Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ryktene sier at Nintendo har fått en veldig bra deal med Nvidia:

 

 

  • Though Nvidia downplayed console margins, their pride was hurt by the loss in console contracts. All the talk about "focusing on Shield" was a cover for the fact that MS and Sony had soured on them and would not enter negotiations.
  • Nvidia team was told to get a console win or "go home." Enter Nintendo, who apparently made off very well in this deal. This to the point that SemiAccurate questions whether this is a "win" at all for Nvidia.
  • SA has heard that Nvidia are promising software, support, and the whole shebang at a very low cost. According to one source, Nvidia may even be taking a loss on this deal. (Take the second sentence here with an extra portion of salt)
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1218933
Hvis Nvidia skal lage en brikke som "takes it all or go home" så kan det jo ikke være tegra det snakkes om. Det blir jo rett og slett rart.
Lenke til kommentar

 

Ryktene sier at Nintendo har fått en veldig bra deal med Nvidia:

 

 

  • Though Nvidia downplayed console margins, their pride was hurt by the loss in console contracts. All the talk about "focusing on Shield" was a cover for the fact that MS and Sony had soured on them and would not enter negotiations.
  • Nvidia team was told to get a console win or "go home." Enter Nintendo, who apparently made off very well in this deal. This to the point that SemiAccurate questions whether this is a "win" at all for Nvidia.
  • SA has heard that Nvidia are promising software, support, and the whole shebang at a very low cost. According to one source, Nvidia may even be taking a loss on this deal. (Take the second sentence here with an extra portion of salt)
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1218933
Hvis Nvidia skal lage en brikke som "takes it all or go home" så kan det jo ikke være tegra det snakkes om. Det blir jo rett og slett rart.
Veldig interessant. Håper det er noe i det...!
Lenke til kommentar

Null og niks nytte, jeg ser ingen vits i å spille på bitteliten skjerm når flatskjermen er midt i stua.

 

Men så er kanskje ikke kjernepublikummet single middelklasse menn i 30 årene. Eller er det bare vi som husker 80 og 90 tallet som egentlig bryr oss lengre?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tror jeg var for gammel når håndholdtgenerasjonen kom. Eller, jeg hadde datamaskin og følte ikke jeg trengte noe nintendo-"tull" så alle disse DS og Gameboy variantene gikk meg hus forbi. Og nå som voksen føler jeg ingen nostalgi eller noe for slike enheter, selv om jeg har New 3DS som sjelden blir brukt. Spiller Monster Hunter Generations stort sett bare.

Lenke til kommentar

Tror jeg var for gammel når håndholdtgenerasjonen kom. Eller, jeg hadde datamaskin og følte ikke jeg trengte noe nintendo-"tull" så alle disse DS og Gameboy variantene gikk meg hus forbi. Og nå som voksen føler jeg ingen nostalgi eller noe for slike enheter, selv om jeg har New 3DS som sjelden blir brukt. Spiller Monster Hunter Generations stort sett bare.

Nei jeg synes ikke du er for gammel til ds da, jeg er 46 å vi blir blir aldri gamle for ha det moro.  :)

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Joda men jeg ser bare ulemper med å spille på en bitteliten skjerm. Får vondt i nakken etter en liten stund også. Jeg har ingen nostalgi for å springe rundt med en gameboy, så det aspektet går rett over hodet mitt. For meg er gaming på en TV eller monitor. Hadde Monster Hunter Generations vært på Wii U hadde jeg heller spilt det der, såklart.

 

Det "sosiale" aspektet er hvertfall ingenting for meg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Joda men jeg ser bare ulemper med å spille på en bitteliten skjerm. Får vondt i nakken etter en liten stund også. Jeg har ingen nostalgi for å springe rundt med en gameboy, så det aspektet går rett over hodet mitt. For meg er gaming på en TV eller monitor. Hadde Monster Hunter Generations vært på Wii U hadde jeg heller spilt det der, såklart.

 

Det "sosiale" aspektet er hvertfall ingenting for meg.

 

Jeg hadde ikke bærbar spillkonsoll før DS, men etter det har jeg alltid hatt en. Jeg spiller ikke pga nostalgi, men pga at den tilbyr mye bedre spillopplevelser enn på en telefon, og at jeg kan sitte med den på fly/buss og andre steder hvor jeg ikke har PC eller stuekonsoll. Får hverken vondt i nakke, hode eller øyne. Kanskje du kan prøve en alternativ sittestilling?

Lenke til kommentar

Når det kommer til spillopplevelse er min rekkefølge slik: 3ds -------> TV

Mobil er helt utelukket, da jeg på ingen måte finner det interessant.

 

Jeg synes også at det er litt ugler i mosen med at Nvidia skal lage en klar vinnerbrikke, og at info om NX skal gis kort tid etter Nvidia lanserer Gtx 10xx serien for bærbare.

I mitt hode(og sikkert de fleste andre) er Tegra så langt unna en "Vinner" brikke som du kan komme.

 

Hvis NX ikke gjør det bra på TV fronten, så blir hvertfall jeg skikkelig skuffet.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt min N3DS flittig i sommer. Har fullført Bravely Second og Yo-Kai Watch. Den har nesten blitt min favorittkonsoll da det er så enkelt å bare klapse igjen lokket når man vil ha en pause og når man åpner den starter man der man slapp. Genialt.

 

Har også prøvd meg på Star Fox Zero. Tungvinte greier, men skal gi det litt mer tid og se om det går seg til. Var kos å høre stemmene og replikkene igjen om ikke annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...