Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

For øvrig: 

Jeg er veldig spent om det evt blir Tegra 1 eller 2 de bruker.

 

Første er gammel, men sterk nok til å kjøre bedre spill enn WiiU slik jeg forstår det. Og kan kjøre GameCube og Wii-spill i tilnærmet full HD uten at hardware og software/OS er tilpasset. Hvilket vil si Nintendo kan gjøre det bedre enn emuleringen andre har fått til.

 

Andre er helt ny, og Nintendo pleier å bruke teknologi som er prøvd. Men jeg så på reddit en kar som foreslo at de kan ha løst det som MS med Surface Book; den har en dedikert GPU som brukes når den er i dokken, ellers er den svakere. Nintendo har hatt lignende løsninger med N64 Expansion Pak, og med 3D-funksjonen i 2DS/3DS-spillene, hvor 3D ikke ble brukt på 2DS. Eller enkelte spill på New 3DS vs vanlig 3DS. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For øvrig: 

Jeg er veldig spent om det evt blir Tegra 1 eller 2 de bruker.

 

Første er gammel, men sterk nok til å kjøre bedre spill enn WiiU slik jeg forstår det. Og kan kjøre GameCube og Wii-spill i tilnærmet full HD uten at hardware og software/OS er tilpasset. Hvilket vil si Nintendo kan gjøre det bedre enn emuleringen andre har fått til.

 

Andre er helt ny, og Nintendo pleier å bruke teknologi som er prøvd. Men jeg så på reddit en kar som foreslo at de kan ha løst det som MS med Surface Book; den har en dedikert GPU som brukes når den er i dokken, ellers er den svakere. Nintendo har hatt lignende løsninger med N64 Expansion Pak, og med 3D-funksjonen i 2DS/3DS-spillene, hvor 3D ikke ble brukt på 2DS. Eller enkelte spill på New 3DS vs vanlig 3DS. 

 

PlayStation and Xbox have been going at it for ages now. Nintendo is right to avoid this firefight. After all, three’s a crowd. 

 

 
 
For de som eventuelt ikke vil lese hele artikkelen tar jeg med et interresant sitat.

 

It may seem stupid for Nintendo to once again try and “reinvent the wheel”, but it really is the best option for them. Like the old saying goes, “three’s a crowd”.

If Nintendo tried and sandwich itself in this fiasco, it most likely wouldn’t end very well. Creating a ‘me too’ box would solve the issues of third-parties not having to drastically alter their games, and it would give consumers a comparable experience to the rival systems, but none of that is a guarantee that it would be successful. Xbox is already trying to do that, for nearly the past 20 years now actually.

If it’s already having a hard enough time, imagine trying to put a third contender in the mix?

 

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg regner med alle som er inne på denne tråden er fans av Nintendo, 

 Hvem skal kjøpe den?

Fans er jeg vel ikke, men er nøytral på alle 3 nintendo microsoft sony. men har ennå Nintendo 64, Gamecube, 2 Wii WiiU DS, DS XL, DS 3DS, DS 3DS XL,

 

Jeg kjøper Nintendo NX, må ha NX, skal ha NX DA. :love:

 

Ja, du er kjempenøytral. :p

 

Jo jeg er det da nøytral har ennå ps1,ps2, ps3, ps4, psp, psp vita, xbox1, 360, one da. en av grunnene til jeg skal ha NX er 

Legend of Zelda Breath of the Wild bedre grafikk på NX en WiiU da. :)
Lenke til kommentar

 

For øvrig: 

Jeg er veldig spent om det evt blir Tegra 1 eller 2 de bruker.

 

Første er gammel, men sterk nok til å kjøre bedre spill enn WiiU slik jeg forstår det. Og kan kjøre GameCube og Wii-spill i tilnærmet full HD uten at hardware og software/OS er tilpasset. Hvilket vil si Nintendo kan gjøre det bedre enn emuleringen andre har fått til.

 

Andre er helt ny, og Nintendo pleier å bruke teknologi som er prøvd. Men jeg så på reddit en kar som foreslo at de kan ha løst det som MS med Surface Book; den har en dedikert GPU som brukes når den er i dokken, ellers er den svakere. Nintendo har hatt lignende løsninger med N64 Expansion Pak, og med 3D-funksjonen i 2DS/3DS-spillene, hvor 3D ikke ble brukt på 2DS. Eller enkelte spill på New 3DS vs vanlig 3DS. 

