g.i.r.l. Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Før var jeg veldig sånn at hvis en ikke en anmeldelse var "riktig" så ble jeg veldig oppgitt. Spillet skulle bedømmes etter hva prøvde å være, ikke hva anmelder ønsket at skulle være blablabla. I dag er jeg derimot langt mer liberal i hva jeg anser som godkjent kritikk. Jeg synes ikke det i seg selv er noe galt å trekke et Wii spill for å ikke ha HD, eller snakke stygt om bevegelseskontroll, mene at Forza hadde vært morsommere hvis det hadde hatt en mer utradisjonell flerspiller eller mene at TES burde hatt flerspiller. For mange brukere kan jo nettopp dette være viktig ankerpunkter som også har noe å si for dem. Så etter mitt syn er det ikke noe galt i disse påstandene. Men såklart, jo mer ekstreme sammenligningene og påstandene er jo vanskeligere blir det å komme opp med gode argumenter for å støtte opp under dem. En anmeldelse kan dessuten like gjerne være en personlig tekst, som en forbrukerveiledning der målet er å få fram en mest mulig "riktig" konklusjon. Det veldig typisk å si at en anmeldelse er dårlig hvis den er veldig personlig og nær sagt ikke tar hensyn til prosessmålene utvikleren(e) satte seg i utviklingen, men jeg synes nå også slike anmeldelser har sin verdi. 1 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Fornuftig analyse ikke verd å kjøpe et spill som ikke helt leverer , men med et priskutt er det andre kriterier som gjelder og du får mere valutta for pengene Kan jeg gå ut ifra at du kjøper alle spillene dine til nedsatt pris da? Jeg mener, det finnes vel ikke et eneste spill hele denne generasjonen som ikke har fått en eneste 8/10 hos noen anmeldere. Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Bedre å bruke snitt scoren fra meta har et spill enda 8 eller høyere fra fra 60 ,70 annmeldere er det bra Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Før var jeg veldig sånn at hvis en ikke en anmeldelse var "riktig" så ble jeg veldig oppgitt. Spillet skulle bedømmes etter hva prøvde å være, ikke hva anmelder ønsket at skulle være blablabla. I dag er jeg derimot langt mer liberal i hva jeg anser som godkjent kritikk. Jeg synes ikke det i seg selv er noe galt å trekke et Wii spill for å ikke ha HD, eller snakke stygt om bevegelseskontroll, mene at Forza hadde vært morsommere hvis det hadde hatt en mer utradisjonell flerspiller eller mene at TES burde hatt flerspiller. For mange brukere kan jo nettopp dette være viktig ankerpunkter som også har noe å si for dem. Så etter mitt syn er det ikke noe galt i disse påstandene. Men såklart, jo mer ekstreme sammenligningene og påstandene er jo vanskeligere blir det å komme opp med gode argumenter for å støtte opp under dem. En anmeldelse kan dessuten like gjerne være en personlig tekst, som en forbrukerveiledning der målet er å få fram en mest mulig "riktig" konklusjon. Det veldig typisk å si at en anmeldelse er dårlig hvis den er veldig personlig og nær sagt ikke tar hensyn til prosessmålene utvikleren(e) satte seg i utviklingen, men jeg synes nå også slike anmeldelser har sin verdi. Jeg vil si at anmeldelser eller essay som skriver fra et annet utgangspunkt absolutt har en verdi ja. Men dessverre er det jo slik i dag at hvor mye popularitet et spill får er veldig avhengig av disse tallene, og det er da jeg synes spillanmeldelser skal foregå etter visse "standarder". Forøvrig samme standarder som bør gjelde for film, litteratur osv. Jeg er ikke så veldig glad i film, men liker godt dokumentarer - gir det da mening at jeg som filmanmelder vurderer alle filmer etter hvor lite jeg lærer av de? Åpenbart ikke om det bidrar til å påvirke andre i deres syn på produktet. En annen ting er jo at anmeldelser som ikke tar produktet helt for det det forsøker å være gjerne gir mat til troll som Samcoen her. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Lang diskusjon om Skyward Sword på Invisible Walls: http://www.gametrailers.com/video/episode-185-invisible-walls/723938 Ser ut som om spillet vil få sin første score under 8 herfra om de ikke endrer mening. