Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Er ikke grafikk som er i fokus, om du ser litt hvem som er inni bildet, nVidia. Muligheter åpner seg når man ser hvilke muligheter man har med nVidia Shield allerede. Det eneste den mangler er nintendo titler så er jeg super fornøyd og det virker som at det går den veien også.

 

PS!

 

Og litt off-topic, la oss nu si at "game stream" som er på nvidia shield blir realitet, da kan alle med nvidia skjermkort på PC streame sine spill direkte til Nintendo NX :p hvem sier ikke nei takk til det, men det er bare drøm.

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehehe, litt morsomt at de største Nintendo fansene her inne virker å være meget skuffet over disse ryktene, mens jeg som ikke er mer enn midt på treet Nintendo fan, synes dette høres veldig lovende ut. Jeg kommer nok aldri til å ha noen Nintendo konsoll som hovedkonsoll, til det er spillsmaken min for vid, og utvalget på de andre konsollene så mye større, men samtidig er jeg veldig glad i enkelte av Nintendos egne spill, så kan ikke velge det bort heller.

 

Spillene jeg liker best er Pokémon > Zelda > Mario, i den rekkefølgen, og da ble det et lite problem for meg denne generasjonen. Jeg fikk Pokémon, så jeg kjøpte 3DS, men Wii U fikk ingen Zelda (som jeg ikke hadde fra før) og kjedeligere Mario spill, så jeg klarte aldri å rettferdiggjøre et kjøp av den.

 

Hvis NX har muligheten til å gjøre jobben for begge blir saken mye enklere, da trenger jeg bare NX og jeg kan spille de spillene i mine favorittserier som kommer ut, og jeg synes er bra. Da er det mindre viktig om det ser pent ut. :)

Kan jo bare snakke for min egen del, men som ihuga Nintendo fan så er jeg ganske interessert. Blir garantert kjøp. Litt usikker på hvor lett det blir suksess. Men virker lovende. Og har hatt så mye moro med 3ds og wiiU at jeg vet jeg vil være fornøyd med kjøpet. Og så hjelper det jo at jeg samler på bærbare Nintendo da. :p
Lenke til kommentar

Er vel kanskje litt for kåt på ett nytt skikkelig intressant Zelda, så dere ser meg sikkert syte og klage veldig men det betyr ikke at jeg utelukker systemet helt :p Men om de ødelegger Zelda for tredje gang pga. ett loka kontrollsystem så spørst det jo.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hehehe, vi kan vel alle bare snakke for oss selv. :p Og mente selvfølgelig ikke alle, så bare at majoriteten av de som kommenterte før meg virket negative, noe som føltes så rart for meg når jeg følte det var så positivt. xD

 

Er ikke grafikk som er i fokus, om du ser litt hvem som er inni bildet, nVidia. Muligheter åpner seg når man ser hvilke muligheter man har med nVidia Shield allerede. Det eneste den mangler er nintendo titler så er jeg super fornøyd og det virker som at det går den veien også.

 

PS!

 

Og litt off-topic, la oss nu si at "game stream" som er på nvidia shield blir realitet, da kan alle med nvidia skjermkort på PC streame sine spill direkte til Nintendo NX :p hvem sier ikke nei takk til det, men det er bare drøm.

 

 

Ja det hadde jo vært noe. Tenkte ikke så langt selv, var mer i de baner av å ta med konsollen til en kompis og spille på den (som mange barn gjør med tablets), f.eks Pokémon, bare med det som forhåpentligvis blir "vanlige" håndkontrollere, eller hvis han har en dokkingstasjon hos seg kan man bare plugge NXen inn og ta en runde med Smash på tv'n. :p

Lenke til kommentar

Hehehe, litt morsomt at de største Nintendo fansene her inne virker å være meget skuffet over disse ryktene, mens jeg som ikke er mer enn midt på treet Nintendo fan, synes dette høres veldig lovende ut. Jeg kommer nok aldri til å ha noen Nintendo konsoll som hovedkonsoll, til det er spillsmaken min for vid, og utvalget på de andre konsollene så mye større

Det er dette jeg ønsker- større utvalg. Da må konsollen ha maskinvare/kjøre spill i god grafikk.

Lenke til kommentar

Ja det kan jeg forstå om man ønsker en Nintendo som primærkonsoll eller eneste konsoll, men da ville Nintendo havne helt direkte i konkurranse med MS og Sony, og sannsynligheten for at de ville få en så mye bedre lineup enn konkurrentene at de blåser dem helt av banen er veldig liten slik markedet er nå. Da ville de i best case scenario endt opp med en splitting av det markedet XBO, PS4 og Wii U nå har.

