Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Er det mulig å få sett eShop på PC? Finner ingenting, men jeg skulle gjerne bladd gjennom for å se på priser o.l. mens jeg sitter på jobb og kjeder meg.

Jeg fant ingen eShop på web, når jeg vil forsøke å sammenligne pris mellom fysisk kopi og eShop. 

Lenke til kommentar

NEW NINTENDO NX reports out this week seem to suggest that the console will launch with AR capabilities, a worrying move for Sony and Microsoft if they were hoping to pick up more casuals and PC players.

 

 

 

Handholdt AR aka Pokemon Go krever GPS, digitalt kompass og kamera. Forundrer meg ikkje om Nintendo går denne veien. Trur heller ikkje dette er dyrt å innlemme i NX.

Lenke til kommentar

 

 

Tror det var Eurogamer som rapporterte at 3ds skulle bruke tegra 1.

I så fall håper jeg de tar kraftig feil angående NX. Hvis ryktene stemmer, så blir det en bra "3ds", men en ganske så svak/dårlig stuekonsoll.

Jeg venter til nintendo selv sier hva det er i NX da.
Jeg tror på ryktet. I tillegg til artikkelen har ansatte i Eurogamer garantert for ryktet i kommentarfeltet til Digital Foundry. Eurogamer vil få tidenes skrape i lakken om det ikke er hold i ryktene. Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

 

 

 

Tror det var Eurogamer som rapporterte at 3ds skulle bruke tegra 1.

I så fall håper jeg de tar kraftig feil angående NX. Hvis ryktene stemmer, så blir det en bra "3ds", men en ganske så svak/dårlig stuekonsoll.

Jeg venter til nintendo selv sier hva det er i NX da.
Jeg tror på ryktet. I tillegg til artikkelen har ansatte i Eurogamer garantert for ryktet i kommentarfeltet til Digital Foundry. Eurogamer vil få tidenes skrape i lakken om det ikke er hold i ryktene.
Enig.

Nintendo må virkelig gjøre noe hent uventet for at denne skal slå ann.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Prøvde idag Twilight Princess på Dolphin emulator på PC + texture pack til det, ser utrolig flott ut. Så tenkte jeg, siden jeg har nVidia shield TV som har Tegra X1 i seg, hvorfor ikke Dolphin emulator på den og Gamecube spill? :) og det funket...både wii og gamecube men ble bare gamecube spilling da jeg har bare nvidia controller og ikke wii-mote.

 

 

(gadd ikke recorde selv, youtube is ez)

 

Eneste dårlige er litt stuttering på lyd på enkelte plasser. Så Tegra X1 klarer enkelt å emulere Gamecube og Wii. og dette med 3rd party software "dolphin". Kan tenke meg når Nintendo selv gjør dette så er det større sjanse for at det skal gå enda mer smooth.

 

 

 

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke mange av de nye spillene vi har fått de siste årene har vært noe spesielt morro.

Hjelper jo ikke at Nintendo driver og ødelegger mange av de titlene vi har likt frem til nå ;)

 

For egen del er en av de største skuffelsene noensinne innen spill Pikmin 3. Elsket Pikmin 2 og har rundet det flere ganger på Gamecube, et meget høyt antall timer har jeg tilbragt å nyte omgivelser og finslipe forholdet med de små krabatene.

 

Gledet meg veldig til å nyte grafikken på Wii U i et nytt mesterverk. Bare for å oppdage at det nå var satt inn veldige begrensinger som krever at du gjør rett med en gang - hele opplegget krevde nesten at man hadde en Walkthrough konstant tilgjenglig for å ikke gå lei av å misslykkes gang på gang. Greit med å gi et spill med store krav på mestring - men ikke denne typen spill som har et så fantastisk univers som bare innbyr til å utforske og nyte.

 

Heldigvis betalte jeg ikke for det - fikk det med dette gratisopplegget. 

