Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Nintendo har også vist at de begynner å gå tom for ideer, som resulterer i dårlige spill. X-antall new super mario bros, mario party er helt ødelagt pga at alle spillere er samlet i en bil.

Sånn helt egentlig var det bare Mario Kart og Super Smash som levde en stund på wiiU her i huset. Resten var egentlig litt "meh" etter ekstremt kort tid.

Nintendo må virkelig legge om spillene nå. Hvis ikke, så kommer NX til å dø relativt kjapt pga at tredjepart støtten vil bli laber.

Hm, hvis du ikke liker 3D Mario, nyere Zelda, smash, mario kart, NSMB, splatoon, mario maker og de tingene der, så tror jeg egentlig at Nintendo ikke er firmaet for deg lenger. Dette er nok franchiser de kommer til å satse på å utvikle videre. Men fatt mot, det er masse bra indie-spill som fyller igjen en del hull mellom de store AAA-titlene på tredjepart hvis du trenger noe i tillegg til dem.

Han har litt rett i det han skriver, ang att Nintendo begynner å gå tom for ider da, vær gang jeg har kjøpt ny nintendo console har jeg blitt litt skuffet for mario var bedre sist gang er bare et exempel da, ikke  exempel  for super mario 64 var bedre en super mario sunshine var da, men  super mario sunshine var bedre en mario som på wii jeg savnet myntene i det spillet da å det var nye ideer fra nintendo da.

Hvis det er den generelle oppfatningen blant folket, så synger Nintendo på siste verset. Vi får se!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nintendo har også vist at de begynner å gå tom for ideer, som resulterer i dårlige spill. X-antall new super mario bros, mario party er helt ødelagt pga at alle spillere er samlet i en bil.

Sånn helt egentlig var det bare Mario Kart og Super Smash som levde en stund på wiiU her i huset. Resten var egentlig litt "meh" etter ekstremt kort tid.

Deg om det. Hva med Splattoon? Beste eksemplet på at det fortsatt finnes gode idemakere hos Nintendo, spør du meg. Og hva med Pikmin 3? Bayonetta? Wonderfull 101? Alle disse ser ut til å være (har ikke spilt alle) gode, godt likt og fulle av nye ideer. De to siste er vel kanskje ikke first party, men de er eksklusive spill som Nintendo har satset på, så synes godt de kan tas med likevel. Super Mario Maker oppleves kanskje ikke som så iderikt siden det bare gjenbruker elementer fra tidligere spill, men det er imponerende hvor godt det fungerer. Jeg gikk relativt fort lei av dette selv, men det viser for meg at det er en del dyktige folk hos Nintendo som tenker i riktige baner.

Jeg kan være delvis enig i en del ting også. Super Mario 3D World er proppfullt av gode ideer visult og designmessig, men med tanke på gameplay føler jeg ikke det ga meg så veldig mye nytt. Det har også blitt alt for mange 2D-plattformere, noe som man jo kan bli lei av, selv om alle er knallspill i seg selv. Paper Mario ser også mye kjedeligere ut enn de to første i serien.

Jeg føler du sier litt i mot deg selv. Du synes fire NSMB fordelt på fire konsoller er alt for mye, men det du har kost deg mest med er Mario Kart ÅTTE og Smash Bros 4,5. Du later også til å synes det i utgangspunktet er helt ok med Mario Party 9 og 10, og at det hovedsaklig er den tåpelige "sammen i en vogn"-mekanikken som ødelegger. Så jeg synes ikke helt det virker som du har noe problem med at det kommer mange spill i samme serie. 

Jeg synes Splatoon, Wonderful 101 osv var "meh" egentlig. Salgene av wiiU kan jo egentlig også tyde på at det ikke var nok til å dra konsollen igang.

New Super Mario Bros, New super mario bros 2, new super mario bros Wii, New super mario bros U og New super luigi bros U. Det er vel 5 det? Ja det er for mye, spesielt siden de er eksagt samme spillet, bare med nye baner.