 

Jeg tror Nintendo strever etter å gjennskape en suksess lignende Wii, og da må de utvide det potensielle markedet, akkurat som Wii gjorde. Derfor ser det nå ut som de prøver å slå sammen sitt Wii U og 3DS marked (som, hvis du tenker over det, er et ganske stort marked) og bruke dette til å angripe mobilmarkedet i håp om å kapre godt med markedsandeler derfra i tillegg, mens de også prøver å holde på basiskundene ved å skape en hybridløsning. Ja, jeg er enig i at det er veldig risikabelt, men jeg kan se mange fordeler med denne løsningen også, og får de det til er potensialet mye større enn om de kun lagde "en kraftig Wii U".

 

Gambling dette. Jeg synes som sagt løsningen høres lovende ut, men de kan jo gjøre fatale feil slik at det flopper. Vi får vente og se. :)

Lenke til kommentar

Med forbehold om at ryktene stemmer, så får vi en litt kraftigere Wii U. Konsollen vil være et godt stykke bak PS4 og Xbox, konsoller som vil være 3,5 år gamle når NX slippes. Vi får altså en konsoll som er utdatert maskinkraftmessig allerede ved lansering. Det betyr at utvalget, slik som ved Wii U, for det meste vil bestå av Nintendo-titler. Altså rundt 5-6 spill i året.

 

Mulig jeg er negativ, men dette er vel ikke mer enn muligheten til å ta med Gamepaden på tur. Jeg håper jeg tar feil, men er skuffet nå.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble litt redd nå.

Ok, hva om dokkingsenheten du plugger inn i tven også har gpu som blir kombinert med den mobile tegraen? Da kan det bli en veldig bra mobil- og stasjonær konsoll i samme slengen.

Tenker det samme som du att det er 2 gpu. En gpu i selve nx, å en gpu i kontrolleren. :)

Lenke til kommentar

PS4-lignende grafikk i 540p til vanlig (Vita-oppløsning). Kobler den i dockingen og samme spillet kjører i 1080p på TV-en.

 

Noe sånn skal være teknisk mulig å få til. Blir spennende å se.

 

Ser ut til at spekulasjonene som har gått de siste årene har slått til. Litt synd om de må droppe bakoverkompabilitet da.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Dette synes jeg er direkte latterlig. Nintendo sier jo med Nintendo NX at de hopper av konsollmarkedet, siden NX blir som en 3DS bare at du kan koble den til TV. Jeg har liten tro for at hvermansen vil kjøpe denne for å ta med seg på den måten, men at det blir en mye bedre 3ds, den tanken liker jeg. Pokemon i 720P eller kanskje 1080P? Ja takk!

 

Problemet blir på stuekonsoll området. Jeg har absolutt INGEN tro på at denne vil være i stand til å kjøre splitscreen med venner i 1080P uten nedjusteringer, noe jeg har nevnt at har drept utallige wiiU spill for meg(og garantert de fleste andre også). Og måtte spille med win 98 grafikk og halvert framerate bare fordi du vil spille med 1-3 venner er IKKE ok. Med maskinvaren vi har fått presentert til NX i form av Nvidia TEGRA, så er det jo akkurat det vi kommer til å få!

Bærbar markedet hadde 3ds, så der hadde vi strengt tatt overlevd, slik at Nintendo heller kunne lansert NX som en oppgradert 3DS, og deretter lansert en stuekonsoll med sterk maskinvare som kunne gjort jobben i stua.

 

Med dagens teknologi kan dem ikke lage en konsoll for både bærbar og stuebruk, det er simpelthen ikke nok maskinvare å hente der. Dersom jeg må spille i noe mindre enn 1080P 60fps på stueskjermen med eller uten venner, så er det helt uakseptabelt i 2017. Nintendo kan jo like greit lage spill i 480P slik som med Wii da.

 

Om de hadde laget denne for å ta over for 3ds, greit nok, awesome og alt det der.

"Nei, denne skal være stuekonsollen din også!". På stuefronten vil denne skuffe, jeg ser bare ingen annen mulighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva skal du gjøre med PS4/Xbone om 5 mnd? De kjører jo ikke 1080/60 de. Blir det dynga? Siden det er uakseptabelt mener jeg...

 

Kan man vente med å dømme NX nord og ned til vi faktisk får spill og hvem som bidrar med tredjepartsstøtte. 3DS får jo mye bra fra 3.part den.

 

De som trodde at Nintendo ville komme med en PS4-killer var i beste fall naive.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var vel ingen som påstår at NX skal være en "PS4-killer". Man er ikke naiv fordi man vil Nintendo skal komme med en konsoll som i det minste er i stand til å ta del i nåværende generasjon av konsoller.