 

Egentlig fortsatte skuffelsene på rekke og rad etter dette - 2D spill osv. Dermed ble det faktisk bare Mario Kart som ble interessant for meg på denne konsollen, har ventet forgjeves på Zelda. Savnet også et Mario 3D, elsket Sunshine og likte også godt de 2 til Wii.

Lenke til kommentar

 

Personlig synes jeg ikke mange av de nye spillene vi har fått de siste årene har vært noe spesielt morro.

Hjelper jo ikke at Nintendo driver og ødelegger mange av de titlene vi har likt frem til nå ;)

For egen del er en av de største skuffelsene noensinne innen spill Pikmin 3. Elsket Pikmin 2 og har rundet det flere ganger på Gamecube, et meget høyt antall timer har jeg tilbragt å nyte omgivelser og finslipe forholdet med de små krabatene.

 

Gledet meg veldig til å nyte grafikken på Wii U i et nytt mesterverk. Bare for å oppdage at det nå var satt inn veldige begrensinger som krever at du gjør rett med en gang - hele opplegget krevde nesten at man hadde en Walkthrough konstant tilgjenglig for å ikke gå lei av å misslykkes gang på gang. Greit med å gi et spill med store krav på mestring - men ikke denne typen spill som har et så fantastisk univers som bare innbyr til å utforske og nyte.

 

Heldigvis betalte jeg ikke for det - fikk det med dette gratisopplegget.

 

Egentlig fortsatte skuffelsene på rekke og rad etter dette - 2D spill osv. Dermed ble det faktisk bare Mario Kart som ble interessant for meg på denne konsollen, har ventet forgjeves på Zelda. Savnet også et Mario 3D, elsket Sunshine og likte også godt de 2 til Wii.

Jeg er veldig enig. Ble liksom kun Smash og Mario Kart som spilles når konsollen er i bruk(Remakes av Zelda også, men det telles ikke siden det er en oppusset versjon av et allerede utgitt spill).

Den desidert største skuffelsen etter min mening har vært Paper Mario. Paper mario var det beste spillet på N64 og Gamecube. Thousand year door var helt perfekt! Hadde ikke en eneste negativ ting og utsette på det. Men bare se på det nå!

Fokus på farger, stickers og generell dritt. Den fantastiske historien, gameplayet og generelle mekanikken er borte, til fordel for hva?

 

Jeg tror grunnen er Barn. Før krevde Nintendo spill litt mestring. Bare se på Zelda OOT, Mario kart snes/64/double dash, Paper mario 64/TTYD, F-Zero GX, listen er mye lengre.

Det er også det jeg tror er den største grunnen til at vi ser x-antall new super mario bros og at F-Zero gx er fraværende. Hvem i huleste av oss voksne ville ha flere New super mario bros, mario party 9 og 10(Nintendo måtte jo gjøre disse mye enklere, for hvem ville vel ha den grusomme strategiske planleggingen og muligheten for å sabotere for hverandre? Nei, her må vi gjøre det enklere og sette alle i en bil)+++.

 

Spillene er blitt så enkle, og det er der fokuset til Nintendo tydeligvis ligger. F-Zero tror jeg Nintendo synes blir for vanskelig for barn, og dermed kommer det ikke.

Før var det mange spill jeg plagdes litt med for å få til. Kan ikke huske et eneste spill på wiiU jeg hadde noe som helst problem med å mestre relativt kjapt.

 

Men igjen, største skuffelsen blir når jeg føler at det nye Zelda er Far Cry/Skyrim, og når jeg får det nye Paper Mario som vil vise seg å være et super enkelt og lite engasjerende nytt Paper Mario.

 

Edit: Så traileren til det nye Paper Mario color splash på nytt, og det ser ut som vi igjen må bruke de forbannede stickersene! Så her får vi et nytt paper mario sticker star, hurrf*******ra...

