CaZpeR Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Det var ikke planlagt, men den lokale expert-butikken fikk inn 1 stk. NES Classic Mini. Så ja... Da ble det impulskjøp. Disse blir vel enda vanskeligere å få tak i etterhvert.... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Starter zNES på pc åja tilgang til 2000 spill ikke 30 og GRATIS. Tar den, takk Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Kanskje vi burde opprette egen tråd for diskusjon emulator vs. the real deal/offisielle produkter? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 (endret) Starter zNES på pc åja tilgang til 2000 spill ikke 30 og GRATIS. Tar den, takkVel... Har lett tenkt å legge inn favorittene mine på denne via tredjeparts programvare. Så slipper jeg å koble pcen til TVen (da de to står i to forskjellige rom). Jeg kan sikkert legge inn 2000 spill på den, men det blir fort uoversiktlig og ubrukelig for min del så går for egne favoritter. (https://github.com/ClusterM/hakchi2) Endret 28. februar 2017 av CaZpeR Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 NES Mini kjøper man for innpakningen sin del. Det er ikke en emulator med 30 rom og 30cm kontrollkabel folk betaler 800 kroner for og hadde den ikke lignet på en NES tror jeg interessen ville vært betraktelig mindre. Er man virkelig interessert i retrogaming kjøper man heller en Retron eller originalkonsollene, eventuelt gir man beng i hele ledning- og konsollkaoset og emulerer på PCen. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 NES Mini kjøper man for innpakningen sin del. Det er ikke en emulator med 30 rom og 30cm kontrollkabel folk betaler 800 kroner for og hadde den ikke lignet på en NES tror jeg interessen ville vært betraktelig mindre. Er man virkelig interessert i retrogaming kjøper man heller en Retron eller originalkonsollene, eventuelt gir man beng i hele ledning- og konsollkaoset og emulerer på PCen. Absolutt. Tanken min er å ha mine favoritter fra NES-perioden lagt inn på den eksisterende emulatoren på den. Hadde det ikke vært for Hackchi2 så hadde jeg heller ikke skaffet den. Så skal jeg gå til innkjøp av forlenger til kabelen slik at det ikke er noe problem. Men foreløpig blir den hyllepynt da jeg får Horizon Zero Dawn i dag og om to dager har jeg vel både ny Switch og Zelda BotW å holde på med :-p Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 (endret) Er jo galskap å kjøpe en Retron 5 hvis du ikke har tonnevis av spill fra før. NES/SNES/Megadrive spill er jo svindyre i Norge. Vi har ikke bruktpriser som i USA, der det er hele butikker smekkfulle av 80 og 90-talls spill for $2-5 stykket, og du kan gå inn og plukke massevis og prute ned prisen, som f.eks Gamechasers gjør. Eller saumfare loppemarkeder for superbillige spill som Pat the NES punk driver med. Her er det enten amazon/ebay eller finn. Og noen få butikker som har en liten samling de har kjøpt dyrt fra noen og selger videre ENDA dyrere. Endret 28. februar 2017 av Bytex Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Jeg har kjøpt en del NES- og SNES-spill i Japan (Final Fantasy, Fire Emblem og Ys hovedsakelig). Der er det også masse bruktbutikker og spill som er sjeldne og rådyre her blir nærmest kastet etter deg for 50-100 kroner. Som et eksempel kostet CIB Street Fighter 2 til SNES 500 yen eller ca. 40 kroner. Så lenge det ikke er snakk om teksttunge spill der man må lese mye lønner det seg absolutt å kjøpe japanske versjoner, og jeg kommer til å kjøpe med meg mer neste gang jeg er der fremfor å betale blodprisene her. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 (endret) Finner du retrospill i en nerdebutikk i Norge ligger prisene på 350 og oppover. Neo-Tokyo i Oslo (Arkaden) har et glasskap fullt av japanske nes/snes/gameboy/sega etc spill, til over 400kr stykket. Game i Oslo hadde noe som het Retrohjørnet, de hadde tydeligvis kjøpt en spillsamling med Megadrive/Mastersystem spill av en samler. Blodpriser der også. Endret 28. februar 2017 av Bytex Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Mener jeg så SMB3 cart only til 699 (!) på Outland i Trondheim. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Switch pro controller fungerer native med PC, i følge denne karen: https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5wpart/confirmed_pro_controller_works_natively_with_pc/?st=izpwvrr0&sh=a86a3942 Han spiller Dolphin med den. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Finner du retrospill i en nerdebutikk i Norge ligger prisene på 350 og oppover. Neo-Tokyo i Oslo (Arkaden) har et glasskap fullt av japanske nes/snes/gameboy/sega etc spill, til over 400kr stykket. Game i Oslo hadde noe som het Retrohjørnet, de hadde tydeligvis kjøpt en spillsamling med Megadrive/Mastersystem spill av en samler. Blodpriser der også. Jeg har vært begge steder og selv om det er mye fint der (eller var, i Game sitt tilfelle) så er ikke prisene holdbare. Når jeg jeg kjøper så gamle spill er det uansett ikke for å spille dem og jeg gidder ikke betale 6-700 for noe som bare skal stå i hylla. Jeg har funnet en retrospillbutikk i Madrid som heter Tienda Emere (jeg er der ca. en gang i året) som jeg tenkte å sjekke ut i vår. Blir spennende å se hvordan prisene er der. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Ganske trist når man tenker på at det er flust av spillbutikker i USA som selger gamle spill for 30-40 kroner stk. Men så var jo konsollmarkedet der borte noe HELT annet enn i Nord-europa. Der borte var det fullt push på konsoller og konsollkrig, Atari pusha jo 2600 konsollen helt til begynnelsen av 90-tallet. Og "alle" husker nostalgisk sine første NES-spill. Da sier det seg selv at bruktmarkedet er helt ekstremt stort der også. En youtube-serie som The Gamechasers hadde aldri funket i Europa. De hadde kommet til den første spillbutikken og funnet SNES-spill til 600kr og bare..neh. Jeg visste knapt hva disse konsollene var helt frem til jeg ble voksen og prøvde emulatorer på PC. Før dette var jeg hardcore Commodore-bruker. Datamaskiner som C64, Amiga, Atari ST, CPC Amstrad, ZX Spectrum, BBC micro rula markedet i Europa på 80 og 90 tallet. Konsoller var bare noe kidsa lekte med syns jeg. Jeg hadde jo Amiga 500. Commodore Master Race. Det er C64 og Amiga-spill jeg føler nostalgi for. Ikke NES og SNES og slikt. Endret 1. mars 2017 av Bytex Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg var, som de fleste andre barn født på åttitallet, svoren NES-spiller. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Samme her. NES, SNES og originale Gameboy er vel de konsollene jeg har et mest nostalgisk forhold til, i tillegg til Game&Watch. Deretter gikk jeg over til Sony og PS1. Jeg har hele tiden spilt på PC ved siden av, for det var mange spill på den tiden som aldri kom til konsoll og omvendt. Ganske trist når man tenker på at det er flust av spillbutikker i USA som selger gamle spill for 30-40 kroner stk. Men så var jo konsollmarkedet der borte noe HELT annet enn i Nord-europa. Der borte var det fullt push på konsoller og konsollkrig, Atari pusha jo 2600 konsollen helt til begynnelsen av 90-tallet. Og "alle" husker nostalgisk sine første NES-spill. Da sier det seg selv at bruktmarkedet er helt ekstremt stort der også. Det frister i grunn litt å ta en tur (nesten) bare for å se i spillbutikker. Regner med New York må ha en del. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Ja, hadde NES og GameBoy selv, og hadde venner med SNES. Mye gode minner der. Når PS1 kom gikk jeg over til PC først, Nintendo (håndholdt inntil Wii) second. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Ingen av mine venner hadde nes eller snes. Gikk bare i Commodore 64, Amiga og Atari ST. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Du er kanskje litt eldre enn oss? Jeg husker onkelen min hadde en C64 som jeg testet i blant. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Jepp, jeg er rundt 40 år. Alle vennene mine bare "hadde" Amiga vet ikke hvorfor. Konsoller var barneleker mente vi. Endret 1. mars 2017 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå