Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Nei, har ikke prøvd det ennå, og blir nok lenge før jeg får gjort det. Men alt det du sier (slå fra begge sidene, slå ovenfra og ned fra begge sidene osv) kan lett gjøres med spakene og en knapp eller to. Det er bare å holde nede en knapp for å dra sverdet og holde det klar, og så bruke spaken til å bevege sverdet. Eventuelt trykke knappen og slippe, og Link slår sverdet rett frem. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, antakelig gjennomførbart med klassiske kontroller. Eller formulert på en annen måte: de hadde uten problemer klart å lage dette spillet med klassiske kontroller. Men jeg vil likevel påstå at det ikke ville blitt like bra. Åpenbart en smakssak, som vi ser her... Men jeg tror faktisk du vil bli positivt overrasket.

Lenke til kommentar

Ja, har snakket med flere folk på youtube jeg respekterer mye som har video reviewet spillet. De sier kontrollene er litt tullete og knotete å bli vant med i sverdkamp, men motionplus kontrollene funker perfekt i puzzle delene og ellers, og selve spillet er fantastisk og varer lett i 50 timer, den grafiske stilen et sted mellom Twilight Princess og Wind Waker. Det har visst de beste dungeonene i Zelda-serien sålangt, det kom fra en diehard Ocarina-fan.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hvor er gba-spillene de første 3ds-eierne var lovet før nyttår? Eller er det jeg som husker feil? Er jo ikke mye igjen av 2011 nå, og det gir jo også lite mening å slippe disse spillene midt i julehandelen når man aller helst vil selge Mario Land og Mario Kart....

Lenke til kommentar

Hvor er gba-spillene de første 3ds-eierne var lovet før nyttår? Eller er det jeg som husker feil? Er jo ikke mye igjen av 2011 nå, og det gir jo også lite mening å slippe disse spillene midt i julehandelen når man aller helst vil selge Mario Land og Mario Kart....

Har også tenkt på dette her i det siste.

De gameboy advance spillene vi vet om til nå er Super Mario Advance 3, Mario Kart Advance, Metroid Fusion, Wario Ware og Mario vs. Donkey Kong. I tilegg ryktes det at Super Mario Advance 4 (oppdatert versjon av super mario bros 3) og Kirby and the Amazing Mirror skal komme.

håper de kommer snart og at Super Mario Advance 4 er blant dem, virkelig lyst å spille de e-reader banene.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Fikk idag Mario Kart 7 til Nintendo 3DS, og dette her folkens var skikkelig gøy!

3D effekten er helt herlige. Flott samling av gode 3DS spill har jeg også nå med Super Mario 3D Land, Mario Kart 7, Legend Of Zelda Ocarina of Time, Super Street Fighter IV 3D Edition og Rayman 3D.

 

Har lest at andre brukere har klaget over spillutvalget til 3DS. Noen vil si: bare remakes eller off nok et melke mario spill. Da kan di se seg over sin konsoll og se hva som blir melket der også, makan :sleep2:

 

For min egen del, et super år på Nintendo 3DS!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Fikk idag Mario Kart 7 til Nintendo 3DS, og dette her folkens var skikkelig gøy!

3D effekten er helt herlige. Flott samling av gode 3DS spill har jeg også nå med Super Mario 3D Land, Mario Kart 7, Legend Of Zelda Ocarina of Time, Super Street Fighter IV 3D Edition og Rayman 3D.

 

Har lest at andre brukere har klaget over spillutvalget til 3DS. Noen vil si: bare remakes eller off nok et melke mario spill. Da kan di se seg over sin konsoll og se hva som blir melket der også, makan :sleep2:

 

For min egen del, et super år på Nintendo 3DS!

 

Du bør så absolutt føye til Ghost Recon: Shadow Wars og StarFox 64 3D på den listen. StarFox er "bare" en remake av Lylat Wars til N64, men det både ser pent ut og har svært bra gameplay. Vet mange sier det er mulig å gå gjennom det på en time, men da "glemmer" de å si hvor vanskelig det egentlig er for oss som aldri har spilt StarFox før. Jeg har ennå til gode å gå gjennom kampanjen en eneste gang... blush.gif Ghost Recon på sin side er strategi på sitt aller beste. Jeg var skeptisk i starten da "Ghost Recon" og "turbasert strategi" ikke akkurat lovet bra, men resultatet ble glimrende på alle måter. 3D-effekten er ikke all verden til tider, men den er glimrende når du bruker en airstrike. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tales of the abyss, som kom i forrige uke, er også et spill verdt å nevne. Er vel og merke bare en port det også, men ps2-versjonen ble aldri utgitt i europa. Det er et utmerket jrpg, som skiller seg noe fra tradisjonene med et mer actionfokusert kampsystem. Har kost meg mange timer med allerede, har ikke vært mange spennende jrpg-er i år, så da kommer denne utgivelsen godt med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Platekompaniet.no solgte det til 349, som ikke er værst for et nytt spill. Hva jeg liker med tales-serien er at de inneholder mer dialog enn hva som er vanlig i sjangeren, som gjør at du blir enda bedre kjent med karakterene. Et lite minus at ikke er lagt til stemmer på all dialog, ingen skits har voice acting i ds-spillet, dessverre, men alle story events har heldigvis voice acting. Jeg liker også 3d-effekten i spillet, den bidrar ikke noe særlig til gameplay, men den er jo morsom å se i spillets utallige mellomsekvenser.

