Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke greia med 60fps. De aller aller færreste spill kjører det i dag. Er de uspillbare? På ingen måte. Det er ikke noe man merker mens man spiller.

Neivel? 144fps vs 60fps er vel ikke merkbart for deg på pc da?

 

 

 

Skjønner ikke greia med 60fps. De aller aller færreste spill kjører det i dag. Er de uspillbare? På ingen måte. Det er ikke noe man merker mens man spiller. 

 

mk8, bayonetta 2, smash, kjører steady framerate på 60: online

 

Jeg merker forskjell på 60 og 30. 30 er tregt. Arrester meg på det, men slik opplever nå jeg det :)

 

Det er helt korrekt.

Lenke til kommentar

 

 

forventer at framerate ikke dropper under 60. Det er grunnen jeg ønsker Nintendo skal lage en kraftig konsoll 

 

 

 

Jeg er ikke veldig bevandret i Nintendo verden. Men er ikke samtlige spill ifra Nintendo i 60 fps? 

 

Ikke i lokal flerspiller. Der er det mange titler som faller kraftig i både grafikk og framerate.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke greia med 60fps. De aller aller færreste spill kjører det i dag. Er de uspillbare? På ingen måte. Det er ikke noe man merker mens man spiller.

Ikke noe man merker...dette er tull. Det er mulig du ikke evner å merke forskjellene, og da er det jo en helt annen ting. Men det har veldig mye å si rent teknisk og gameplaymessig. Men du har rett i at det ikke er ett absolutt must for alle spill, men det avhenger jo av spilltype.

 

Men dette fjaset om at det ikke er merkbart og ikke har noe å si er jo helt feil.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke greia med 60fps. De aller aller færreste spill kjører det i dag. Er de uspillbare? På ingen måte. Det er ikke noe man merker mens man spiller.

Ikke noe man merker...dette er tull. Det er mulig du ikke evner å merke forskjellene, og da er det jo en helt annen ting. Men det har veldig mye å si rent teknisk og gameplaymessig. Men du har rett i at det ikke er ett absolutt must for alle spill, men det avhenger jo av spilltype.

 

Men dette fjaset om at det ikke er merkbart og ikke har noe å si er jo helt feil.

Jeg har prøvd flere ganger å se om jeg ser forskjell på 30vs60 og jeg gjør ikke det. Heller ingen av de jeg kjenner. Vil tro bare en liten % av gamere merker forskjell.

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke greia med 60fps. De aller aller færreste spill kjører det i dag. Er de uspillbare? På ingen måte. Det er ikke noe man merker mens man spiller.

Ikke noe man merker...dette er tull. Det er mulig du ikke evner å merke forskjellene, og da er det jo en helt annen ting. Men det har veldig mye å si rent teknisk og gameplaymessig. Men du har rett i at det ikke er ett absolutt must for alle spill, men det avhenger jo av spilltype.

 

Men dette fjaset om at det ikke er merkbart og ikke har noe å si er jo helt feil.

Jeg har prøvd flere ganger å se om jeg ser forskjell på 30vs60 og jeg gjør ikke det. Heller ingen av de jeg kjenner. Vil tro bare en liten % av gamere merker forskjell.
Du ser vel ikke forskjell på 60hz og 144hz heller da? Endret av Enlightened
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

 

Skjønner ikke greia med 60fps. De aller aller færreste spill kjører det i dag. Er de uspillbare? På ingen måte. Det er ikke noe man merker mens man spiller.

Ikke noe man merker...dette er tull. Det er mulig du ikke evner å merke forskjellene, og da er det jo en helt annen ting. Men det har veldig mye å si rent teknisk og gameplaymessig. Men du har rett i at det ikke er ett absolutt must for alle spill, men det avhenger jo av spilltype.

 

Men dette fjaset om at det ikke er merkbart og ikke har noe å si er jo helt feil.

Jeg har prøvd flere ganger å se om jeg ser forskjell på 30vs60 og jeg gjør ikke det. Heller ingen av de jeg kjenner. Vil tro bare en liten % av gamere merker forskjell.
Du ser vel ikke forskjell på 60hz og 144hz heller da?

 

Vel, jeg gjør ikke det, og for å være ærlig, så lenge jeg ikke merker laggingen så er det et fett om spillet kjører 25, 30, 60 eller 144 fps. Ikke det at skjermen min kan vise 144 fps, men merker hvertfall ikke noen forskjell mellom 60 og 100, annet enn at sistnevnte av og til lager trøbbel med spill som er basert på 30 og 60.

