Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Gjest member-414199

 

Så lenge det ikkr er slik som New Super Mario Bros eller Super Mario 3D World. Vil heller ha Super Mario Sunshine 2 eller Galaxy 3

 

 

Ja!

Har du sett betaen til Sunhsine? Hadde vært digg om de brukte original modellen for Delfino Plaza :D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det snakkes om at nx ikke blir bakover kompatibel,men den vil vel kunne spille ds og 3ds spill?

Spørs nok helt på hvor lett det er å emulere. Det skal jo være ny arkitektur. Også koster jo inngang plass og penger.
jo men jeg har litt mistanke om at nx cartridge blir veldi lik 3ds sin,at det vil passe rett inn I nx :) har lyst på 3ds men vil vente litt å se hva nx bringer.
Lenke til kommentar

 

 

Så lenge det ikkr er slik som New Super Mario Bros eller Super Mario 3D World. Vil heller ha Super Mario Sunshine 2 eller Galaxy 3

 

Ja!

Har du sett betaen til Sunhsine? Hadde vært digg om de brukte original modellen for Delfino Plaza :D

 

 Å ja Super Mario Sunshine er et supert mario spill, fant spillet i skapet men kom på det er scart på Gamecuben min, trur jeg kjøper en sånn her scart til hdmi da kan jeg spille Super Mario Sunshine igjen da

post-281153-0-27018900-1470615592_thumb.jpg

 

 

 

Det snakkes om at nx ikke blir bakover kompatibel,men den vil vel kunne spille ds og 3ds spill?

Spørs nok helt på hvor lett det er å emulere. Det skal jo være ny arkitektur. Også koster jo inngang plass og penger.
jo men jeg har litt mistanke om at nx cartridge blir veldi lik 3ds sin,at det vil passe rett inn I nx :) har lyst på 3ds men vil vente litt å se hva nx bringer.

 

Husker første gangen jeg brukte 3ds da, det var ubehagelig for øya mine, right racer 3d

Lenke til kommentar

Funker perfekt på new 3ds xl. De la inn funksjoner for avansert hodetracking via kameraet, så du ikke mister 3d effekten når du beveger på konsollen. Nå kan man faktisk spille med 3D på. Det skal ganske store bevegelser til for å miste 3d, og da stiller det seg kjapt inn igjen.

 

Jeg har en 3ds xl og den er håpløs i forhold.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vi har Tokyo Game Show i september. Om vi ikke ser noe der, må Nintendo lage sin egen event, kanskje en Nintendo Direct-stream i løpet av høsten.

Lenke til kommentar

Noen som vet noe om kommende events hvor Nintendo muligens vil presentere NX? Gamescom arrangeres om et par uker. Noe annet? Når bør Nintendo, etter deres mening, senest lette på sløret mtp lansering i mars?

 

Jo før, jo bedre. Hvis disse skal være i butikken om et halvt år, så må den allerede være mer eller mindre ferdig designet og spillene må være godt på vei i utviklingsløpet. De sier de prøver å beskytte produktet fra å bli kopiert, men jeg vet ikke hvor utsatt de for det av seriøse konkurrenter. 

Lenke til kommentar

 

Noen som vet noe om kommende events hvor Nintendo muligens vil presentere NX? Gamescom arrangeres om et par uker. Noe annet? Når bør Nintendo, etter deres mening, senest lette på sløret mtp lansering i mars?

Jo før, jo bedre. Hvis disse skal være i butikken om et halvt år, så må den allerede være mer eller mindre ferdig designet og spillene må være godt på vei i utviklingsløpet. De sier de prøver å beskytte produktet fra å bli kopiert, men jeg vet ikke hvor utsatt de for det av seriøse konkurrenter.

Microsoft og Sony har andre baller i luften, og Sony vil neppe forsøke seg på håndholdtmarkedet for tredje gang. Derfor usikker på hva Nintendo har å frykte.

 

Nintendo bør etter min mening bygge opp hype raskt. Barn skal snart ønske seg konsoller til jul. Hvis Nintendo kan skape entusiasme rundt NX, unngår de kanskje at mange konsoller havner under juletrær i år.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

"Igjen, det handler ikke om at de må lage en super maskin som denger alt og alle på grafikk. Det handler om at de lager en maskin som gir god spillflyt, og spesielt i multiplayer. WiiU var et prakteksempel på dårlig spillflyt, og det var det mange eksempler på.

