Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer uansett ikke til å være interessert i å kjøpe mini-utgaver av noe post-SNES. Mange vil kanskje også sette pris på en mini av N64 eller GC, men for min del er det veldig lite interessant på disse konsollene.

 

Jeg forhåndsbestilte en fra Gamestop noen timer etter release. Planen er å teste hvor gøy det faktisk er å ha en emulator i en boks med forhåndsinstallerte spill på som jeg kan koble direkte til TVen. Det er mulig jeg kommer til å gå tilbake til emulatorene ganske raskt, i så fall er det ikke verre enn at jeg selger den - akkurat det blir neppe noe problem.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en sånn Atari 2600 emulator-i-en-boks-med-40-spill, husker ikke hva de het, men det var sånn moro i 10 minutter også ble den aldri skrudd på igjen.  Var aldri noe Atari-kid. Eller Nintendo kid for den saks skyld. Men så jo alle disse classic game room kanalene på youtube med amerikanere som anmeldte 2600-spill i hopetall, og gamechasers som reiser rundt på loppemarkeder og plukker opp NES og Atari-spill til $1 stk, så ville prøve hvertfall. Jeg hadde Amiga 500 og 1200 på den tiden og så på konsoller som barnslige leketøy.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en sånn Atari 2600 emulator-i-en-boks-med-40-spill, husker ikke hva de het, men det var sånn moro i 10 minutter også ble den aldri skrudd på igjen.  Var aldri noe Atari-kid. Eller Nintendo kid for den saks skyld. Men så jo alle disse classic game room kanalene på youtube med amerikanere som anmeldte 2600-spill i hopetall, og gamechasers som reiser rundt på loppemarkeder og plukker opp NES og Atari-spill til $1 stk, så ville prøve hvertfall. Jeg hadde Amiga 500 og 1200 på den tiden og så på konsoller som barnslige leketøy.

 

Jeg håper du har kommet på bedre tanker. :p

 

Egentlig spiller ikke plattformen noen rolle. Poenget er spillopplevelsene, og mange av de beste spillopplevelsene noensinne var kun tilgjengelige på disse konsollene. Sånn er det litt fortsatt, med Nintendo sine first party titler og enkelte av Sonys fantastiske eksklusiver.

 

Jeg kunne vurdert en N64 mini om den kommer, siden dette er en konsoll jeg gikk glipp av.

 

Hvis du er interessert ville jeg bare lagt inn en forhåndsbestilling nå. Det er bare først batch som er utsolgt og det kommer sannsynligvis flere, og da er det greit å allerede være i køen.

Lenke til kommentar

Ser dere ikke hva som skjer nå?! Nå lager de første disse mini konsoller uten mulighet for å skifte spill eller legge til flere... 

Etter en stund kommer de ut med akkurat samme produkt med mulighet for å legge til flere spill. (må selvsagt kjøpe nye maskinen også). Og etter det så kommer det enda en ny versjon hvor du faktisk kan skifte og bruke cartridges (akkurat som org nes/snes osv) + kjøpe spillene i tillegg :p

 

Repeat the history  :lol:

Lenke til kommentar

Jeg har i grunn alltid spilt multiplattform og hatt en PC ved siden den gjeldende konsollen, men jeg synes ikke PC-spill ble virkelig bra før utpå 90-tallet. NES og SNES hadde mange fantastiske spill, men jeg ville heller ikke gått glipp av klassikere som Duke Nukem, Warcraft og Might&Magic-spillene. Det eneste som gikk meg helt hus forbi var Sega-konsollene.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, jeg hadde Amiga 500 og 1200 og de var så mange mil forbi 90-talls PC og 8-bits konsoller at det var ingen sammenligning engang. Pluss jeg kunne piratkopiere alt jeg orket på disketter. Så når 16-bits konsollene kom luntende med sine 800 kroners cartridges lo jeg bare av dem.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Som jeg sa, jeg hadde Amiga 500 og 1200 og de var så mange mil forbi 90-talls PC og 8-bits konsoller at det var ingen sammenligning engang. Pluss jeg kunne piratkopiere alt jeg orket på disketter. Så når 16-bits konsollene kom luntende med sine 800 kroners cartridges lo jeg bare av dem.

 

Men kunne du piratkopiere NES- og SNES-spill? Hvis ikke vil man jo allikevel gå glipp av mange av de største spillopplevelsene noensinne. Som sagt, jeg er egentlig ikke interessert i plattformer, men spillopplevelsene. Må jeg kjøpe en konsoll for å få tilgang til et godt spill så gjør jeg det så sant spillet er verdt det.

Lenke til kommentar

Jeg var vel en av de første som greide slenge inn en bestilling på SNES mini hos komplett så er rimelig sikker på at jeg er garantert maskina denne gangen. Når det er sagt så var jeg også kanskje den siste i Norge som bestilte NES mini lenge etter det var bekrefta produksjonsstopp og endte allikevel opp med 2 stk. Uansett, håper 1500kr bare er placeholder pris for hvis ikke så blir det nok avbestilling :p 700kr som NES kostet var allerede galskap.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, jeg hadde Amiga 500 og 1200 og de var så mange mil forbi 90-talls PC og 8-bits konsoller at det var ingen sammenligning engang. Pluss jeg kunne piratkopiere alt jeg orket på disketter. Så når 16-bits konsollene kom luntende med sine 800 kroners cartridges lo jeg bare av dem.

Du skal ikke så langt inn på 90 tallet før pc gruser amiga på det meste. Eneste som var bedre på amiga versjonen av Civilazation var lyden.

Lenke til kommentar

Tror ikke 1500,- er noen placeholder gitt. Er vel med to kontrollere? Noen som vet lengde på kabler?

 

Veldig lyst på, men tilhører vel også klubben som synes prisen på NES mini var såvidt innafor.

 

Dyr den andre kontrolleren som følger med isåfall hvis den alene drar opp prisen 800kr sammenlignet med NES. Innmaten i SNES er visstnok den samme som i NES også, som forsåvidt gir mening da Nintendo sparer tid og penger på å bruke samme chip og fabrikken stod klar for å produsere disse. Kabellengden er 1.5 meter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...