Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

 De kjører sitt eget løp, og tar veldig lite inn fra fansen. Det er liksom litt sånn hit and miss, enten så lager de noe(som fansen egentlig ikke spurte etter) og det fungerer kjempebra, eller så lager de en ny wiiU som selger dårlig.

Hadde de bare hørt på fansen og laget en enkel konsoll(uten masse dilldall), med grei maskinvare og laget Mario party skikkelig, metroid prime 5, Paper mario med TTYD og 64 formelen +++ så hadde de ligget bedre ann. NX kunne da vært lansert som den "nye" 3ds'en.

 

Hvilke fans sikter du til?, siden du sier de burde lytte til fansen.

De som vil ha en overklokket gamingpc eller de som elsker Nintendo`sine gamle klassikere, eller de som vil ha begge deler, ser du dilemmaet til en produsent angående det å lytte til kunden?

En tilfreds kunde vil alltid ha en bakside, vil en tilfreds kunde alltid være fornøyd?, tror du vet svaret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 De kjører sitt eget løp, og tar veldig lite inn fra fansen. Det er liksom litt sånn hit and miss, enten så lager de noe(som fansen egentlig ikke spurte etter) og det fungerer kjempebra, eller så lager de en ny wiiU som selger dårlig.

Hadde de bare hørt på fansen og laget en enkel konsoll(uten masse dilldall), med grei maskinvare og laget Mario party skikkelig, metroid prime 5, Paper mario med TTYD og 64 formelen +++ så hadde de ligget bedre ann. NX kunne da vært lansert som den "nye" 3ds'en.

 

Hvilke fans sikter du til?, siden du sier de burde lytte til fansen.

De som vil ha en overklokket gamingpc eller de som elsker Nintendo`sine gamle klassikere, eller de som vil ha begge deler, ser du dilemmaet til en produsent angående det å lytte til kunden?

En tilfreds kunde vil alltid ha en bakside, vil en tilfreds kunde alltid være fornøyd?, tror du vet svaret.

 

Sikter til oss som har hatt Nintendo siden Snes. Alle som bli introdusert til Nintendo nå, vil jo basere seg på hvordan ting er akkurat nå.

Jeg skjønner hva du mener, men jeg er under den oppfatningen at de fleste Nintendo fans vil ha det slik det var før. Klart Nintendo har laget mange gode nye spill, som Pokemon Oras/Hyrule Warriors osv. Det er 10 ganger mer morro å spille mario party 7 enn 9 og 10, for eksempel.

Men vi får se, tror NX for det meste vil ta over for 3DS, om den blir liten og handy nok til det. Som stuekonsoll ser jeg egentlig en mørk horisont i vente.

Lenke til kommentar

 

 

 De kjører sitt eget løp, og tar veldig lite inn fra fansen. Det er liksom litt sånn hit and miss, enten så lager de noe(som fansen egentlig ikke spurte etter) og det fungerer kjempebra, eller så lager de en ny wiiU som selger dårlig.

Hadde de bare hørt på fansen og laget en enkel konsoll(uten masse dilldall), med grei maskinvare og laget Mario party skikkelig, metroid prime 5, Paper mario med TTYD og 64 formelen +++ så hadde de ligget bedre ann. NX kunne da vært lansert som den "nye" 3ds'en.

 

Hvilke fans sikter du til?, siden du sier de burde lytte til fansen.

De som vil ha en overklokket gamingpc eller de som elsker Nintendo`sine gamle klassikere, eller de som vil ha begge deler, ser du dilemmaet til en produsent angående det å lytte til kunden?

En tilfreds kunde vil alltid ha en bakside, vil en tilfreds kunde alltid være fornøyd?, tror du vet svaret.

 

Sikter til oss som har hatt Nintendo siden Snes. Alle som bli introdusert til Nintendo nå, vil jo basere seg på hvordan ting er akkurat nå.

Man kan velge å se positivt på ting, eller man kan velge å se negativt på ting, Nintendo vil uten tvil overraske mange i fremtiden, meg inkludert, imens venter jeg spent på resultatet.

 

 

Then of course u have the angry Nintendo fans like myself who back nintendo and feel slapped in the face....but it's ok...we are getting Tennis and a ship load of amiibos.
 
 

http://www.gamefaqs.com/boards/631516-wii-u/72015320

 

 

Why I’ve already decided to buy a Nintendo NX – Reader’s Feature

 

Anyway… video games are for enjoyment purposes, not to start arguments. The term console wars is intended to show who has the biggest market share, not to be taken literally.

