Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Tror du misforstår litt. Det handler ikke om at Nintendo må slippe en monster maskin til mange tusenlapper som gruser konkurrentene ned i støvlene(selvom jeg tror det ville slått jævli bra ann). Det handler om at vi skal kunne nyte moderne grafikk i både singleplayer og multiplayer, og ikke 480P slik som på Nintendo Wii(som forøvrig ser helt jævli ut på en moderne flatskjerm TV).

Hvis folk kan kjøpe ps4 til 4-5 høvdinger, kan de kjøpe Nintendo maskin til 4-5 høvdinger. Husk også at dersom man har en kraftig gaming PC, er det veldig få grunner til å eie ps4 eller xbox. Nintendo derimot, må du ha for å spille alle Nintendo titlene. 4-5 høvdinger for en maskin som kjører lokal flerspiller og singleplayer i 1080P 60fps? ja takk, peis på!

 

Hvorfor jeg tror at en muskelmaskin fra Nintendo ville slått bra ann? Vel, hvis vi får spillbiblioteket wiiU hadde, gjør det nok ikke det.

Det er også spillene som teller, noe wiiU beviste ganske så greit. De store titlene fansen vil ha, var for det meste fraværende, og det sendte wiiU salget ned.

Men vi må få ordentlig grafikk på spillene også, fordi som jeg har nevnt 40 ganger nå som mange ikke ser ut til å få med seg, er at maskinvaren i wiiU var for svak til å kjøre lokal flerspiller i en fin flyt(Gjelder ikke Mario kart med 1-2 spillere og Smash bros). Da var det windows 98 grafikk og halvert framerate i form av 30fps vi fikk(Prøv hyrule warriors, sonic all stars racing eller Pokken Tournament). Det gjør flerspilleren til en helt forferdelig opplevelse å ha i 2016. Med specsa på NX, er det akkurat det vi får på nytt på tven i stua når du har venner på besøk.

Hadde Nintendo lansert en maskin som var litt muskler i, samt kombinert det med et nytt Zelda/Metroid Prime 5/Paper mario thousand year door 2?!/ Mario Party 11(uten den jævla bilen)/F-Zero NX osv, så ville det solgt som bare juling. Omså 720P 60fps som minimum hadde gjort jobben, men det får vi langt ifra med Nvidia Tegra i lokal flerspiller.

Ikke nok med det, men Nintendo lager jo spillene så enkle at alle barn skal klare dem uten å røre en finger. Før var det langt ifra så enkelt, og du måtte ha litt skills for å mestre spillene. Nintendo ødelegger de fleste spillene nå, og toppen av kaka er at de nå lager en oppgradert 3ds som skal ta over for wiiU(som kanskje til og med er svakere enn wiiU?!).

 

NX som en ny 3ds hadde vært kult. Som stue konsoll har denne allerede sviktet før den har blitt lansert. Xbox 360 i NX drakt, snakk om utdaterte greier. I bunn og grunn handler det om at Nintendo må lage en maskin som kjører moderne grafikk, og de må lage flere kvalitetspill. Det var det som drepte wiiU, og at den selvsagt måtte nedjustere til 480P og 30fps.

Dere skal også bare glemme tredjepartstøtte med NX sine specs. For Cod og Battlefield må konsollen ha ganske mye bedre maskinvare enn NX har. Det er en selvskreven regel at folk mye heller spiller battlefield på PC med epic grafikk, ps4/xbone med pen/ok grafikk, fremfor ræv grafikk på NX. Tror ikke så mange av dere skal nekte på det.

 

Helt greit at Nintendo ikke vil konkurrere om den heftigste maskinvaren, men det får da være grenser! Jeg lurer på hvordan Ps4 og Xbox gjengen ville reagert om playstation eller xbox tok samme retningen, og at deres neste konsoll etter ps4/xbone ble en 360/oppgradert Vita i forkledning. Da tror jeg det ville blitt liv og røre ja.

 

Men de fleste i Nintendo gjengen, nei de blir jo tydeligvis så fryktelig happy og glad. Jaja, så lenge vi har dere som synes dette som stuekonsoll er flott, er Nintendo magien ødelagt for oss som husker Nintendo for hvor gode de var før, og ønsker samme magien på nytt. Dere vil bare gi Nintendo mer bensin til grinderen som grinder opp all Nintendo magien i spillene Nintendo lager nå.