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Før var jeg veldig sånn at hvis en ikke en anmeldelse var "riktig" så ble jeg veldig oppgitt. Spillet skulle bedømmes etter hva prøvde å være, ikke hva anmelder ønsket at skulle være blablabla. I dag er jeg derimot langt mer liberal i hva jeg anser som godkjent kritikk. Jeg synes ikke det i seg selv er noe galt å trekke et Wii spill for å ikke ha HD, eller snakke stygt om bevegelseskontroll, mene at Forza hadde vært morsommere hvis det hadde hatt en mer utradisjonell flerspiller eller mene at TES burde hatt flerspiller. For mange brukere kan jo nettopp dette være viktig ankerpunkter som også har noe å si for dem. Så etter mitt syn er det ikke noe galt i disse påstandene. Men såklart, jo mer ekstreme sammenligningene og påstandene er jo vanskeligere blir det å komme opp med gode argumenter for å støtte opp under dem. En anmeldelse kan dessuten like gjerne være en personlig tekst, som en forbrukerveiledning der målet er å få fram en mest mulig "riktig" konklusjon. Det veldig typisk å si at en anmeldelse er dårlig hvis den er veldig personlig og nær sagt ikke tar hensyn til prosessmålene utvikleren(e) satte seg i utviklingen, men jeg synes nå også slike anmeldelser har sin verdi. Jeg må si jeg er veldig enig i det du sier her, veldig godt skrevet Endret 12. november 2011 av Santar Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Hvordan klarte du å sette deg fast i Okamiden? Enkelt. Jeg dro til et nytt område, spilte noe annet en stund og glemte helt hva jeg skulle gjøre i Okamiden da jeg plukket det opp igjen. Resultatet var en del meningsløs surring rundt i ring uten å ha peiling på hvor jeg skulle eller hva jeg skulle gjøre der. Måtte faktisk lese i en FAQ for å finne riktig retning. Men når det er sagt er Okamiden litt vel hjelpsom til tider. Fant et tre det var helt logisk jeg måtte bruke Bloom på, men jeg fikk ikke gjøre det før jeg hadde undersøkt treet og fyren da jeg måtte bruke Bloom. Litt teit, men ikke så nøye. Skywards Sword? Jeg foretrekker Okamiden. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Hehe, da så. Spillet er jo veldig enkelt, så begynte å lure litt Men er enig med deg i at det er et veldig godt spill. Men likte Okami enda bedre. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Jeg vil si at anmeldelser eller essay som skriver fra et annet utgangspunkt absolutt har en verdi ja. Men dessverre er det jo slik i dag at hvor mye popularitet et spill får er veldig avhengig av disse tallene, og det er da jeg synes spillanmeldelser skal foregå etter visse "standarder". Forøvrig samme standarder som bør gjelde for film, litteratur osv. Jeg er ikke så veldig glad i film, men liker godt dokumentarer - gir det da mening at jeg som filmanmelder vurderer alle filmer etter hvor lite jeg lærer av de? Åpenbart ikke om det bidrar til å påvirke andre i deres syn på produktet. En annen ting er jo at anmeldelser som ikke tar produktet helt for det det forsøker å være gjerne gir mat til troll som Samcoen her. Det er alltid en balansegang ut å går når en skal prøve å få fram meningene sine på best mulig måte. Hadde du som en som ikke liker film anmeldt filmer, ville det fort skint igjennom i tekstene dine, især hvis du spesifikt hadde prøvd å legge agendaen din mot film inn i teksten. De fleste lesere ville ikke tatt deg seriøst, og du hadde neppe fått publisert anmeldelsene dine noe sted av betydning. Poenget mitt er uansett bare at med en eneste gang en anmelder skal ta hensyn til hva andre mener han eller henne skal skrive blir det fort en mindre åpen og konstruktiv anmeldelse. Det hadde kanskje fungert hvis en anmelder hadde hatt klare objektive retningslinjer og mål å dømme produktet opp mot, men det har en jo ikke når det gjelder spill. Det går riktignok an å dømme spillet etter hvor avansert koden og teknologien er, og kanskje også opp mot målene utviklerne satte seg under utviklingen, men disse elementene har i seg selv liten verdi for oss sluttbrukere. En utvikler kan ha lykkes med alle prosess målene and what not, men det betyr jo ingenting hvis jeg ikke liker spillet. Så jeg mener at en anmeldelse kan skrives på hvilke som helst måte som anmelder finner for godt. Så får det være opp til redaktøren å bedømme om anmeldelsen holder den kvalitet som publikasjonen prøver å holde. Men i utgangspunktet skal en altså kunne skrive hva som helst. Nå vet jeg egentlig ikke om du er imot en anmelders rett til å skrive hva som helst, eller om det du egentlig er irritert over er hva GiantBomb m.fl. lar publiseres. Det er jo viss forskjell på de to tingene. Det ene er jo en slags innskrenking av yttringsfriheten, mens det andre jo bare en kritikk mot disse konkrete publikasjonene, "dere kan godt skrive det, men da tar jeg dere ikke seriøst". Endret 12. november 2011 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Sorry at jeg ikke har svart, var opptatt med å fullføre Rayman, et spill som blir tusen ganger bedre når man 1) får tilgang til å løpe helt på slutten slik at man plutselig går fra å være tregere enn de fleste fiender til å bli raskere, og 2) jeg fant ut av en kode som gir deg i prinsippet evig continues. Det siste spørsmålet ditt tipper jeg du vet svaret på selv girl. Men jeg skal for ordens skyld svare likevel. I morgen Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hehe, da så. Spillet er jo veldig enkelt, så begynte å lure litt Men er enig med deg i at det er et veldig godt spill. Men likte Okami enda bedre. Jeg likte Okami, og strengt tatt er det ikke så mye forskjell mellom de to. Men personlig vil jeg si Okamiden er veldig likt et polert Okami. Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Koser meg med Goof Troop, Contra, Chrono Trigger og F-Zero på min SNES. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Etterpå blir det en tom lommebok, Skyward Sword, og litt Super Mario etter det Endret 18. november 2011 av Knut Knudsen Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Derfor elsker jeg Nintendo: Why Nintendo isn't interested in paid DLC Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 3DS til 1199kr på Komplett i noen timer idag.. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Derfor elsker jeg Nintendo: Why Nintendo isn't interested in paid DLC Håper de fortsetter å lage hele spill. Det er blitt en uting at de fleste utviklere nå lager spillene sine 80% ferdig, og så må du kjøpe de siste 20% i form av DLC. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Derfor elsker jeg Nintendo: Why Nintendo isn't interested in paid DLC Store ord fra samme selskap som bare måneder etter lansering av sin nye konsoll kuttet dypt i prisen, samt kom med ekstra styrespak så fort folk uttrykte sin misnøye med bare en spake. På meg virker det som de ikek tørr å stå ved avgjørelsene sine. Håper de holder fast ved DLC standpuinktet sitt, men om de ser andre selskaper håve inn stor fortjeneste på det så skulle det ikke forundre meg om de hiver seg på den bølgen også. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Ouch, virker ikke som Nintendo har fått til wiimote-kontrollen i Skyward Sword likevel. Sakset fra Gamespot sin SS-review: It's only when you enter your first combat scenario that things begin to falter. Link's sword mirrors your hand movement, so whether you thrust forward or swing horizontally, vertically, or diagonally, you see your actions play out onscreen. In theory, this should open the door to a wealth of exciting possibilities, but in practice, there are enough noticeable issues to keep you from enjoying the sword-swinging fun. The most pressing of these problems has to do with the fact that the game doesn't force you to move with precision. The first time you face a lizalfos, you may circle around until you see an opening and then unleash a horizontal strike when it lets its guard down. Once it recovers from being dazed, the lizalfos charges toward you; once again you circle and dodge until it reveals a weakness. There is some satisfaction in a battle cleanly won, but going through this elaborate charade is both time consuming and ultimately pointless. Instead, you can parry its opening attack and then flail away at its prone body until it's vanquished. By either using a shield parry or landing one sword strike against most enemies, you can stun them and then proceed to waggle your way to victory. If you decide to be slow and precise rather than quick and efficient, new problems arise that ensure combat does not go smoothly. The Wii Remote has trouble recognizing your different swings. Often, you thrust forward in real life only to watch Link swing feebly in the game or just stand completely motionless. The sensitivity varies wildly so you're never quite sure how much force you need before the game recognizes your actions. As in the aforementioned situation, you may swing your arm while Link ignores you. Other times, you might adjust your grip so you go from holding on your left side to your right, only to see Link lash out at an enemy when you didn't want to do so. Most troubling of all is how the aiming works. There are certain items that require you to aim at the screen. However, the calibration is frequently wrong, forcing you to tap down on the D-pad to recenter. This happens with alarming frequency, and when you find yourself in a heated battle looking directly at the ground, you'll curse the game for damning you with such a cumbersome control scheme. Lenke til kommentar
samco Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Nintendo naila aldri wiimoten 100prosent Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Kjenner meg godt igjen i det Gamespot skriver om wiimoten. Synd er det, men samtidig er SS en drøm å spille ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå