Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, spillet vil ikke fungere uten wiimote-viftinga.

Men det virker jo som den ikke er super nødvendig egentlig, hvis den mest effektive måten å slåss er å stunne med shield block/attack og hugge ivei i lufta som Twilight Princess. Å tvinge seg til å gjøre det på den "nye" måten går bare mye saktere og dermed gidder man bare det de første par timene før man bare begynner å stun/waile.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det jeg mener er om det er noen grunn til hvorfor vi må ha Wiimote Plus? For å ta et eksempel har PS3 den six-axis-greia, men jeg har til dags dato ennå til gode å se et spill der den vanlige stikka ikke kan gjøre samme nytten. Så om de hadde latt oss bruke Classic Controller i Skyward Sword, ville noe egentlig ha vært annerledes?

Lenke til kommentar

Det jeg mener er om det er noen grunn til hvorfor vi må ha Wiimote Plus? For å ta et eksempel har PS3 den six-axis-greia, men jeg har til dags dato ennå til gode å se et spill der den vanlige stikka ikke kan gjøre samme nytten. Så om de hadde latt oss bruke Classic Controller i Skyward Sword, ville noe egentlig ha vært annerledes?

Hadde vert smart om Nintendo lot enn kunne bruke den nye classic kontrolleren til Skyward Sword oxo - da hadde absolutt alle blitt fornøyde! Hehehe!

Lenke til kommentar

Så hvorfor har det ikke det? Er de så desperate etter å selge motion plus-driten ingen vil ha?

Det er et godt spørsmål. I og med at du enkelt kan trykke på knappene i stedet for å riste på kontrollen burde det ihvertfall hatt støtte for det. Mener å huske at du ruller med A i de gamle spillene. I SS må du holde inne A slik at du løper, og så riste med nunchucken. Det er jo langt mer tungvint. Samme med styringen når du faller fra luften. I stedet for å peke med spaken må du vri på wii-moten. Jeg prøvde et minispill der du skulle treffe noen sirkler mens du falt fra luften, og klarte det ikke i det hele tatt. Gikk tom for rupees og måtte gi meg. Er 100% sikker på at jeg hadde klart det fint om jeg kunne styrt med en spake i stedet.

Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke prøvd SS, men om jeg forstår det rett har vi i hovedsak tre angrep (støte fremover, slå horisontalt og vertikalt). Dette kunne fint ha vært plassert på tre knapper på classic controller. Løping går på stikken, og vi har enda flere knapper igjen til inventorie, hurtigknapper og så videre. Så det burde gå helt fint. I stedet selger de det med støtte for -kun- motion plus, selv om den ikke solgte så bra? Jeg klarer bare ikke helt å se logikken der. Spesielt ikke med Wii U neste år. Hadde SS støttet classic controller kunne det nok fint ha brujkt det brettet til Wii U?

Lenke til kommentar

Etter å ha kommet ca. halveis i SS på wii konsollen, bestemte jeg meg for å teste det ut på Dolphin emulator på pc (er vel greit siden jeg allerede eier spillet), og må virkelig si at det ser nydelig ut @ 1080p 16X AF. :)

Gleder meg virkelig til Wii U hvis det kan se så skarpt og fint ut. Wii konsollen på en 52" ser ihvertfall ikke så bra ut akkuratt.

dolphin2011-11-2221-3ddemg.jpg

soue01-116ozsk.png

soue01-9p7a3v.png

dolphin2011-11-2202-0f08jy.jpg

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Men så har du ganske heftig innmat i maskinen din enn mange oss andre :p

Sitter selv med en grei HDD, HD 5770, i5 750 og 2x2GB DDR 1333. Skal oppgradere en eller annen gang i 2012, får prøve litt da! :wee:

Det der burde være nok til å kjøre minst 2x internal resolution, og kanskje litt SSAA også. Da får du totalt overlegen grafikk mot Wii. Prosessoren din er ikke mye bak en i7-920 @4GHz i dolphin, siden dolphin maks bruker to kjerner og er mer begrenset av ytelse per kjerne.

Lenke til kommentar

Wii U med GC/Wii-emulator som Dolphin innebygd hadde vært drømmen :love:

Det er vel absolutt ikke umulig det nei, at Wii U kan oppskalere Wii/GC spill til 1080p. Men ser man på hvordan Nintendo DS spill ser ut på 3DS, så ser det ihvertfall ikke lyst ut. Jeg skulle gjerne hatt en Nintendo konsoll som oppskallerte/forbedret de fleste av Nintendo sine tidligere utgitte spill, hatt alt samlet på en dings.

Når man ser på emulatorer som dolphin og project 64, så får det N64, GC og Wii spill til å se så mye bedre ut, så det er ihvertfall noe som er mulig å gjennomføre. Hadde gladlig betalt 100kr for å få spillt et N64 spill i 1080p på Wii U, kanskje til og med ordnet det slik at man kan kjøpe spill fra PCen, så overføres spilla man kjøper via cloud til Wii U.

DSi til venstre, 3DS til høyre

p1010001xr.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke prøvd SS, men om jeg forstår det rett har vi i hovedsak tre angrep (støte fremover, slå horisontalt og vertikalt). Dette kunne fint ha vært plassert på tre knapper på classic controller. Løping går på stikken, og vi har enda flere knapper igjen til inventorie, hurtigknapper og så videre. Så det burde gå helt fint. I stedet selger de det med støtte for -kun- motion plus, selv om den ikke solgte så bra? Jeg klarer bare ikke helt å se logikken der. Spesielt ikke med Wii U neste år. Hadde SS støttet classic controller kunne det nok fint ha brujkt det brettet til Wii U?

Noen dager siden du skrev dette innlegget, så vet ikke om du har testet SS enda. Men det er endel flere måter å angripe med sverd en det du skriver.

Ovenifra. Stikke. Fra hver side. På skrått ned fra hver side. Beveger man begge kontrollene mot hverandre, snurrer Link rundt. Begge kontrollene fremover, når en fiende ligger nede, hopper han over fienden med sverdet. Venstre kontroll fremover kan brukes til å parere med skjoldet, gjør man det på riktig tidspunkt, kan fienden (1) ramle bakover, eller (2) få en åpning slik at du kan komme forbi forsvaret hans. Løper en uten sverd, kan man bevege begge kontrollene fremover slik at Link kaster seg fremover med sverdet. Man bruker også venstre kontroll til å rulle med, hvilket frigjør A-knappen til endel ting. Bevegelsessensoren har også åpnet opp for flere kreative måter å kaste bomber på.

Alt i alt er sverdkampene bedre og mer utfordrende enn det jeg har sett tidligere. Problemene oppstår først når det kommer til skytevåpen. Her hender det at bevegelsessensoren går litt amok, spesielt når man forsøker å sikte veldig fort oppover. Men det som irriterer meg ytterligere, er at man ikke skyter i førsteperson.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...