Fortell meg at dere likte Mario Party 9 og 10 i forhold til 1,2,3,4,5,6 og 7. I så fall kommer jeg til å facepalme så hardt at jeg får neven gjennom hodet.

(Beklager hvis jeg har gjentatt meg selv noen ganger.)

 

 

Alright, men da ser du på litt annerledes på folks ønsker og hvordan markedet er enn meg, som gjør at jeg ikke er helt enig i konklusjonene dine.

 

"Hvis folk kan kjøpe ps4 til 4-5 høvdinger, kan de kjøpe Nintendo maskin til 4-5 høvdinger."

 

Enig, men jeg tror ikke at mange kjøper en Nintendo-ps4 3 år etter Sony sin, til samme pris, bare for å spille Nintendo-exclusives. Jeg tror det løpet er kjørt i denne omgangen. De har jo ikke en salgspitch for produktet, med unntak at nå vil spillene se litt bedre ut i forhold til den gamle maskinen. Tviler på at det er nok. 

 

"De store titlene fansen vil ha, var for det meste fraværende, og det sendte wiiU salget ned."

 

Tja...Zelda hadde nok vært fordelaktig å hatt ute ganske kort tid etter launch, men Metroid Prime og Paper Mario tror jeg ikke hadde hatt muskler nok til å påvirke salget i noen stor grad. Hvis de for eksempel hadde laget et nytt Metroid i stedet for Splatoon, så tviler jeg på at de hadde gått mye i pluss i forhold.

 

"...jeg har nevnt 40 ganger nå som mange ikke ser ut til å få med seg, er at maskinvaren i wiiU var for svak til å kjøre lokal flerspiller i en fin flyt"

 

Jeg husker at Wii fikk så mye tyn fra fans om at den var liksom laget for sosial sofaspilling, mens konkurrentene gikk for dyp egotripp + bra online multiplayer. Betyr det at det ikke er hva folk vil ha? Eller har markedet endret seg kanskje? Jeg er usikker på om lokal multiplayer betyr mye for en standard gamer, selv om Nintendo ser ut til å tilby dette formatet. 

 

"Ikke nok med det, men Nintendo lager jo spillene så enkle at alle barn skal klare dem uten å røre en finger. Før var det langt ifra så enkelt, og du måtte ha litt skills for å mestre spillene."

 

Her må jeg si meg veldig uenig. En kan kanskje kjøre den enklere "løypa" lengre før man møter veggen, men å det er ikke bare å kjøre autopilot for å fullføre, og å mestre er hardere enn noensinne. 

 

"Jeg lurer på hvordan Ps4 og Xbox gjengen ville reagert om playstation eller xbox tok samme retningen, og at deres neste konsoll etter ps4/xbone ble en 360/oppgradert Vita i forkledning"

 

Hvis Nintendo hadde den kraftigere "go to"-konsollen, som du sannsynligvis eide i fra før ( i flere år), og så sier Sony at den neste konsollen deres blir en klone av den, bare med Uncharted 5 etc, hadde gamere da blitt kjempeglade? Eller kanskje folk hadde da foretrukket at de hadde satset mer på Playstation VR, bare for å tilby andre spillopplevelser? 

 

"... Nintendo for hvor gode de var før, og ønsker samme magien på nytt..."

 

Den er der i alle spillene de lager. De er gjennomførte, finslipte og sjarmerende. Det påvirkes lite av maskinvaren, jeg syntes 3DS beviser det ganske bra. MEN, jeg kan ikke uttale meg om Mario Party, aldri vært fan, kanskje de spillene har fått seg en smell de siste generasjonene. 3D-Mario'ene, Mario Kart og Zelda lever iallefall i beste velgående. 

Jeg syntes iallefall at bedre hardware er viktigere for å få støtte for populære tredjepartsspill, som ofte har realistisk grafikk, enn Nintendos sine egne, som ofte har cel-shaded/tegneserie-aktig grafikk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.tweaktown.com/news/53167/nintendo-successfully-patents-external-console-upgrade-box/index.html

 

SJEKK UT DEN LINKEN FOLKENS!!! Jeg visste det måtte være noe "mer"  :xmas:

 

 

 

http://www.tweaktown.com/news/53167/nintendo-successfully-patents-external-console-upgrade-box/index.html

 

SJEKK UT DEN LINKEN FOLKENS!!! Jeg visste det måtte være noe "mer"  :xmas:

 

Så da blir det kanskje sånn jeg tenkte og håpet. NX kan bli en episk kombikonsoll!

