen min og ser på oversiktet der så står det at ID`en er "linked" under Nintendo ID.

 

Kanskje bare jeg som har misforstått hele greiene?

 

Er det det faktum at jeg har brukt min ID på min forrige Wii U, som gjør det vanskelig for meg nå?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...