Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Bytex.

Jeg synes SS var det beste Zelda spillet, utførelsen og historien var det desidert beste jeg har prøvd.

Nei fy for noe blasfemi, nå må du vaske munnen din. Det beste Zelda spillet er jo Majora's Mask, det er så sant for alle at det står skrevet i menneskerettighetene. :tease:

Når det gjelder SS så fikk jeg sikkert aldri gitt det en helt god sjanse, men jeg klarte bare ikke å like den noe særlig. Vet ikke om det var pga spillet, men det var mens jeg spilte det at jeg tydelig merket min entusiasme for Zelda hadde lunknet. Noe jeg synes er trist. :(

Derfor klarer jeg heller ikke å være begeistret for Breath of the Wild. Traileren som viste story elementer hjalp en del, men blir bare ikke kvitt følelsen at det prøver å være for stort og pent for sitt eget beste. Allikevel har jeg jo bestilt både det og Switch, så for å se det på den lyse siden risikerer jeg i alle fall neppe å bli skuffet fordi jeg hypet meg selv for mye opp. :)

Kanskje jeg skal pakke frem igjen Wii og se om å fullføre SS gir meg Zelda-følelsen tilbake. Om ikke annet så regner jeg med at Majora's Mask blir tilgjengelig på VC på Switch. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehehe, tror det er mange som hoppet over den. Jeg holder den over OoT selv da. Utseendemessig er den jo nesten helt lik OoT, men synes designet av verdenen var bedre og mer spennende. Også hadde den så mange sidehistorier som fengslet nesten like sterkt som hovedhistorien.

Her er det tidshoppinga Bytex nevner virkelig spiller inn, for ulikt de fleste andre spill så har du virkelig en følelse av at tiden går. Verdenen står ikke still og venter på at spilleren som det store midtpunktet skal interagere med den. Historien i spillet går over kun tre dager, men du som spilleren får etter hvert muligheten til å hoppe tilbake i tid og oppleve dagene på nytt. Omverdenen har fremdeles sine faste rutiner som de gjør i løpet av dagene, men tidshoppingen gir spilleren muligheten til å oppleve historiene og dagene fra forskjellige vinkler, alt etter hvilke sidehistorier du følger.

De fleste historiene er også ganske dystre og stemningsfulle, i minst like stor grad som OoT.

Klart jeg skjønner at noen kan synes tidsaspektet kan være frustrerende, spesielt om du ikke aner hva du skal gjøre, da du faktisk har tid på deg, men veien frem til du får mulighet til å hoppe i tid er ganske klar, og etter det kan du alltids spole tilbake. Noen få ganger må man gjøre de samme tingene om igjen frere ganger, men det gjør man jo i andre spill også, om en på litt annen måte.

Samtidig er tiden det som gjør det til en enestående opplevelse. Verdenen blir levende i mye større grad enn noe annet Zelda spill jeg har spilt. Koblet med alle historiene så synes jeg det er fantastisk. :)

Beklager, var ikke meningen å gå helt Zelda her, men jeg følte bare jeg måtte kommentere. :wee:

Nope jeg fordrar ikke den tidshoppinga i MM. Værste mekanikk ever.

Samme som jeg følte om bevegelsesstyrt fekting i SS. :p

Og akkurat som du synes sverdfektingen i SS var en av de beste tingene der, så synes jeg tidshoppingen i MM var noe av det beste i  det spillet. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært mange gode / dårlige Zelda spill, men det var alltid ein spill som sto som bedre enn Zelda i min tid. (SNES times)

Synd spillet er så undervurdert men i mine øyner var det bedre. Bra musikk, tøff verden, bra historie, masse puzzles, kan være krevende til tider.

Dette var vel en av de første spillene hvor jeg satt med engelsk - norsk ordbok foran meg  :rofl:

Gief remake, platform i HD :)

Lenke til kommentar

Majoras mask er mitt favoritt Zelda også, sikkert på grunn av at det var det første Zelda-spillet jeg spilte. Jeg synes spillet har en helt unik stemning som en ikke finner i andre Zelda spill, og kombinert med mange side-quests og gode dungeons veier det opp for at hovedquesten i spillet er for kort.

Jeg skjønner godt at mange er skeptisk til tidsreisene i MM. Der er det veldig enten/eller: enten så liker man det, eller så hater man det. Og hvis man hater det så er det vanskelig å like spillet.

Jeg likte ikke kontrollene i Skyward Sword i det hele tatt, synes det er mye bedre å spille Zelda med vanlig kontroll. Nå spilte jeg på emulator på PC da, og etterhvert måtte jeg kalibrere hvert 5. minutt. Det hadde sikkert fungert noe bedre med en vanlig konsoll. Synd, for ellers var spillet veldig bra. Den dronen er et av de kuleste itemene jeg har sett i et Zeldaspill noen gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe spesielt med de første Switch-konsollene som blir sendt ut? Slik som med One Day Edition til Xbox One, feks..

Jeg har egentlig ikke behov for Switch akkurat nå, har mer enn nok annet å styre på med, så vurderer heller å drøye litt og avbestille forhåndsbestillingen, eventuelt vente til det kommer på tilbud eller noe, eller bare vente generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...