Dersom de på nytt lanserer en utdatert maskin, med grafikk fra 2006 og dårligere grafikk og flyt enn wiiU, så går de på en smell på nytt. Ikke minst må de skjerpe seg med spillbiblioteket. Det er vel i hovedsak det de må fokusere mest på."

 

Hm, vet ikke om jeg er enig i at sofa-multiplayer i Wii U er så mye dårligere enn forgjengerne. Stort sett flyter alt bra? Hardwaren til Wii U var bra nok til det de prøvde å oppnå, føler jeg. Husk at Wii U var ikke designet for å være direkte i konkurranse mot PS4 og Xbone, og spesielt ikke mot PC. Uansett, det er ingen sjanse for at NX kommer til å ha for dårlig hardware til å kjøre full-HD med god flyt, men kanskje den ikke kan oppnå samme tall som konkurrentenes bokser. Det er jo et spørsmål om hvilken retning Nintendo vil ta, og jeg tror ikke at de velger å lage en dyr maskin for å matche flops.

 

"Nintendo har alltid gått sin egen vei, og de beviste at det fungerte med Nintendo Wii. Men med Snes, N64 og Gamecube så valgte Nintendo å gå "sony/microsoft" vegen, og det fungerte sinnsykt bra det også. Nå fokuserer de på gimmick etter gimmick, og jeg tror folk flest ikke vil ha mer gimmick nå. Nå vil de fleste ha en helt ordinær konsoll, der de kan spille Nintendo titlene med standard kontroller(gjerne gamecube kontroll). Jeg tror Nintendo ble litt forhekset etter suksessen med Wii. Virker som de nå tror at gimmicker er eneste vei å gå. Selv wiiU katastrofen har ikke vist dem at de bør begynne å tenke over hva som faktisk er nødvendig for å nyte et spill. Må vi ha skjermkontroller, bevegelseskontroller eller noe annet fancy for å nyte en god Nintendo tittel? Jeg synes i alle fall at vi skal ha muligheten til å bruke begge deler om de insisterer på å ha gimmick kontroller."

 

Vel, tja, noe funker og noe funker ikke. Det spørs hva folk er klare for og hvor godt det er implementert. 

VirtuaBoy var jo et konsept som vi i dag øser inn penger på, men som på den tiden var sjanseløst (viser det seg). SNES/N64 introduserte "gimmicks", slik som analog stick, rumble, shoulder buttons og andre ting vi tar for gitt i dag. Mens Gamecube'n hadde også noen finurlige innovasjoner som aldri slo igjennom, slik som LAN-adapteren og tilkoblingen mot GBA. Nintendo bør og må forsøke å utforske disse områdene. Kanskje en ny VirtuaBoy etter NX kan være fremtiden deres?

Hva folk vil ha, tror jeg er litt i tåka. Ville folk ha Pokemon Go? Det tror jeg de først fant ut etter at det tok verden med storm. Jeg tror ikke mannen i gata har det helt klart for seg hvordan spillopplevelsen skal være, og hva den skal være begrenset til. Nye konsepter har masse potensiale HVIS de er implementert på en bra måte, ellers blir det som du mener, kun en irriterende gimmick.  Wii og (3)DS fikk det til veldig bra, Wii U feilet og ble, i stor grad,  forkastet som en "annerledes" spillmaskin fra Nintendo selv. 

 

"I 2017 synes jeg det blir for dumt at man er "gretten, eller tviholder på fortiden" som nevnes over her om man forventer minst 720P 60fps gameplay, eller spill med litt dybde og fengende historie. Dybde og god historie fikk vi i hopetall før, men jeg kan ikke tenke på ett eneste wiiU spill med en god fengende historie. Hvem i all videste verden ville kjøpt en gaming pc for å spille på low grafikk? Det er kjipt, og det kommer ikke til å bli mindre kjipt uansett gimmicker vi får med konsollen. Og jeg vil gjerne høre hvilke Nintendo Titler vi har fått til wiiU med fengende og bra historie, dybde og generelt bra gameplay. Jeg kan nemlig ikke komme på ett eneste spill i farten med alle de kriteriene oppfylt.

Bare for å nevne noen de har laget tidligere:

Twilight Princess, WindWaker, Ocarina of time, Paper Mario 64 og TTYD, F-Zero GX(Historien var faktisk ganske kul, ikke ofte vi ser captain falcon slik vi fikk i F-Zero GX), Mario Sunshine, Mario Party 1-8(Ikke akkurat historie spill, men de var meget bra før alle ble stappet i samme bil), Donkey Kong 64. Garantert fler jeg har glemt, men jeg kan ikke vite at vi har sett noe som helst som har Historie, dybde og generell gamplay som mange av disse, til wiiU. Remakes teller ikke."