Men hvor i all videste verden sier jeg at Mario Party 9 og 10 er ok???? Sammen i en bil ødela spillet. Bare les noen reviews, og ikke minst bruker reviews.

Når kommer Smash bros 5???? Fortell!

Tror du misforstår litt. Jeg elsker at det kommer spill i samme serie, som følger vinner oppskriften som gjorde de andre så bra. Når man ser på paper mario etter ttyd, og mario party etter nummer 8, så ødela de jo egentlig ganske mye. Da synes jeg jo ikke spilla var bra, bare fordi de er i samme serie. Jeg syntes Modern Warfare 2 var det beste spillet i serien, men syntes ikke MW3 var like bra.

Paper Mario er ganske så kjedelig etter TTYD. Så nettopp speedruns fra GDQ av Paper mario 64 og TTYD, og der satt de en stund og diskuterte hvor dårlig Paper Mario var etter TTYD. Var litt morro, men så sant så sant i min bok. Nå er det bare farger og stickers istedet for en god historie og god humor.

Problemet når det kommer til Mario, er at han blir plassert i den samme settinga hele tiden. De spillene han ikke har blitt det(siden wiiU), så har gameplayet vært lite insiktfult(m&s olympics for eksempel). Hvor ble det av Mario strickers charged football?

Hadde Nintendo kanskje laget et mer dypt og morro gameplay i M&S olympics, og kanskje laget et Mario strickers til, så hadde Mario virkelig hatt et godt utgangspunkt. Det er klart at folk blir litt lei når man som regel kun kan spille han i NSMB eller et nytt 3D Mario der alt er likt forgjengeren som i utgangspunktet ikke var så fengende. Mario trenger variasjon føler jeg hvertfall.

@Tankbug:

Nintendo synger ikke på siste verset fordi de har gjort noen feil. De har plenty av tid til å rette det opp!

Hvis det kommer et COD de fleste misliker(ghosts/advanced failware), synger cod da på siste verset?

Jeg har bestandig ment at Nintendo har vært best, men jeg ser jo at Nintendo har begynt å miste litt av magien de hadde. Jeg synes det er trist, men jeg har troen på at de kan rette det opp igjen!

Jeg synes Skyward Sword var det beste Zelda, og det gjorde en perfekt kombinasjon av epic historie og gameplay, og samtidig føltes det veldig Zelda!

Breath of the wild er jeg litt skeptisk til for å være ærlig. Link ser mer ut som et barn, spillet generelt minner veldig om Far Cry gameplay. Jeg er bare redd for at dette ikke skal føles som Zelda.

Selvsagt litt tidlig å si, men det er førsteinntrykket jeg sitter igjen med hvertfall. Jeg håper inderlig at jeg tar feil!

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

@Tankbug:

Nintendo synger ikke på siste verset fordi de har gjort noen feil. De har plenty av tid til å rette det opp!

Hvis det kommer et COD de fleste misliker(ghosts/advanced failware), synger cod da på siste verset?

Jeg har bestandig ment at Nintendo har vært best, men jeg ser jo at Nintendo har begynt å miste litt av magien de hadde. Jeg synes det er trist, men jeg har troen på at de kan rette det opp igjen!

Jeg synes Skyward Sword var det beste Zelda, og det gjorde en perfekt kombinasjon av epic historie og gameplay, og samtidig føltes det veldig Zelda!

Breath of the wild er jeg litt skeptisk til for å være ærlig. Link ser mer ut som et barn, spillet generelt minner veldig om Far Cry gameplay. Jeg er bare redd for at dette ikke skal føles som Zelda.

Selvsagt litt tidlig å si, men det er førsteinntrykket jeg sitter igjen med hvertfall. Jeg håper inderlig at jeg tar feil!

Vel, tydeligvis har de ikke mye tid til å rette det opp i følge dommedagsprofetiene som mange her inne klenger seg til. 

Et populært CoD er ikke veldig forskjellig fra et som ikke blir så godt mottatt, og utviklerne kan tweake og legge til/fjerne elementer for å tilpasse seg spillerene. Men de kommer ikke til å innføre rocket-jumping, rail guns, instagib, eller andre "retro" FPS ting. Samme med Nintendo, de kommer ikke til å prøve å gjenskape fortiden som så mange sure eks-fans vil ha fra dem. De kommer til å lage nye ting, som kanskje gamle fans ikke er interessert i, og bare holde liv i de eldre titlene gjennom emulering. 

Personlig syntes jeg ikke at Nintendo har mistet noe av magien og kreativiteten de hadde, med unntak at de fullstendig ga opp på å lage spill som utnyttet den ekstra skjermen til Wii U. Splatoon er gøy, mario maker er gøy, de har begynt å gi online gaming og community mer oppmerksomhet. Det jeg har sett av den nye Zelda'en er utrolig lovende, siden jeg liker type elder scrolls fighting & exploring gameplay.  Jeg har Zelda på 3DS som en simplere avveksling. Jeg vet egentlig ikke hva de skal "rette opp", men jeg håper for min egen del og deres egen at de har funnet på noe skikkelig Wii-verdig med NX, slik at de kan tilby noe helt unikt og inspirere andre ved å gi oss noen freshe spillopplevelser.

Endret av tankbug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aner ikke, det er helt opp til deg å bestemme det. For meg er det, da jeg interesserer meg ikke på det spillet, et spill som kun er på 1 bestemt konsoll = bad... spillet i seg selv er sikkert super awesome med hjelper lite når det er så begrenset.

Hm, betyr det at du ikke spiller noen form for eksklusiver?

Lenke til kommentar

Nintendo må virkelig legge om spillene nå. Hvis ikke, så kommer NX til å dø relativt kjapt pga at tredjepart støtten vil bli laber.

Du virker skikkelig vonbråten fordi Mario Party er forandret, dette spillet har du nevnt mange ganger nå.

Nintendo bør følge egen vei, det vil de alltid være kjent for og få respekt for.

Lenke til kommentar

Man må spørre seg om ikke Nintendo i dag ville tjent mer penger hvis spillene deres også ble solgt på andre plattformer. Jeg er sikker på at det er mange som kunne tenke seg å spille spillene deres, for de er jo fortsatt noe av det beste som lages, men ikke er villige til å kjøpe en egen konsoll kun for disse. Jeg kan i grunn ikke tenke meg en eneste utvikler som jeg ville kjøpt en egen konsoll fra kun for å spille deres spill.

Det meste som selges idag er slik at du må til den og den leverandøren for å få det du vil ha, Nintendo er akkurat det samme, vi du kjøre og oppleve Bentley så må du kjøpe en, ikke kreve at Skoda skal lage Bentley.

Lenke til kommentar

Du virker skikkelig vonbråten fordi Mario Party er forandret, dette spillet har du nevnt mange ganger nå.

Nintendo bør følge egen vei, det vil de alltid være kjent for og få respekt for.

Vel, det gjelder forsåvidt alle titlene. At Nintendo følger sin egen vei har jo ingenting med at de putter alle i en bil å gjøre?

Klart jeg synes det er dumt at Mario Party er forandret på en ganske negativ måte(er bare å lese på nettet det), siden Mario Party er en av de titlene jeg har kost meg mest med opp gjennom tiden.

Lenke til kommentar

Vel, det gjelder forsåvidt alle titlene. At Nintendo følger sin egen vei har jo ingenting med at de putter alle i en bil å gjøre?

Klart jeg synes det er dumt at Mario Party er forandret på en ganske negativ måte(er bare å lese på nettet det), siden Mario Party er en av de titlene jeg har kost meg mest med opp gjennom tiden.

Nintendo klarer ikke å tilfredstille alle vettu, selv om de prøver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...