Lenke til kommentar

 

Jeg har prøvd flere ganger å se om jeg ser forskjell på 30vs60 og jeg gjør ikke det. Heller ingen av de jeg kjenner. Vil tro bare en liten % av gamere merker forskjell.

 

 

Om en ikke klarer å se forskjell på 30 og 60 fps så kan det hende en har hjerneskade. Her er et klipp som viser forskjell. (NB: Bruk Chrome eller andre nettlesere som støtter 60 fps avspilling).

 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke greia med 60fps. De aller aller færreste spill kjører det i dag. Er de uspillbare? På ingen måte. Det er ikke noe man merker mens man spiller.

Ikke noe man merker...dette er tull. Det er mulig du ikke evner å merke forskjellene, og da er det jo en helt annen ting. Men det har veldig mye å si rent teknisk og gameplaymessig. Men du har rett i at det ikke er ett absolutt must for alle spill, men det avhenger jo av spilltype.

 

Men dette fjaset om at det ikke er merkbart og ikke har noe å si er jo helt feil.

Jeg har prøvd flere ganger å se om jeg ser forskjell på 30vs60 og jeg gjør ikke det. Heller ingen av de jeg kjenner. Vil tro bare en liten % av gamere merker forskjell.

FIFA har alltid kjørt i 60fps. Hvorfor? Jo, fordi gameplayet ødelegges helt av 30fps. Det handlet ikke så mye om å se som det å ha et spill som responderer raskere på inputs.

Lenke til kommentar

Hvis NX skal bruke peer-cloud, så vil jo konsollen feile totalt. Det er en grunn til at PS4/Xbone ikke er heldigitale. Det er ikke mange land i verden som har bra nok internettstruktur til at sånt funker. Og det er kun på nedlasting. Når man skal ta med opplasting i tillegg, så vil kanskje 90% av kundene aldri kunne bruke NX, rett og slett fordi de bruker xDSL med svært liten utlinje.

Sammenlign med at hvis Netflix ikke bare skulle sendt deg video, men også bruke deg som mellomlager for videoen og sende til andre. Det går bare ikke hvis du for eksempel har utkantsabonnementet til Telenor (6 mbit / 0,6 mbit).

 

Og hvis det er sånn at denne boksen skal gi mer ytelse til NX (med ekstra maskinvare lokalt), så vil jo spillene fortsatt være lagd for å kunne brukes uten boksen hvis NX skal være en hybridkonsoll. Skal det følge med LD OG HD-versjoner av samme spill?

Lenke til kommentar

Og hvis det er sånn at denne boksen skal gi mer ytelse til NX (med ekstra maskinvare lokalt), så vil jo spillene fortsatt være lagd for å kunne brukes uten boksen hvis NX skal være en hybridkonsoll. Skal det følge med LD OG HD-versjoner av samme spill?

Det kan jo hende at spillene blir å kjøre med to forskjellige grafikkinstillinger fra samme disk/cartridge. Noen av tingene som kan være satt forskjellig avhengig av om boksen er tilkoblet er:

Viewdistance, teksturopløsning, skyggedetaljer, FPS, oppløsning.

 

Husk at Nintendo 64 brukte en expansion-pak for å kjøre enkelte spill (dobbel RAM), denne gjorde slik at enkelte spill fikk bedre grafikk eller oppløsning.

Lenke til kommentar

 

FIFA har alltid kjørt i 60fps. Hvorfor? Jo, fordi gameplayet ødelegges helt av 30fps. Det handlet ikke så mye om å se som det å ha et spill som responderer raskere på inputs.

 

 

 

Helt korrekt. Eller tenk deg COD i 30fps...det hadde bare ikke fungert online etter tenkt måte.

Lenke til kommentar

Fack, begynner å bli bekymret for hjernen min nå. Så Project CARS-videoen, men leste ikke hvilken del av skjermen som var 60 og 30. Sleit med å merke forskjell, men følte nok at den til høyre var bittelitt mer hakkete enn den til venstre. Og så oppdaget jeg at den til høyre faktisk var 60 fps. Bruker Chrome, men kan det være at pcn/nettleseren likevel ikke greier å kjøre i 60, og det er derfor jeg ikke ser forskjell?

 

Så en annen video fra et annet spill også, der jeg faktisk greide å se en forskjell. Hadde aldri i verden greid å si hva som var hva hvis jeg ikke så dem side om side, men innrømmer at 60 var litt smoothere. Har kanskje noe med hva man er vant til (men nå er jeg jo tydeligvis vant til 60 fps på Wii U da.) Kan akseptere at i visse spill sikkert gir en bedre opplevelse i 60, men i mange spill kan jeg ikke begripe at det spiller noen rolle.

Endret av Serjiously
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...