 

Jeg har aldri ment at folk er nostalgiaholics for å forvente bedre grafikk når ny hardware kommer ut. Det er mer en kommentar til spilldesignet når det gjelder innhold og spillkontroll. Jeg forventer også en god forbedring med NX. Det eneste eksklusive spillet jeg har til Wii U, som har en fengende og dyp historie er Xenoblade Chronicles. Det betyr ikke at det ikke finnes andre, men bare at jeg ofte foretrekker simplere spill fra Nintendo, type Mario. Det er faktisk ikke mange spill fra Nintendo jeg klarer å komme på som oppfyller dette kriteriet. Nintendo for meg er mer skjønn atmosfære, sjarmerende design, god musikk og finslipt gameplay/kontrollere. Derfor har jeg Assassin's Creed, og lignende i tillegg når jeg vil ha et litt mer fengslende, story-basert spill uten mye replay value. 

 

Du vil ha eksempler på spill med gode, dype historier, men de du nevner kan vel knapt karakteriseres som det? I såfall vil jeg si at de nyere spillene i samme franchise gjør det like godt. Paper Mario vet jeg ingenting om, men Mario er Mario, DK er DK og Zelda er stort sett det samme om og om igjen, bare på en veldig godt måte i forbindelse med spill, men ikke så sterke nok til å kunne bli til en interessant film. Ang. Zelda, så får vi se da. De har jo ikke blitt dårligere med årene, de nye er minst like bra. 

 

"Og til sist, hvorfor i all verden kan ikke nintendo gi oss både kvantitet og kvalitet? Hvorfor skal det "å gå sin egen vei" bestandig handle om å ofre en av dem? Hadde de lansert NX med litt kurant maskinvare, kunne vi nyte alle spill på den, og Sony/microsoft ville fått litt problemer da.

Slik NX ser ut nå, så skal vi så å si bare glemme 3rd part titler, med den maskinvaren fyker det ut vinduet."

 

Pga prisen, mest sannsynlig. Jeg tror at de har funnet ut at de ikke har mulighet til å utkonkurrere Sony/MS på ytelse i forhold til pris, også fordi de allerede "eier" dette markedet. Jeg tror jeg har nevnt dette om og om igjen i denne tråden uten at noen direkte har noe argument mot det. Ja, Ubisoft og andre vil sikkert gjerne utvikle i parallell til NX, Ps4 og Xbone, så lenge de er noenlunde like i hardware, så jeg tviler ikke på at interessen fra tredjepart. Men jeg tviler på at mange som allerede har en Ps4/Xbone kommer til å kjøpe en dyr "identisk" Nintendo-boks bare for eksklusivene sin del, og da er markedet redusert til de som :

 

1. ikke eier en lastgen enda

2. Nintendo-entusiaster 

3. generelle spill-entusiaster som er villig til å bruke penger på å få med seg alt. 

 

Bare for å oppsummere, jeg tror ikke Nintendo kan lage en ren, klassisk konsoll, som kan hamle opp med konkurrentene, som er billig nok til at folk gjerne kjøper den i tillegg til den de allerede har. Og resten av markedet tror jeg er for lite til at NX har en sjanse i det formatet. 

 

Som sagt, hva vi vil ha og forventer er ikke alltid hva de kan tilby og gjøre til en økonomisk suksess. Jeg spør igjen, hvem skal kjøpe en dyr Nintendo-boks, som ikke tilbyr noe nytt, slik de ligger an i markedet nå?

Lenke til kommentar

Hvis du mener det fløt fint i det meste på wiiU, så har du ikke prøvd mye. Hyrule Warriors, Sonic all stars racing tranformed, Mario Kart(med mer enn 2 spillere) og Pokken tournament for å nevne noen. Grafikken og frameraten ble nedjustert til et nivå som gjorde spillopplevelsen dårlig. Grunnen var ganske enkelt wiiU sin ekstremt utdaterte maskinvare.

 

Hvis Nintendo hadde kjørt inn mer hardware, hadde vi fått 3rd part titler på den. Hvis hardwaren i tillegg hadde vært bedre eller like god som Xbox/PS4, hva hadde da vært poenget med å eie en ps4 eller en xbone? Da hadde vi jo hatt alt på Nintendo konsollen, så hva skulle Sony og Xbox gjort da egentlig?