 

http://metro.co.uk/2016/07/30/why-ive-already-decided-to-buy-a-nintendo-nx-readers-feature-6038443/

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

100% enig med Enlightened her, Wii U var labre greier. Egentlig kun kjøpt et spill til konsollen Mario Kart 8, som var veldig bra. Forgjeves ventet jeg på 3D Mario, Zelda osv. Konsollen er pakket ned i kjelleren for en god stund siden.

 

Kommer ikke å kjøpe Nintendos nye før jeg ser at de slipper gode titler. 

 

Har hatt Nintendo siden N64.

 

Edit: Favorittkonsoll er nok Gamecube, for noen spill!!!! Også en deilig håndkontroll.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Sitat

"Jeg klarer meg fint, og storkoser meg med de titlene Nintendo gir meg, min PS4 er knapt brukt, siden jeg kjøpte den til lansering, WII U derimot blir masse brukt her i gården, inkludert meg."

 

100% enig med Enlightened her, Wii U var labre greier. Egentlig kun kjøpt et spill til konsollen Mario Kart 8, som var veldig bra. Forgjeves ventet jeg på 3D Mario, Zelda osv. Konsollen er pakket ned i kjelleren for en god stund siden.

 

Kommer ikke å kjøpe Nintendos nye før jeg ser at de slipper gode titler. 

 

Har hatt Nintendo siden N64.

 

Edit: Favorittkonsoll er nok Gamecube, for noen spill!!!! Også en deilig håndkontroll.

 

Ja, vi er forskjellige :)

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Hvor stor er egentlig gruppen av "Nintendo fans", slik som Enlightened skisserer? Uten å ha noe konkret å vise til, så mistenker jeg at den er såpass liten at markedsverdien til denne gruppen ikke er tilstrekkelig høy. Javisst har de penger, for de fleste av dem var barn da NES/SNES kapret verden. Men det hjelper lite dersom denne gruppen av mennesker gjerne betaler noen tusenlapper mer for en Nintendo-konsoll, sammenliknet med dersom den gigantiske "casual"-gruppen av mennesker kjøper en rimeligere konsoll, selv om attach-raten for software sannsynligvis blir lavere. Nå var riktignok tallene for Wii høyere enn jeg hadde trodd - takk til personen som la fram tallmaterialet for et par sider siden - , men Wii var fortsatt en relativt rimelig priset konsoll og solgte 100 mill. PS2 var begge deler, og er i så måte det en kan kalle "unik" (selv om mam kanskje kan gi DVD-delen en del cred). WiiU falt mellom to stoler, og ble en salgsmessig flopp.

 

Oppsummert, så er det trolig slik at "Nintendo-fans"-gruppen ikke er stor nok til å erobre markedet fra PS/Xbox, og at det er mye mer penger å tjene på å kapre alle de andre. Jeg skulle gjerne sett en Nintendo-konsoll slik Enlightened skisserer. At det ikke skjer kan jeg ikke se at handler om hva den trofaste fanskaren ønsker seg - det handler om penger. Konsollmarkedet er et helt annet enn det var da SNES regjerte, og Nintendo må tjene penger på andre måter enn å lansere en entusiast-konsoll - det er allerede to på markedet. De gjorde det med DS og Wii, selv om fansen - som i varierende grad er tynget av nostalgia - kanskje ikke likte det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er bevist at 144hz er bedre enn 60hz, og at kun et fåtall har problemer med å se forskjellen. Samme prinsippet gjelder 30fps vs 60fps. Tror dere profesjonelle csgo spillere spiller på 144hz og ikke 60hz skjermer bare for morro skyld? En framedrop fra 60fps til 30fps er helt jævli om jeg skal si det rett ut.

 

Nå tror jeg de fleste som såkalt "ikke klarer å se forksjell" her inne ikke har prøvd en 144hz skjerm på pc. Hvis man ikke klarer å se forskjell på 60hz og 144hz på pc, så er det enten fjas eller så har man faktisk noe som hindrer en fra å se det.....

 

Mange legger ut 3-4 år gamle spill-pcer og påstår i beskrivelsen at: "Denne kraftige spill pcen driver alle spill på max grafikk uten lagg". Det er selvsagt pure bullshit, .....

Jeg skjønner problemet ditt, men hvorfor skriver du ikke dette direkte til Nintendo, eller vil du at andre som koser seg med Nintendospill skal være like skuffet og misfornøyd som deg, jeg lurer oppriktig, fordi jeg tolker dine innlegg som at du er skuffet over at Nintendo ikke gjør som du ønsker angående grafikk og hestekrefter"!?

 

Snip

 

Og med Nintendo NX satser Nintendo videre på en plattform de allerede var best på, og gir blaffen i stuekonsollen. Det er ikke alle som synes at 480/720P 30Fps er noe særlig å spille i, spesielt når vi har hatt konsoller(wiiU inkl) som i årevis har gitt oss 1080P. Å "nedgradere" på stuefronten blir dermed litt tragisk. NX som ny 3ds kan fungere veldig bra, men det kan simpelthen ikke bli spesielt bra på stuetven om du vil spille med en venn.

Bakoverkompatibilitet får vi heller ikke, så skal man spille wiiU spill så må man koble den også opp.

 

Snip

 

Di fleste spill til Wii U i singel-player kjører i 720p og 30fps eller 60fps. Mange av desse spilla sliter med å holde jevn bildeoppdatering. Nokre få spill er i 1080p og da helst med 30fps.

 

Monster Hunter 3 Ultimate ligger rundt 40 fps(snitt) i 1080p samt at Super Smash Bros for Wii U leverer 1080p og 60fps som det einaste spillet eg veit om til Wii U.

 

I så måte er det ikkje sikkert at NX vil nedgardere i forhold til Wii U, men man er ikkje garantert at NX vil greie å dra tredjepartsspill i 1080p/60fps.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er bevist at 144hz er bedre enn 60hz, og at kun et fåtall har problemer med å se forskjellen. Samme prinsippet gjelder 30fps vs 60fps. Tror dere profesjonelle csgo spillere spiller på 144hz og ikke 60hz skjermer bare for morro skyld? En framedrop fra 60fps til 30fps er helt jævli om jeg skal si det rett ut.

 

Nå tror jeg de fleste som såkalt "ikke klarer å se forksjell" her inne ikke har prøvd en 144hz skjerm på pc. Hvis man ikke klarer å se forskjell på 60hz og 144hz på pc, så er det enten fjas eller så har man faktisk noe som hindrer en fra å se det.....

 

Mange legger ut 3-4 år gamle spill-pcer og påstår i beskrivelsen at: "Denne kraftige spill pcen driver alle spill på max grafikk uten lagg". Det er selvsagt pure bullshit, .....

Jeg skjønner problemet ditt, men hvorfor skriver du ikke dette direkte til Nintendo, eller vil du at andre som koser seg med Nintendospill skal være like skuffet og misfornøyd som deg, jeg lurer oppriktig, fordi jeg tolker dine innlegg som at du er skuffet over at Nintendo ikke gjør som du ønsker angående grafikk og hestekrefter"!?

 

Snip

 

Og med Nintendo NX satser Nintendo videre på en plattform de allerede var best på, og gir blaffen i stuekonsollen. Det er ikke alle som synes at 480/720P 30Fps er noe særlig å spille i, spesielt når vi har hatt konsoller(wiiU inkl) som i årevis har gitt oss 1080P. Å "nedgradere" på stuefronten blir dermed litt tragisk. NX som ny 3ds kan fungere veldig bra, men det kan simpelthen ikke bli spesielt bra på stuetven om du vil spille med en venn.

Bakoverkompatibilitet får vi heller ikke, så skal man spille wiiU spill så må man koble den også opp.

 

Snip

 

Di fleste spill til Wii U i singel-player kjører i 720p og 30fps eller 60fps. Mange av desse spilla sliter med å holde jevn bildeoppdatering. Nokre få spill er i 1080p og da helst med 30fps.

 

Monster Hunter 3 Ultimate ligger rundt 40 fps(snitt) i 1080p samt at Super Smash Bros for Wii U leverer 1080p og 60fps som det einaste spillet eg veit om til Wii U.

 

I så måte er det ikkje sikkert at NX vil nedgardere i forhold til Wii U, men man er ikkje garantert at NX vil greie å dra tredjepartsspill i 1080p/60fps.

 

Super smash bros og mario kart kjører begge i 1080P 60fps etter hva jeg har fått med meg. Tror nok du har bommet litt med den infoen. Nintendo's egne spill kjører som regel i 1080P 60fps i singleplayer.

Flerspilleren derimot...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det er bevist at 144hz er bedre enn 60hz, og at kun et fåtall har problemer med å se forskjellen. Samme prinsippet gjelder 30fps vs 60fps. Tror dere profesjonelle csgo spillere spiller på 144hz og ikke 60hz skjermer bare for morro skyld? En framedrop fra 60fps til 30fps er helt jævli om jeg skal si det rett ut.

 

Nå tror jeg de fleste som såkalt "ikke klarer å se forksjell" her inne ikke har prøvd en 144hz skjerm på pc. Hvis man ikke klarer å se forskjell på 60hz og 144hz på pc, så er det enten fjas eller så har man faktisk noe som hindrer en fra å se det.....