 

Dere jeg viste på en måte att nintendo ikke hvile drite seg ut for andre gang. :w00t:  :w00t:  

Lenke til kommentar

http://www.tweaktown.com/news/53167/nintendo-successfully-patents-external-console-upgrade-box/index.html

 

SJEKK UT DEN LINKEN FOLKENS!!! Jeg visste det måtte være noe "mer"  :xmas:

 

Takk for lenken, tar med etpar sitat fra artikkelen.

 

 

Based on the deluge of information in the patent filings, Nintendo's Supplemental Computing Device (SCD) is a huge game-changer.

There's a ton of applications apart from the obvious hardware processing boost, but don't think of this a console version of Razer's external Core GPU enclosure.

 

It does, however, keep with Nintendo's penchant for uniqueness and incorporates some very interesting applications.  

 

The most interesting SCD applications revolve around users being able to sharing their SCD's with others via online or remote access, meaning you can let other people use your hardware for an in-game boost. The patents make this out to be a kind of user-to-user service and even mentions compensation for those who share their SCD--you could get free games/discounts/ and even time on other people's SCD's. 

Endret av PÃ¥inter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fikk tak i en New 3DS XL etter jobb i går, var innom flere butikker og alt jeg fant var 3 stk i fargen sjokkrosa (høyst uaktuelt).

På den siste butikken jeg var innom hadde de en i sort, demovare som var levert inn på angrerett og uten eske.

1500 skulle de ha for den, så det var slettes ikke verst.

 

Måtte riktignok tilbake til en av de forrige butikkene for å få tak i en lader. 

Lenke til kommentar

Fikk tak i en New 3DS XL etter jobb i går, var innom flere butikker og alt jeg fant var 3 stk i fargen sjokkrosa (høyst uaktuelt).

På den siste butikken jeg var innom hadde de en i sort, demovare som var levert inn på angrerett og uten eske.

1500 skulle de ha for den, så det var slettes ikke verst.

 

Måtte riktignok tilbake til en av de forrige butikkene for å få tak i en lader. 

 

Lader hadde uansett ikke fulgt med. Godt kjøp!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Men når det er sagt, alt annet en imponert over eShopen, latterlig ustabil ! 
Men fikk iallefall lagt inn et par apps og spill, så får vi se hva jeg gjør videre. 

Lenke til kommentar

Syns eshop funker som bare det jeg. Nedlastinger går kjapt og greit over wifi og de fleste nye spill er tilgjengelig der også til 50-100kr mindre enn i butikk. Jeg foreslår å søke etter "top 10 3ds games" og lete etter spillene som går igjen på folk sine lister så man slipper kjøpe noe drit med en gang.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

Helt greit at Nintendo ikke vil konkurrere om den heftigste maskinvaren, men det får da være grenser! Jeg lurer på hvordan Ps4 og Xbox gjengen ville reagert om playstation eller xbox tok samme retningen, og at deres neste konsoll etter ps4/xbone ble en 360/oppgradert Vita i forkledning. Da tror jeg det ville blitt liv og røre ja.

 

 

Nintendo selger fordi folk digger spillene deres.

Lenke til kommentar

 

 

Helt greit at Nintendo ikke vil konkurrere om den heftigste maskinvaren, men det får da være grenser! Jeg lurer på hvordan Ps4 og Xbox gjengen ville reagert om playstation eller xbox tok samme retningen, og at deres neste konsoll etter ps4/xbone ble en 360/oppgradert Vita i forkledning. Da tror jeg det ville blitt liv og røre ja.

 

 

Nintendo selger fordi folk digger spillene deres.

 

Ja, vi så jo at wiiU salget fløy til topps av alle de gode spillene de lagde ;)

Å spille med 480P grafikk vil automatisk gjøre spillene til en ganske mye dårligere opplevelse, simpelthen fordi vi er vandt med Full HD.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

er 8gb nok? Har ingen planer om å lagre spill på konsollen. Tenker mer på updates, expansions osv

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Skjønner ikke greia med 60fps. De aller aller færreste spill kjører det i dag. Er de uspillbare? På ingen måte. Det er ikke noe man merker mens man spiller. 

 

mk8, bayonetta 2, smash, kjører steady framerate på 60: online

 

Jeg merker forskjell på 60 og 30. 30 er tregt. Arrester meg på det, men slik opplever nå jeg det :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...