 

"Jeg spør igjen, hvem skal kjøpe en dyr Nintendo-boks". Jo, hvis Nintendo hadde laget en kraftplugg av en boks, som fikk alle 3rd part titlene og klarte samme grafikken som konkurrentene i tillegg til Nintendo's egne titler, så kan jeg fortelle deg at det er ganske mange som ville gjort akkurat det. 

Hadde de deretter lansert NX som en Bærbar som tok over for 3ds, så hadde de for det meste eid begge markedene. Jeg ser bare ikke hvordan det ikke skulle gått, når folk spytter x-antall tusen i ps4 eller xbone. Hadde de hatt muligheten til å kjøpe en Nintendo konsoll der de fikk alt, inklusiv Nintendo titlene, gi meg en god grunn til og ikke kjøpe Nintendo istedet?

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Hvis hardwaren i tillegg hadde vært bedre eller like god som Xbox/PS4, hva hadde da vært poenget med å eie en ps4 eller en xbone? Da hadde vi jo hatt alt på Nintendo konsollen, så hva skulle Sony og Xbox gjort da egentlig?

 

 

 

Uncharted, Halo på Nintendo`s system, neppe!

Mario, Zelda på XBOX eller PS, neppe!

Lenke til kommentar

 

Hvis hardwaren i tillegg hadde vært bedre eller like god som Xbox/PS4, hva hadde da vært poenget med å eie en ps4 eller en xbone? Da hadde vi jo hatt alt på Nintendo konsollen, så hva skulle Sony og Xbox gjort da egentlig?

 

 

Uncharted, Halo på Nintendo`s system, neppe!

Mario, Zelda på XBOX eller PS, neppe!

Tror det er veldig få som ville kjøpt en ps eller Xbox kun for å spille Halo og Uncharted. Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

 

Hvis hardwaren i tillegg hadde vært bedre eller like god som Xbox/PS4, hva hadde da vært poenget med å eie en ps4 eller en xbone? Da hadde vi jo hatt alt på Nintendo konsollen, så hva skulle Sony og Xbox gjort da egentlig?

 

Uncharted, Halo på Nintendo`s system, neppe!

Mario, Zelda på XBOX eller PS, neppe!

Tror det er veldig få som ville kjøpt en ps eller Xbox kun for å spille Halo og Uncharted.

 

 

Det er nettopp derfor de kjøper Nintendo`s sin, for Mario og Zelda, dette vet Nintendo, og de utnytter det, som all buisniss.

Fordelen med Nintendo er at de tør prøve nye ting.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis hardwaren i tillegg hadde vært bedre eller like god som Xbox/PS4, hva hadde da vært poenget med å eie en ps4 eller en xbone? Da hadde vi jo hatt alt på Nintendo konsollen, så hva skulle Sony og Xbox gjort da egentlig?

 

Uncharted, Halo på Nintendo`s system, neppe!

Mario, Zelda på XBOX eller PS, neppe!

Tror det er veldig få som ville kjøpt en ps eller Xbox kun for å spille Halo og Uncharted.

Det er nettopp derfor de kjøper Nintendo`s sin, for Mario og Zelda, dette vet Nintendo, og de utnytter det, som all buisniss.

Fordelen med Nintendo er at de tør prøve nye ting.

Nå kommer det jo betraktelig flere Nintendo titler enn det kommer Halo og Uncharted. Føler dermed at Nintendo er mye mer verdt å kjøpe konsoll for. Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvis hardwaren i tillegg hadde vært bedre eller like god som Xbox/PS4, hva hadde da vært poenget med å eie en ps4 eller en xbone? Da hadde vi jo hatt alt på Nintendo konsollen, så hva skulle Sony og Xbox gjort da egentlig?

Uncharted, Halo på Nintendo`s system, neppe!

Mario, Zelda på XBOX eller PS, neppe!

Tror det er veldig få som ville kjøpt en ps eller Xbox kun for å spille Halo og Uncharted.
Det er nettopp derfor de kjøper Nintendo`s sin, for Mario og Zelda, dette vet Nintendo, og de utnytter det, som all buisniss.

Fordelen med Nintendo er at de tør prøve nye ting.

Nå kommer det jo betraktelig flere Nintendo titler enn det kommer Halo og Uncharted. Føler dermed at Nintendo er mye mer verdt å kjøpe konsoll for.

 

 

Ja, men Uncharted og Halo vil aldri dukke opp på Nintendo`sine system, dermed må man kjøpe disse konsollene hvis de skal spille de.

Dermed hadde du ikke fått alt på Nintendo`s system, hvor mange solgte GTA5?, nok til at PS4 er mer enn nyttig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...