Hvis ryktene er sanne, så vil NX være to generasjoner gammel ved lansering. Og de fortsetter å prise seg etter Sony/Microsoft. Hvem kjøper en konsoll som var utdatert for 10 år siden til prisen av dagens toppledere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal du gjøre med PS4/Xbone om 5 mnd? De kjører jo ikke 1080/60 de. Blir det dynga? Siden det er uakseptabelt mener jeg...

 

Kan man vente med å dømme NX nord og ned til vi faktisk får spill og hvem som bidrar med tredjepartsstøtte. 3DS får jo mye bra fra 3.part den.

 

De som trodde at Nintendo ville komme med en PS4-killer var i beste fall naive.

 

 

Alle som vil ha PS4-klonene fra Nintendo klarer sjelden/aldri å argumentere for hvorfor de tror at det hadde kommet til å bli en suksess, de bare gjentar preferansene sine : "Jeg vil spille Nintendo-spill med en klassisk kontroller og fin grafikk". 

 

De ignorerer argumenter som :

 

- Folk eier allerede PS4/Xbone, så det blir ganske fjernt å kjøpe en tilsvarende maskin til 4000,- bare for å spille high-res Zelda og Mario neste år.

- Hvis Nintendo skulle lage en betydelig kraftigere maskin enn konkurrentene, hadde prisen blitt veldig høy, og dessuten er ikke tredjepart interessert i å lage egne "bedre grafikk"-versjoner for Nintendo alene. Ps4 og Xbone setter standarden for spillutviklingen i dag, og Nintendo må ligge på samme list for å bli med. 

- Kanskje Nintendo hadde hatt en sjanse mot PS4 hvis de hadde lansert NX samtidig, med mye av den samme tredjepartsstøtten, men da må en sette betingelsen at folk er like interessert Nintendo-eklusivene som de til Sony, noe som jeg ikke ser på som en selvfølge. Dessuten har Sony mer erfaring med gaming over nett. Nintendo måtte liksom hoppe inn i en verden de ikke er så kjent i, og jeg ser for meg mange barnesykdommer og begrenset funksjonalitet. 

Lenke til kommentar

Det var vel ingen som påstår at NX skal være en "PS4-killer". Man er ikke naiv fordi man vil Nintendo skal komme med en konsoll som i det minste er i stand til å ta del i nåværende generasjon av konsoller.

Hvis ryktene er sanne, så vil NX være to generasjoner gammel ved lansering. Og de fortsetter å prise seg etter Sony/Microsoft. Hvem kjøper en konsoll som var utdatert for 10 år siden til prisen av dagens toppledere.

Nei? Nvidia Shield kjører bedre enn 360 og PS3. NX vil nok ligge et sted mellom 360 og Xbone.

 

Hvem vil vel ikke ha en bærbar med 360-grafikk? Holder i massevis for meg i alle fall.

 

Folk er alt for opphengt i hardware om dagen. La oss vente og se og ikke anta at vi snakker kraften av en IPhone 5 her.

Lenke til kommentar

Hva skal du gjøre med PS4/Xbone om 5 mnd? De kjører jo ikke 1080/60 de. Blir det dynga? Siden det er uakseptabelt mener jeg...

 

Kan man vente med å dømme NX nord og ned til vi faktisk får spill og hvem som bidrar med tredjepartsstøtte. 3DS får jo mye bra fra 3.part den.

 

De som trodde at Nintendo ville komme med en PS4-killer var i beste fall naive.

Jeg mente selvsagt at når man lanserer en konsoll i 2017, så bør den i alle fall klare 1080P og 60fps. Ps4/Xbone er flere år gamle nå, så man kan ikke angripe dem for det. Ps4 har en del spill som kjører i 1080P 60fps også.

 

 

 

Hva skal du gjøre med PS4/Xbone om 5 mnd? De kjører jo ikke 1080/60 de. Blir det dynga? Siden det er uakseptabelt mener jeg...

 

Kan man vente med å dømme NX nord og ned til vi faktisk får spill og hvem som bidrar med tredjepartsstøtte. 3DS får jo mye bra fra 3.part den.

 

De som trodde at Nintendo ville komme med en PS4-killer var i beste fall naive.

 

 

Alle som vil ha PS4-klonene fra Nintendo klarer sjelden/aldri å argumentere for hvorfor de tror at det hadde kommet til å bli en suksess, de bare gjentar preferansene sine : "Jeg vil spille Nintendo-spill med en klassisk kontroller og fin grafikk". 