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er litt skremmende hvor låst fast mange folk her er i "de spillene vi husker som tenåringer", ser ut som det er vanskelig å innrømme hvor sterk nostalgien er i spillopplevelsene vi hadde på den tiden? Jeg syntes det er mange uttalelser her om wii/wii u som er grenser er urettferdige og grenser til løgn i visse tilfeller. Slik som at dagens eksklusive spill er for barn og har ingen appell til voksne, i innhold, kompleksitet eller vanskelighetsgrad. Det er bare vås. De fleste utgivelsene får veldig gode omtaler i seriøs spilljournalistikk. 

Spillene kan være veldig like, til tider nesten FOR like, som sine forgjengere på tidligere plattform, men allikevel er det folk som klager på de har gått for langt vekk fra det gode, veletablerte konseptet. :huh:

 

Jeg regner med alle som er inne på denne tråden er fans av Nintendo, hvor en viss andel er liberale til Nintendo sine påfunn, mens andre er veldig konservative når det kommer til nyvinninger. Jeg fatter ikke hvorfor de sistnevnte kun er ute etter bedre teksturer, flere polygoner og mer FPS, mens resten av spillutviklingen skal stagnere. Spesielt vanskelig er det å forstå hvorfor folk føler seg bedratt og forrådt når Nintendo går i en litt annen retning enn Sony og Microsoft. De gjør det de må gjøre for å holde seg aktuelle og profitable. Slik situasjonen er nå, så kan de ikke bare selge en "Titan X"-konsoll med tap for å denge konkurrentene på ytelse, og forvente suksess. Hvorfor tror så mange folk at det er bare å kaste seg ut i markedet med en dyr, klassisk maskin og håve inn penger? Hvem skal kjøpe den?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nintendo har selv sagt at de vil appellere til nye spillere, og det har de holdt. Jeg skjønner godt at kjernen av Nintendo fans ikke liker endringer som pusekatt-mario, 4 link på samme skjerm, mario maler hele verden i farger og samler klistremerker som angrep eller link kjører et tog.

 

Det er laget mange gimmicks over de siste 20 årene, noen fungerte veldig bra. Men andre føles bare som en unnskyldning for å lage et spill til og burde ikke være en del av serien.

Lenke til kommentar

 

Jeg regner med alle som er inne på denne tråden er fans av Nintendo, 

 Hvem skal kjøpe den?

Fans er jeg vel ikke, men er nøytral på alle 3 nintendo microsoft sony. men har ennå Nintendo 64, Gamecube, 2 Wii WiiU DS, DS XL, DS 3DS, DS 3DS XL,

 

Jeg kjøper Nintendo NX, må ha NX, skal ha NX DA. :love:

Lenke til kommentar

Nintendo har selv sagt at de vil appellere til nye spillere, og det har de holdt. Jeg skjønner godt at kjernen av Nintendo fans ikke liker endringer som pusekatt-mario, 4 link på samme skjerm, mario maler hele verden i farger og samler klistremerker som angrep eller link kjører et tog.

 

Det er laget mange gimmicks over de siste 20 årene, noen fungerte veldig bra. Men andre føles bare som en unnskyldning for å lage et spill til og burde ikke være en del av serien.

Jeg er superfan av Nintendo, og har spilt siden NES-dagene. Jeg digget pusekatt-Mario, i hvert fall.:) Jeg synes mange her inne er utrolig gretne, egentlig. Jeg har troen på Nintendo, og vet jeg vil få noe bra. Selv om det kanskje ikke blir hva jeg helst skulle sett vi fikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg regner med alle som er inne på denne tråden er fans av Nintendo, 

 Hvem skal kjøpe den?

Fans er jeg vel ikke, men er nøytral på alle 3 nintendo microsoft sony. men har ennå Nintendo 64, Gamecube, 2 Wii WiiU DS, DS XL, DS 3DS, DS 3DS XL,

 

Jeg kjøper Nintendo NX, må ha NX, skal ha NX DA. :love:

 

Ja, du er kjempenøytral.:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...