Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Hadde aldri i verden betalt 1500 for en NES i alle fall. Har kjøpt flere medtatte NES til 300-500, og brukt kanskje totalt 200 pr stk på de som evt måtte fikses litt (ny connector osv).

Bare fordi man har tatt godt vare på konsollen sin, så betyr ikke det at man kan kreve "dobbel pris". 1500 for bare konsollen er imo ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får en original NES du med enkelhet kan gjøre sonefri for 300-400..

Gjerne vis meg link til den siden

Edit: Ingen vits å linke til private annonser. sjansen for at en 30 år gammel maskin til 3-400 fungerer er liten. At en maskin som i det heletatt er 30 år gammel må ha blitt godt tatt vare på. Et selskap har testet og gått igjennom maskinen før de selger den.

Edit2: du hadde svart før jeg fikk redigert innlegget.

Er sjansen for at den samme, 30 år gamle maskinen til 1500 kr fungerer mye større?

Artig med folk som selger NES til blodpris bare fordi det er en gammel boks.

Man leser jo selvfølgelig annonsen :p

Leser man annonsene til de billigste og ser på bildene, så forstår man at boksen ikke er tatt vare på. De er ofte gule, har sprekker/hakk og ledningen til kontrolleren er knytt så hardt rundt kontrolleren at du mister 20 cm med ledning p.g.a alle knekkene. Det står selvfølgelig i teksten at den fungerer. Men har man vokst opp med en slik maskin, så skal man ta fungerer med en klype salt. Spesielt om boksen ikke er godt behandlet.

Kontra en som selger sin til 1500,- der bildene viser tydelig at ledningene aldri er knytt så hardt rundt kontrolleren. Og konsollen har fortsatt grå. Det blir nevnt at maskinen er sendt på rens ned jevne mellomrom.

Selvfølgelig, så et det ingen garanti for at annonse nr to ikke lyver. Og begge maskinene kan fungere like bra.

Men når man ser bildene så forstår man at den ene maskinen er bedre tatt vare på. selger har hvertfall gjort en innsats på å selge den. Å det sier litt om personen som selger. Dette er ikke en person som gir faen.

Eller hva tenker du? Hadde du kjøpt den billigste eller den den litt dyrere? :)

Kjøpt den billigere. Any day. 

1500 er fullstendig galematias, og en blodpris uten like.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpt den billigere. Any day. 

1500 er fullstendig galematias, og en blodpris uten like.

Hadde det vært en original konsoll fra 80 tallet, så hadde den nok vært verdt 1500 og vel så det. En rebranda maskin basert på den gamle konsollen, med samme spillene, er derimot 1500 en ganske syk pris ja.

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe den uansett hva den koster. En SNES versjon slik som den derimot, ja takk!

Lenke til kommentar

Hvorfor er en original NES verdt 1500 NOK? Vi snakker om en konsoll som er solgt i 60 millioner eksemplarer. Det er så absolutt ingen sjelden sak.

Tja, godt vedlikeholdt med kontroller og spill, ser ikke bort ifra at det er mulig å få 1500kr for det. Standen har selvsagt mye å si, og det føles nok mye kulere å spille på en 30år gammel konsoll enn å spille på en rebranda versjon av en.

Husk at det betyr ikke at det er 60mill av dem som fungerer idag.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Har aldri påstått at 1500 for en pakke med NES, kontrollere og spill nødvendigvis er en upris. Det kommer i stor grad an på hvilke spill du får med, om det er boxed, etc.

For en "vanilla" NES med kabler og en brukt kontroll er imidlertid 1500 kr for drøyt. Jeg kjøpte meg en med helt ny connector for 600 kr for ikke mange år siden, en pris som jeg anser for å være fornuftig.

Om det er 60 mill eller bare 20 mill som fungerer i dag spiller forsåvidt ingen rolle. Det er ikke vanskelig å få tak i en fungerende NES, og det er synd at folk punger ut overpris.

• Liker 2
Lenke til kommentar

1500,- for en godt vedlikeholdt orginal nintendo 8-bit fra 1986 og 2 kontrollere i samme stand, er en rettferdig pris.

En ny replica ville jeg betalt mindre for, men 1000,- er en pris jeg ville vært fornøyd med.

Prisen for mini NES er rundt 800 kr

Hadde den vært i orginal størrelse og lokket hadde vært mulig å åpne, kunne de solgt den for mer. Nostalgi selger.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde skaffet meg en gammel NES ville det kun vært for samlingens skyld. Akkurat som med alle de gamle PS1- og SNES-spillene foretrekker jeg å emulere dem på PCen og la de fysiske spillene ligge i hylla, siden det både gir bedre ytelse og forhindrer slitasje (spesielt relevant for diskbaserte spill).

Lenke til kommentar

Må også si meg enig i at 1500 for en vanlig godet fungerende Nes er ran. Nostalgi har den ja selv om jeg foretrekker snes selv, men den er ikke sjelden og den jeg har selv hos mamma og pappa fungerer fortsatt og ble kjøpt i 1988. kablene har vært vridd i alle mulige fasonger og eneste som er "feil" er at iblant må en bruke blåsetrikset fir å få spilt ice climbers.

Lenke til kommentar

It looks increasingly likely that Wii U will be remembered as Nintendo’s worst-selling console, with news emerging that the company is now accepting “final orders” from retailers.

That’s according to UK-based online retailer GameSeek, who share that retailers have been given until Friday 30th September to order Wii U consoles, and will be unable to do so beyond such date.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...