Lenke til kommentar

Har spilt nok Super Mario 3D Land til å kunne ta en liten mini-anmeldelse. Tenkte å ta det i en egen tråd først, men ser ikke helt poenget.

 

Super Mario 3D Land

 

Grafikk: Meget bra til tider, men kunne vært bedre. Kanskje det bare er meg, men jeg synes selve verdenene i Super Mario stort sett virker tomme uten noe særlig innholdt. Det gjelder dessverre 3D Land også. Sannsynligvis er det fordi de gamle spillene var i 2D, så det var ikke plass til så mye. Nå da det er flyttet over i 3D er det grenser for hvor mye de kan dekorere områdene uten at det blir rotete. Men bortsett fra det ser det meget bra ut. Fiendene og Mario beveger seg meget bra, det er nok detaljer til å bli interessant og så videre. Et meget bra eksempel på at "less is more" noen ganger.

 

Lyd: Klassisk Mario på alle måter. Har fint lite å si om det, i grunnen. Man vet hva man får.

 

Gameplay: Her har vi både det beste og verste med spillet, sånn jeg ser det. For å gjøre det lettvindt kan jeg ta det positive og negative punktvis:

 

Positivt:

- Kontrollene er så godt som perfekte. Mario reagerer svært kjapt, og han gjør det vi vil han skal gjøre. Selv vanskelige hopp føles rettferdige, og dør vi er det som regel vår feil.

- Bra samling power-ups, men helt grei variasjon. Ikke det mest spennende utvalget, men vi slipper i alle fall Cloud Mario, Spring Mario (grøss...) og Bee Mario.

- Lang holdbarhet. Tror du at du er ferdig når du tar bossen i den åttende (siste?) verden? Tro om igjen...

- Meget variert innhold i brettene. Det er ikke det mest nyskapende akkurat, men hvert brett tilfører noe nytt hele veien. Stort sett.

 

Negativt:

- Bossene er kjedelige og repetitive. Den første var bra, men etter det er det så godt som samme boss om og om igjen med lite variasjon.

- Brettene er alt for små og tar bare noen få minutter å gå gjennom.

- Idiotiske StarCoins-krav. Når jeg kommer til bossen i World 5 vil jeg ikke bli nødt til å gå tilbake til de gamle brettene fordi jeg mangler 15 StarCoins (ja, det skjedde faktisk). Det ødelegger mye av moroa med å finne dem i første omgang, og de burde absolutt ha vært frivillige å hente.

- Alt for mye fokus på Tanooki Suit og power-ups. Jeg vil ha den som en belønning i enkelte brett, ikke som standard power-up i stort sett samtlige brett.

 

Alt i alt mye bra her, men en del ting som trekker ned ganske mye også.

 

Vurdering: 8/10

Lenke til kommentar

Jeg ble veldig positivt overasket over Super Mario 3D Land, synes det er kjempebra.

Egentlig bedre enn Galaxy da det beholder mye mer av de gamle 2d Mario spillene, det som liksom gjør Mario til Mario.

 

Synes ikke det gjør noe at Tanooki bladet spretter ofte opp, ser du tilbake til SMB3 dukker bladet ofte opp der og, samme med ildblomsten.

Det at bladet er ofte brukt speiler og tilbake på de eldre spillene, samt at det hjelper mye på hoppingen, hopping fra platform til platform i 3d spill har alltid vært vrient.

 

Men klart det kommer jo an på hva en vil ha ut av et Mario spill dette, vil en ha mer Galaxy blir en nok skuffet her.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke sammenligne 3D Land med Galaxy. Begge har 3D-brett, men bortsett fra det vil jeg si de er to helt forskjellige spill. Galaxy fokuserer på å utforske, men 3D Land er mer en hinderbane. Du vet hele tiden hvor du skal, og det er sjelden komplisert å komme seg dit. Men å gjøre det i praksis er noe annet. ;)

 

Når det gjelder power-ups kan vi sammenligne det med Star Wars. I Episode 4 - 6 er det bare fire folk med lyssverd, så når en jedi/sith dukker opp vet vi at fyren er totalt badass. Men i Episode 1 - 3 er det alt for mange av dem, så en jedi/sith er bare en av mange. Det mister mye av sjarmen.

Lenke til kommentar

Hehe, vil ikke akkurat si at den sammenligningen står helt i stil til tanooki powerupen da, den følger jo bare oppskriften fra tidligere mario spill. Den dukker jo ikke opp oftere enn ildblomsten i tidligere spill.

 

Tanooki drakten er jo en viktig del av gameplayet i dette spillet så da måtte den jo dukke opp ofte slk at den kan brukes, som i smb3. Synes ihvertfall det alltid er digg å få tanooki drakten i sm3dl da den gir en bedre kontroll i hopp og angrep, så for meg gjør den jobben sin ;)

 

Og det å si at Galaxy baserer seg på utforsking synes jeg blir litt feil, Mario 64 baserte seg mer på utforsking, Galaxy er jo en lineær hinderløype det og, bare med større baner.

 

Selv om banene er mindre i 3D Land er det liksom alltid noe å finne i alle kriker og kroker.

Hva skjuler seg oppå den haugen der, bak denne her etc.

De er liksom mer stappet fullt av goodies enn Galaxy's baner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...