Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første gang jeg har måttet ty til online guides for å skjønne hvordan jeg setter opp et system. Altså hvordan man lader joycons, hvordan får man bildet over på TV..jeg gjorde alt oppsettet på switch skjermen mens den lada i bunnen, men pokker ta måtte jeg ikke sette strømpluggen i docken for å få bildet på TV..altså flytte hele powerklumpen bort til tv'n. 

 

Får vel bare ha ladestrømmen i docken også sette joycons på skjermen når de trenger lading. Snodig opplegg. Kommer nok aldri til å ta den lille skjermen med meg noen steder.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Første gang jeg har måttet ty til online guides for å skjønne hvordan jeg setter opp et system. Altså hvordan man lader joycons, hvordan får man bildet over på TV..jeg gjorde alt oppsettet på switch skjermen mens den lada i bunnen, men pokker ta måtte jeg ikke sette strømpluggen i docken for å få bildet på TV..altså flytte hele powerklumpen bort til tv'n. 

 

Får vel bare ha ladestrømmen i docken også sette joycons på skjermen når de trenger lading. Snodig opplegg. Kommer nok aldri til å ta den lille skjermen med meg noen steder.

Klart den trenger laderen når du spiller på TV. Den bruker betydelig mer strøm i dockingstasjonen enn når den er håndholdt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

min kommer til å stå docket under TV'n i all overskuelig fremtid.Jeg ser ingen vits i å sitte og glo ned på en liten skjerm når jeg kan løfte blikket 20 cm og se på stor skjerm. Eneste gangen jeg undocka var når jeg ladet første gang. Og jeg trenger seriøst en pro-controller, typisk at de koster 800 kroner og knapt er tilgjengelig i butikker.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Du kan heller ikke tenke deg å bruke den som underholdning på reise osv? For der er den jo perfekt!

 

Var et par uker i Japan rett etter jeg fikk konsollen, og på flyet og noen togturer der borte var Switchen fantastisk å ha med seg. Den gjorde flyturene til en drøm. Fikk drept mange timer med Zelda og litt Snipperclips med dama.

 

Har aldri spilt håndholdt hjemme, bortsett fra noen runder Mario Kart på balkongen. Er også mye mer glad i å spille på den svære tv-en, og synes det er den desidert beste måten å spille på.

Lenke til kommentar

Kan nok hende den blir med på 3 timers flytur til Svalbard i sommer. Og noe gaming ellers. Men jeg pleier å ha med 3DS XL når jeg reiser på sånne turer, den skjermen virker litt skjør skummelt å plutselig få en ripe eller smell i siden når man reiser.

 

Da er 3DS XL mere robust. Jeg har faktisk en nesten komplett konsollsamling fra 2000-tallet og oppover. en DSi, DS XL, 3ds, 3ds xl, Wii, Wii u og Switch. Regner Wii som en gamecube siden den kan spille GC plater.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg har ikke det problemet. TV'n er min ene og alene, ingen koner og barn :) Men joda, skjermen er klar og ikke bitteliten. Jeg bare trenger den ikke.

Hvilket problem? Kona spiller mer på Switchen enn meg, men vi er begge enige i at å kunne ligge i sofaen eller sengen, eller sitte på verandaen, og spille. Det er mye bedre enn å stresse med å sitte foran tven. :)
Lenke til kommentar

Jeg mente at det ikke er noe stress for å sitte foran TV'n. Jeg bor alene og jeg har ekstremt bra lenestol.

 

Jeg må vel kjøpe meg en overpriset © Official Nintendo Switch Travel Bag for å tørre å ta switchen med på flyturer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er jo et lite anektodisk bevis, da. Litt som når folk f.eks sa at Batman Arkham Asylum kjørte fantastisk på deres PC, og alle som klagde på en dårlig port hadde ikke peil. Eller de som hadde Dualshock 4 hvor stikkene ikke smuldret opp, det var jo ikke et problem siden det ikke hendte de.

 

Jeg aner ikke hvor stort problemet er, men jeg hadde gått for skjermbeskyttelse. Er jo ganske fint å beskytte en sånn fin, (relativt) dyr duppeditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...