Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

 

 

 

Pokemon Go må være definisjonen på en boble. Et par uker var det ingen som snakket om noe annet enn Pokemon Go overalt, så et par uker senere blir det ikke nevnt med et ord lenger.

Som lærervikar kan jeg ikke være enig. Ungene maste om jeg spilte det i månedsvis. :p

 

fnwilborn da. :p

 

 

Sa han noe upassende? :huh:

 

 

 

 

 

 

Pokemon Go må være definisjonen på en boble. Et par uker var det ingen som snakket om noe annet enn Pokemon Go overalt, så et par uker senere blir det ikke nevnt med et ord lenger.

Som lærervikar kan jeg ikke være enig. Ungene maste om jeg spilte det i månedsvis. :p
fnwilborn da. :p
Ja?

 

Var en spøk, 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg en brukt New 3DS XL i går til tusenlappen. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kutte ut håndholdt gaming, men når alle Fire Emblem-spillene kommer på 3DS har jeg ikke noe valg.

 

Ser den. Har selv hatt veldig mye tid med N3DSXL for tiden selv. Har vel 34 timer med Bravely Default nå. Anbefales på det varmeste. Er et JRPG på nivå med Final Fantasy VII.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal børste støv av 3DSen min nå før ferien. Greit å ha noe å drive med på flyet etc. Tips til spill som har kommet de siste par årene? Har virkelig ikke fulgt med på 3DS-verden. Siste jeg kjøpte var vel Mario 3D land. 

 

Bravely Default får jeg sjekke ut, men JRPG (som det høres ut som at det er) er egentlig ikke min greie. 

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal børste støv av 3DSen min nå før ferien. Greit å ha noe å drive med på flyet etc. Tips til spill som har kommet de siste par årene? Har virkelig ikke fulgt med på 3DS-verden. Siste jeg kjøpte var vel Mario 3D land. 

 

Bravely Default får jeg sjekke ut, men JRPG (som det høres ut som at det er) er egentlig ikke min greie. 

 

JRPG er ikke helt min greie heller. Men ble solgt av demoen.

Så kan jo være verdt å laste ned demoen? Fås gratis på eshop :-)

 

Forøvrig er det en masse demoversjoner på eshopen som kan være greie å teste ut dersom du er på leting etter et nytt spill.

 

Mine favoritter på konsollen til nå har vært:

- Super Mario 3D Land

- Luigis Mansion 2

- New Super Mario Bros 1 og 2 (1'ern er riktignok et DS-spill, men passer til 3DS også)

- Paper Mario: Sticker Star

- Bravely Default

- Fire Emblem Fates: Birthright (er ny i denne serien og fikk tips om at dette skulle være en fin og ikke så vanskelig start. Er enig i det)

- Professor Layton-serien (Her er det en drøss av spill fra DS til 3DS (hvor The Azran Legacy er det nyeste). God historie, gode video-sekvenser og gode puslespill)

- Zelda: A Link Between Worlds (dette går for kr. 98,- hos Power for tiden og er et av de beste Zelda-spillene jeg har spilt)

- Zelda: Ocarina of Time 3D (dette er en knallbra oppusset versjon)

- Zelda: Majoras Mask 3D (samme som over)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Fire Emblem-spillene til GBA, Gamecube og Wii er også veldig bra. De til Gamecube og Wii forteller en sammenhengende historie og bør helst spilles sammen. Shadow Dragon til DS er en remake av eneren til NES, som er veldig old school når det kommer til storyen men like solid som de andre når det kommer til gameplay.

 

Fire Emblem er som sjakk, hvis hver brikke hadde en personlighet og en historie.

Lenke til kommentar

 

Jeg er iallefall blitt helt revet med. Er vel i siste kapittel nå og har allerede Bravely Second klart (selv om det ikke skal være like bra).

 

 

Jeg likte Second bedre enn Default. Det har flere klasser og mulighet til å lenke sammen kamper. Jeg fant også historien bedre og ikke like repeterende og de nye hovedpersonene mer interessante. Musikken var dessverre et hakk svakere. Når det er sagt så foregår Second på de samme områdene og med mange av de samme fiendene, så det kan være en ide å drøye litt før du starter på Second for å unngå å bli utbrent.

Lenke til kommentar

 

 

Hva var announcementen om Monster Hunter?

Sikkert at det er monster i det :p
Solgt.

 

Det har monstre i seg. Som man jakter på. Og masse crafting og material gathering. Og er bare annonsert for Japan så langt. Altså null engelsk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er iallefall blitt helt revet med. Er vel i siste kapittel nå og har allerede Bravely Second klart (selv om det ikke skal være like bra).

 

Jeg likte Second bedre enn Default. Det har flere klasser og mulighet til å lenke sammen kamper. Jeg fant også historien bedre og ikke like repeterende og de nye hovedpersonene mer interessante. Musikken var dessverre et hakk svakere. Når det er sagt så foregår Second på de samme områdene og med mange av de samme fiendene, så det kan være en ide å drøye litt før du starter på Second for å unngå å bli utbrent.

Takker for tipset. Hadde tenkt å ta det direkte etterpå, men muligens jeg skal ta et annet spill mellom. Får jo snart ever oasis også, så får vel litt å holde på med der og.

Lenke til kommentar

Jeg er i hvert fall glad det gikk noen måneder fra jeg spilte default til Second. Ever Oasis er også et spill jeg skal kjøpe. Det ser veldig bra ut. Får litt Fantasy Life-vibber av det.

Og det er utviklet av de som laget zelda Ocarina of time 3D, majoras mask 3d og triforce heroes. Som jeg likte veldig godt alle tre.

 

Liker også ideen at de smelter sammen mye av ideene fra fantasy life og kombinerer med eventyrelementer fra zeldaspillene.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva var announcementen om Monster Hunter?

Sikkert at det er monster i det :p
Solgt.
Det har monstre i seg. Som man jakter på. Og masse crafting og material gathering. Og er bare annonsert for Japan så langt. Altså null engelsk.
Får håpe en Ultimate versjon kommer etterhvert for internasjonal launch.

 

 

 

Det lovende er jo at MH Generations allerede er utgitt i engelsk her i vesten, og MHXX er en "ultimate" versjon av Generations, så mesteparten av oversettelsen er allerede gjort. Krysser fingra for en 2017 release.

Lenke til kommentar

Ja et fullskjerms MH er system selgern for meg. Jeg venter. Jeg vet at Switch-spillene er regionsfrie, men å navigere et så menytungt spill på japansk orker jeg ikke tanken på.

 

Jeg har MH X på 3DS XL, men klarer ikke å engasjere meg i en så liten skjerm. Blir bare til at jeg spiller en stund og legger den bort igjen i flere uker. MH3U begynner å bli litt lang i tennene..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...