 

PlayStation and Xbox have been going at it for ages now. Nintendo is right to avoid this firefight. After all, three’s a crowd. 

 

 
 
For de som eventuelt ikke vil lese hele artikkelen tar jeg med et interresant sitat.

 

It may seem stupid for Nintendo to once again try and “reinvent the wheel”, but it really is the best option for them. Like the old saying goes, “three’s a crowd”.

If Nintendo tried and sandwich itself in this fiasco, it most likely wouldn’t end very well. Creating a ‘me too’ box would solve the issues of third-parties not having to drastically alter their games, and it would give consumers a comparable experience to the rival systems, but none of that is a guarantee that it would be successful. Xbox is already trying to do that, for nearly the past 20 years now actually.

If it’s already having a hard enough time, imagine trying to put a third contender in the mix?

 

Helt enig. Jeg vil ha kraft, men ikke ledende kraft. Kun nok til at 3rd party blir bedre og PR blant folk flest blir bra. Da trenger man ikke 4K grafikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg regner med alle som er inne på denne tråden er fans av Nintendo, 

 Hvem skal kjøpe den?

Fans er jeg vel ikke, men er nøytral på alle 3 nintendo microsoft sony. men har ennå Nintendo 64, Gamecube, 2 Wii WiiU DS, DS XL, DS 3DS, DS 3DS XL,

 

Jeg kjøper Nintendo NX, må ha NX, skal ha NX DA. :love:

 

Ja, du er kjempenøytral. :p

 

Jo jeg er det da nøytral har ennå ps1,ps2, ps3, ps4, psp, psp vita, xbox1, 360, one da. en av grunnene til jeg skal ha NX er 

Legend of Zelda Breath of the Wild bedre grafikk på NX en WiiU da. :)

 

Kan være fan av flere da, vet du.;)

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er litt skremmende hvor låst fast mange folk her er i "de spillene vi husker som tenåringer", ser ut som det er vanskelig å innrømme hvor sterk nostalgien er i spillopplevelsene vi hadde på den tiden? Jeg syntes det er mange uttalelser her om wii/wii u som er grenser er urettferdige og grenser til løgn i visse tilfeller. Slik som at dagens eksklusive spill er for barn og har ingen appell til voksne, i innhold, kompleksitet eller vanskelighetsgrad. Det er bare vås. De fleste utgivelsene får veldig gode omtaler i seriøs spilljournalistikk. 

Spillene kan være veldig like, til tider nesten FOR like, som sine forgjengere på tidligere plattform, men allikevel er det folk som klager på de har gått for langt vekk fra det gode, veletablerte konseptet. :huh:

 

Jeg regner med alle som er inne på denne tråden er fans av Nintendo, hvor en viss andel er liberale til Nintendo sine påfunn, mens andre er veldig konservative når det kommer til nyvinninger. Jeg fatter ikke hvorfor de sistnevnte kun er ute etter bedre teksturer, flere polygoner og mer FPS, mens resten av spillutviklingen skal stagnere. Spesielt vanskelig er det å forstå hvorfor folk føler seg bedratt og forrådt når Nintendo går i en litt annen retning enn Sony og Microsoft. De gjør det de må gjøre for å holde seg aktuelle og profitable. Slik situasjonen er nå, så kan de ikke bare selge en "Titan X"-konsoll med tap for å denge konkurrentene på ytelse, og forvente suksess. Hvorfor tror så mange folk at det er bare å kaste seg ut i markedet med en dyr, klassisk maskin og håve inn penger? Hvem skal kjøpe den?

Igjen, det handler ikke om at de lage en super maskin som denger alt og alle på grafikk. Det handler om at de lager en maskin som gir god spillflyt, og spesielt i multiplayer. WiiU var et prakteksempel på dårlig spillflyt, og det var det mange eksempler på.

Dersom de på nytt lanserer en utdatert maskin, med grafikk fra 2006 og dårligere grafikk og flyt enn wiiU, så går de på en smell på nytt.

Ikke minst må de skjerpe seg med spillbiblioteket. Det er vel i hovedsak det de må fokusere mest på.