 

De ignorerer argumenter som :

 

- Folk eier allerede PS4/Xbone, så det blir ganske fjernt å kjøpe en tilsvarende maskin til 4000,- bare for å spille high-res Zelda og Mario neste år.

- Hvis Nintendo skulle lage en betydelig kraftigere maskin enn konkurrentene, hadde prisen blitt veldig høy, og dessuten er ikke tredjepart interessert i å lage egne "bedre grafikk"-versjoner for Nintendo alene. Ps4 og Xbone setter standarden for spillutviklingen i dag, og Nintendo må ligge på samme list for å bli med. 

- Kanskje Nintendo hadde hatt en sjanse mot PS4 hvis de hadde lansert NX samtidig, med mye av den samme tredjepartsstøtten, men da må en sette betingelsen at folk er like interessert Nintendo-eklusivene som de til Sony, noe som jeg ikke ser på som en selvfølge. Dessuten har Sony mer erfaring med gaming over nett. Nintendo måtte liksom hoppe inn i en verden de ikke er så kjent i, og jeg ser for meg mange barnesykdommer og begrenset funksjonalitet. 

 

Grunnen til at jeg vil ha bedre maskinvare, er fordi jeg ønsker å spille moderne spill med moderne grafikk på stue tven. På en bærbar konsoll kan man selvsagt ikke forvente dette, og jeg synes 3ds har fabelaktig fin grafikk til å være såpass liten og handy å ta med seg. Men denne er på en annen platform enn hva stasjonære konsoller er.

 

Når man spiller på tven i stua, så ønsker man seg grafikk fra nåværende generasjon. WiiU hadde god nok grafikk i singelplayer(1080P), for all del. Problemet dukket opp når du har venner på besøk og skal spille med eller mot hverandre. Det er ikke så gøy å spille i 30fps, eller i grafikk fra 2000 tallet, når vi er vandt med ganske så mye bedre. Ville du betalt x-antall tusenlapper for en kasse tv idag, om Samsung eller LG hadde lansert en "ny" tv som så slik ut, med samme innmat som det vi hadde for mange år siden?

 

NX sitt bærbar konsept er bra, og at den kan bli en ultimat 3ds, ingen tvil om det og jeg sier mer enn ja takk til det.

Men la oss være ærlige med oss selv nå. Vi hadde allerede en velfungerende 3ds på bærbar fronten, og dersom Nintendo hadde gjort NX til å være den "nye" 3ds'en, så hadde vel vi alle vært glade for det?

Problemet er at denne også skal være den stasjonære Nintendo konsollen i stua de neste 3-5 årene. Den har allerede utdatert maskinvare på stasjonær plattformen ved lansering(Jo, vi kan faktisk dømme NX når vi vet spesifikasjonene på grafikkortet. Den vil ikke på magisk vis fungere bedre enn det vi ser på papiret), og hvor utdatert er det ikke om ett år eller to?

 

Playstation og Xbox snakker allerede om 4K gaming(selvom vi selvsagt har langt å gå før vi er der), men når Nintendo skal gi oss en maskin i 2017 som såvidt slår xbox 360(På bærbar fronten er dette såklart bra, men jeg snakker her om stasjonær konsoll) i grafikk, da skjønner jeg virkelig ikke at folk jubler over det.

 

Ikke misforstå, jeg er ikke en av dem som ha siste hit innen grafikk, så jeg beklager hvis det har kommet fram slik. Men jeg forventer en viss standard når man skal kjøpe Konsoll i 2017, og da holder det ikke med 480P som vi mest sannsynlig vil få i splitscreen på en konsoll med denne maskinvaren. Og på toppen av kaka skal det vel bli 30Fps også.

Singleplayer håper jeg virkelig den klarer 1080P 60fps i, men med den maskinvaren der blir jeg skikkelig overrasket om vi ser noe høyere enn 720P 30Fps i lokal flerspiller. Det synes jeg er helt grusomt at vi må oppleve i 2017.

 

Helhetsinntrykket mitt er at jeg tror Nintendo har bommet fullstendig på fokuset. De gjorde det allerede fantastisk bra på bærbarkonsoll fronten, og at de vil lansere NX som en mulig ny "3ds" virker lovende. Men siden det kun er det de lanserer, må vi ofre stuekonsollen.

Jeg tar mye heller en stasjonær konsoll med litt hestekrefter samt en 3ds(NX), fremfor en konsoll som skal gjøre begge deler. Vi er simpelthen ikke kommet langt nok i utviklingen til at dette lar seg gjøre på en god måte. Alle som sier de er fornøyd med 360 grafikk(litt bedre sikkert) på nytt i 2017 når man skal kose seg med spill i stua, har jeg virkelig problemer med å forstå.

Endret av Enlightened
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...