Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tar den gjerne en gang til.

Da anbefaler jeg en ny tråd opprettet for formålet.

Og jeg kan gi deg konklusjonen allerede nå; folk liker å ha ting originalt, kombinert med "følelsen" av å spille på et ordentlig system, og noen samler. 

Done deal. 

Lenke til kommentar

"Orginalt"? Det er jo bare 30 rom's i en emulatorchip. Dette er da ikke "orginalt" på noe som helst vis, og har hvertfall ingenting som helst med folk som samler på cartridges å gjøre. Som de ikke kan bruke i den boksen uansett. Og ledninger som er alt for korte.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

"Orginalt"? Det er jo bare 30 rom's i en emulatorchip. Dette er da ikke "orginalt" på noe som helst vis, og har hvertfall ingenting som helst med folk som samler på cartridges å gjøre. Som de ikke kan bruke i den boksen uansett. Og ledninger som er alt for korte.

Det er 'originalt' i den forstand at Nintendo har produsert det. Videre er det et samleobjekt.

Til og med de som samler på carts får slengt "emulator emulator! Mye bedre!" etter seg, så det blir det samme. 

Lenke til kommentar

Men det ER en emulator. Inni den lille boksen er bare en brikke og noe kretser for kontrollerport. Bare en emulator som kan spille 30 spill istedet for 1000.

Den kan spille 1000. Er bare å laste inn hva man vil med en usb kabel.

Men kan vi legge diskusjonen død? For den har vært oppe flere ganger...

Lenke til kommentar

Men kjære vene. Kan ikke folk bare ta det rolig og være venner selv om ikke alle liker det samme?

Jeg vet at jeg kan bruke emulatorer. Men jeg elsker Nintendo og vil gjerne støtte dem gjennom kjøp av konsoll. Dessuten samler jeg litt på Nintendo-stash, og da er det rimelig kult å ha nes mini :)

Endret av Niram
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden dette er et diskusjonsforum ser jeg ikke helt hvorfor man trenger å ha "diskusjonen om diskusjonen". Ønsker man å snakke om noe annet enn NES Mini vs emulatorer er det bare å opprette en post om [tema] og håpe at den fenger noen andre, utover det er det kun moderatorene som skal legge begrensninger på hva det snakkes om i tråden. Perspektivet "smaken er som baken" er også litt meningsløst da det undergraver poenget med et diskusjonforum.

For å prøve å ta diskusjonen videre så tror jeg alle forstår at folk kjøper NES Mini pga. innpakningen og ikke fordi de vil ha en emulator som er låst til 30 rom. Det er en morsom ting å ha på hylla og å vise frem til gjester, og det er også et åpenbart samlerobjekt for Nintendo-fans. Hvis poenget er å spille flest mulig NES-spill så er en emulator bedre og hvis man vil ha en mest mulig autentisk opplevelse er det bare originalkonsollen koblet til en CRT-TV som gjelder. De fleste hardcore retro-samlere/gamere jeg vet om som har kjøpt NES Mini har ikke tatt den ut av boksen engang, men har den bare på hylla til utstilling. Noen har også kjøpt flere stykker i håp om å tjene penger på dem.

Sleivspark som det Bytex kom med (og som mange andre har kommet med) tror jeg har mye å gjøre med at mange begynner å bli lei av å høre om at folk har kjøpt seg NES Mini. Hvis man er medlem av diverse spillgrupper på Facebook så får man 10-20 av disse oppdateringene i feeden sin om dagen og jeg tenker at kulhetsfaktoren med å posere med en NES Mini begynner å bli tynnslitt, litt som spillsamfunnets svar på alle disse selfiene der folk gjør forskjellige poseringer med det skjeve tårnet i Pisa.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden det er så langt tilbake går jeg utfra at det fremdeles var kult. Jeg var forresten i Pisa i fjor og tok bilde av folkene som stod i rekke på rad og skulle vise hvor kreative de var:

14670693_10157527175675557_7787873323348

Har forøvrig fått minst fem oppdateringer i FB-feeden min i dag fra folk som har kjøpt NES Mini og tatt bilde av boksen. På den annen side er jeg også skyldig i å ha lagt ut et bilde av dagens innkjøp fra polet, og det kostet langt mer enn NES Mini.  :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg skulle egentlig ønske de forklarte hvorfor. Det er så frustrerende med nyheter om spillselskaper som gang på gang tar avgjørelser som i det minste på overflaten ikke gir noen mening.

Jeg har også hørt noen spekulere i at dette er et rent marketing-triks for å øke salget. Hvis det kommer en kontrabeskjed av typen "siden så mange har vist interesse kan vi jo ikke skuffe fansen vår lulz" så er Nintendo mer kyniske enn jeg trodde.

Lenke til kommentar

Jeg skulle egentlig ønske de forklarte hvorfor. Det er så frustrerende med nyheter om spillselskaper som gang på gang tar avgjørelser som i det minste på overflaten ikke gir noen mening.

Synes det er ganske åpenbart at Nintendo snart kommer til å avsløre store nyheter om Virtual Console på Switch, og at det er derfor de nå stopper produksjonen av dette produktet. NES Classic Mini er en direkte konkurrent til Virtual Console. Det ble også sagt helt fra starten at dette var et midlertidig produkt, og ikke minst limited edition. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...