 

Nintendo har alltid gått sin egen vei, og de beviste at det fungerte med Nintendo Wii. Men med Snes, N64 og Gamecube så valgte Nintendo å gå "sony/microsoft" vegen, og det fungerte sinnsykt bra det også. Nå fokuserer de på gimmick etter gimmick, og jeg tror folk flest ikke vil ha mer gimmick nå. Nå vil de fleste ha en helt ordinær konsoll, der de kan spille Nintendo titlene med standard kontroller(gjerne gamecube kontroll).

 

Jeg tror Nintendo ble litt forhekset etter suksessen med Wii. Virker som de nå tror at gimmicker er eneste vei å gå. Selv wiiU katastrofen har ikke vist dem at de bør begynne å tenke over hva som faktisk er nødvendig for å nyte et spill. Må vi ha skjermkontroller, bevegelseskontroller eller noe annet fancy for å nyte en god Nintendo tittel? Jeg synes i alle fall at vi skal ha muligheten til å bruke begge deler om de insisterer på å ha gimmick kontroller.

 

I 2017 synes jeg det blir for dumt at man er "gretten, eller tviholder på fortiden" som nevnes over her om man forventer minst 720P 60fps gameplay, eller spill med litt dybde og fengende historie. Dybde og god historie fikk vi i hopetall før, men jeg kan ikke tenke på ett eneste wiiU spill med en god fengende historie.

Hvem i all videste verden ville kjøpt en gaming pc for å spille på low grafikk? Det er kjipt, og det kommer ikke til å bli mindre kjipt uansett gimmicker vi får med konsollen.

 

Jeg har aldri sagt at jeg forventet 4K maskinvare eller hva det nå er du broderer om i innlegget ditt her. Men jeg forventer en viss standard, for å spille med grafikk som ser grøtete og generelt dritt ut, er ikke morro i 2017.

Hadde vi fått 3ds grafikk på wiiU når den ble lansert, tviler jeg på at folk hadde syntes det var bra at de velger kvantitet over kvalitet.

 

Og til sist, hvorfor i all verden kan ikke nintendo gi oss både kvantitet og kvalitet? Hvorfor skal det "å gå sin egen vei" bestandig handle om å ofre en av dem? Hadde de lansert NX med litt kurant maskinvare, kunne vi nyte alle spill på den, og Sony/microsoft ville fått litt problemer da.

Slik NX ser ut nå, så skal vi så å si bare glemme 3rd part titler, med den maskinvaren fyker det ut vinduet.

 

NX har et greit formål, om å ta over bærbar markedet. Bra det, men igjen får vi da dårlig kvalitet og mye kvantitet. I 2017 burde det være mulig å få begge deler, men tydeligvis ikke.

Når jeg så NX, så var det første jeg tenkte "yay, nå kan jeg spille 3ds på tven". Samtidig tenkte jeg "jaja, så skal vi spille med rævva bildeflyt og grafikk i multiplayer i 5 år til".

 

Og jeg vil gjerne høre hvilke Nintendo Titler vi har fått til wiiU med fengende og bra historie, dybde og generelt bra gameplay. Jeg kan nemlig ikke komme på ett eneste spill i farten med alle de kriteriene oppfylt.

Bare for å nevne noen de har laget tidligere:

Twilight Princess, WindWaker, Ocarina of time, Paper Mario 64 og TTYD, F-Zero GX(Historien var faktisk ganske kul, ikke ofte vi ser captain falcon slik vi fikk i F-Zero GX), Mario Sunshine, Mario Party 1-8(Ikke akkurat historie spill, men de var meget bra før alle ble stappet i samme bil), Donkey Kong 64. Garantert fler jeg har glemt, men jeg kan ikke vite at vi har sett noe som helst som har Historie, dybde og generell gamplay som mange av disse, til wiiU. Remakes teller ikke.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Tingen er, for en håndholdt er mellom PS3 og PS4 veldig, veldig bra. Men for en stuekonsoll er jeg litt bekymret for 3rd party-støtte i så fall. Håper virkelig på at det er en funksjon for mer kraft når konsollen er koblet opp mot tv'en.

Det er som jeg har sagt, en ypperlig satsning på bærbar fronten. På stuefronten har de egentlig bæsja på leggen allerede, såfremst det ikke er noen ytelsesboost å hente når den er koblet til TV, som du sier.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...