 

Mange legger ut 3-4 år gamle spill-pcer og påstår i beskrivelsen at: "Denne kraftige spill pcen driver alle spill på max grafikk uten lagg". Det er selvsagt pure bullshit, .....

Jeg skjønner problemet ditt, men hvorfor skriver du ikke dette direkte til Nintendo, eller vil du at andre som koser seg med Nintendospill skal være like skuffet og misfornøyd som deg, jeg lurer oppriktig, fordi jeg tolker dine innlegg som at du er skuffet over at Nintendo ikke gjør som du ønsker angående grafikk og hestekrefter"!?

 

Snip

 

Og med Nintendo NX satser Nintendo videre på en plattform de allerede var best på, og gir blaffen i stuekonsollen. Det er ikke alle som synes at 480/720P 30Fps er noe særlig å spille i, spesielt når vi har hatt konsoller(wiiU inkl) som i årevis har gitt oss 1080P. Å "nedgradere" på stuefronten blir dermed litt tragisk. NX som ny 3ds kan fungere veldig bra, men det kan simpelthen ikke bli spesielt bra på stuetven om du vil spille med en venn.

Bakoverkompatibilitet får vi heller ikke, så skal man spille wiiU spill så må man koble den også opp.

 

Snip

 

Di fleste spill til Wii U i singel-player kjører i 720p og 30fps eller 60fps. Mange av desse spilla sliter med å holde jevn bildeoppdatering. Nokre få spill er i 1080p og da helst med 30fps.

 

Monster Hunter 3 Ultimate ligger rundt 40 fps(snitt) i 1080p samt at Super Smash Bros for Wii U leverer 1080p og 60fps som det einaste spillet eg veit om til Wii U.

 

I så måte er det ikkje sikkert at NX vil nedgardere i forhold til Wii U, men man er ikkje garantert at NX vil greie å dra tredjepartsspill i 1080p/60fps.

 

Super smash bros og mario kart kjører begge i 1080P 60fps etter hva jeg har fått med meg. Tror nok du har bommet litt med den infoen. Nintendo's egne spill kjører som regel i 1080P 60fps i singleplayer.

Flerspilleren derimot...

 

 

Eg har ikkje bomma, mario kart er native 720p760fps. http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-vs-mario-kart-8

nett som Splatoon.

 

Nintendo's egne spill kjører stort sett singel-player i 720p med 30fps eller 60fps. Det skjønner man og når man ser nærmere på hardware. Flerspiller i samme spilla blir nedgradert både på oppløsning og bildeoppdatering som du seie.

 

Kjenner til 3 spill som er native 1080p på Wii U:

- Monster Hunter 3 Ultimate som skulle være 60fps men har eit snitt på under 40fps.

- Super Smash Bros for Wii som leverer 60fps.

- The Legend of Zelda Wind Walker HD med 30fps.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

3 dager gammel wii u 8gb, 1000kr, good deal? 

3 dager gammel? Trodde 8gb maskinen ble faset ut for et par år siden jeg pga det elendige salget. Men for all del, det er en ok, men sleng på en harddisk i tillegg slik at du faktisk har noe lagringsplass

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

3 dager gammel wii u 8gb, 1000kr, good deal? 

3 dager gammel? Trodde 8gb maskinen ble faset ut for et par år siden jeg pga det elendige salget. Men for all del, det er en ok, men sleng på en harddisk i tillegg slik at du faktisk har noe lagringsplass

 

 

fra den ble tatt ut av esken  :tease:

Lenke til kommentar

Flerspilleren derimot...

 

 

Eg har ikkje bomma, mario kart er native 720p760fps. http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-vs-mario-kart-8

nett som Splatoon.

 

Nintendo's egne spill kjører stort sett singel-player i 720p med 30fps eller 60fps. Det skjønner man og når man ser nærmere på hardware. Flerspiller i samme spilla blir nedgradert både på oppløsning og bildeoppdatering som du seie.

 

Kjenner til 3 spill som er native 1080p på Wii U:

- Monster Hunter 3 Ultimate som skulle være 60fps men har eit snitt på under 40fps.

- Super Smash Bros for Wii som leverer 60fps.

- The Legend of Zelda Wind Walker HD med 30fps.

 

Å? Jeg mente bestemt at jeg hadde lest et sted at det var 1080P i de fleste Nintendo sine spill. Hvis Smash, Mario kart og Hyrule warriors "kun" var i 720P så så det jammen meg fint ut til å være det.

 

Kjipt at NX mest sannsynlig blir svakere enn wiiU var da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...