Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk Metroid til Gamecube i dag :)

 

Artig å få liv i gamle kretskort igjen også! Så har jeg samtidig fått åpnet opp konsollen og plukket den fullstendig fra hverandre for en grundig vask og rens!

 

Gikk for GC utgaven siden de var lettere å få tak i til vettuge priser. Måtte bare teste kjapt før gressklipper, og kontrollene var deilig tight og snappy! Vil nok ikke ha noen problemer med å spille med GC kontrollen.

 

Angående Wii kontrollene i dette spillet, som sikkert er kjempe bra...vel det man ikke vet har man ikke vondt av :p

 

Vel, MP3 Corruption får du kun spilt på Wii, så introdusert til Wii kontrolleren blir du nok uansett :D

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på en av hver av de SNES utgavene men US versjonen blir vel svindyr å få importert. Skal forresten vedde på at Nintendo har tatt til seg feedback angående kabellengden på NES kontrollerne, snudd det på hodet i god gammel Nintendo-stil og dermed får vi nå SNES kontrollere med halvparten så lange kabler.

 

Ikke verst at det følger med 2 kontrollere i pakken denne gangen da!!

Lenke til kommentar

Vel, MP3 Corruption får du kun spilt på Wii, så introdusert til Wii kontrolleren blir du nok uansett :D

Jepp, men ikke før jeg er ferdig med de andre :p 

Ble i hvert fall noen timer MP i kveld. Mye deilig gameplay mekanikk å hente her! Ser forrykende godt ut i PAL60 på GC med de nye RGB-kablene fra retrovideogame cables også!

 

Så er det alltid en fryd å plukke opp igjen GC-kontrollen også :wee:

 

EDIT: Greide å blande Metroid Prime 3: Corruption med Other M, hvor sistnevnte sies å være ganske dårlig...og ikke omvendt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Eeeeelleeeer....bare fyre opp ZSNES, velge en av de 2000+ rom'ene, spille nostalgispillene i 10 minutter og aldri spille dem igjen. Og slippe å betale 900,- for å tilfredsstille nostalgikicket i noen minutter.

 

Dere er seriøst koko som betaler 900 kr for en boks med en emulatorchip inni og begrenset antall spill.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Eeeeelleeeer....bare fyre opp ZSNES, velge en av de 2000+ rom'ene, spille nostalgispillene i 10 minutter og aldri spille dem igjen. Og slippe å betale 900,- for å tilfredsstille nostalgikicket i noen minutter.

 

Dere er seriøst koko som betaler 900 kr for en boks med en emulatorchip inni og begrenset antall spill.

 

Om den er like enkel å installere ROMS på som med NES Classic så er det insta-buy for min del mtp. originale kontrollere. Og NES Classic hadde vel også en veldig god emulator. Så ser for meg at SNES Classic har noe tilsvarende.

 

Men skjønner at dette ikke er et produkt for alle, men vil ikke karakterisere folket som "koko" for å kjøpe det.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Fullstendig galskap.."Ja men vi kjøper jo noe orginalt lols"..dere kjøper en plastboks med en emulator inni. Kan ikke spille gamle kassetter engang, og sitter og knoter med 30 cm lange kontrollerkabler og setter den på hylla etter 20 minutter og ha tatt et par skrytebilder til instagram og twitter og facebook

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fullstendig galskap.."Ja men vi kjøper jo noe orginalt lols"..dere kjøper en plastboks med en emulator inni. Kan ikke spille gamle kassetter engang, og sitter og knoter med 30 cm lange kontrollerkabler

 

Ja. Jeg kjøper en emulator som er ganske god (hvis den tilsvarer den i NES Classic). Kabel har jeg forlenger til så det er ikke noe tema (kjøpte til NES Classic) og kan spille så mange ROMS jeg bare vil med Hackchi2. Så jeg ser egentlig ikke hvorfor det er fullstendig galskap å ville ha denne.

Lenke til kommentar

Helt fantastisk line-up på SNES Mini. Kun topptitler og en stor grad av variasjon mellom sjangerne. Som JRPG-fan hadde jeg kanskje ønsket å også se FF4 og Chrono Trigger der.

 

Akkurat som forrige gang vi hadde denne diskusjonen så er det selvfølgelig sant at man like godt kan emulere disse spillene selv. Det man betaler for er konseptet med en miniatyr-SNES som gjør det veldig lettvint å spille noen gamle klassikere på storskjermen i stua.

 

Men jeg er veldig redd for at scalping vil bli et enda større problem nå enn med NES Mini. Etter hva Nintendo gjorde med NES Mini er det rimelig å forvente at SNES Mini vil få den samme behandlingen, så scalperne sitter nok klare til å forhåndsbestille store kvanta av disse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg er veldig redd for at scalping vil bli et enda større problem nå enn med NES Mini. Etter hva Nintendo gjorde med NES Mini er det rimelig å forvente at SNES Mini vil få den samme behandlingen, så scalperne sitter nok klare til å forhåndsbestille store kvanta av disse.

 

https://www.gamer.no/artikler/mini-snes-skal-lages-i-mange-flere-eksemplarer-enn-nes-classic/396584

 

Kan hjelpe dette.

Lenke til kommentar

Man kan håpe, men med et så kort utgivelsesvindu tror jeg det blir mangel allikevel. Jeg kan ikke et øyeblikk tro at et så stort selskap som Nintendo ikke har kapasitet til å produsere både NES og SNES mini på ubestemt tid samtidig som de kjører ut Switch og 3DS. De har bare bestemt seg for at dette skal være en begrenset greie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...