Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Skjønner egentlig ikke dette oppstyret med pokemon go. Du ser en pokemon med mobilkameraet, fanger den og then what? De kan ikke overføres til 3ds spillene, og det kan da ikke være så fryktelig morro å vimse rundt med nesen i mobilkameraet hele tiden. Spillet føles egentlig som en gimmick og et dårlig forsøk av Nintendo å tjene mer penger på.

Hadde de heller brukt ressursene på å lage f-zero, et bra paper mario osv så hadde jeg kost meg mer. Det værste av alt er at pokemon go ble en brak suksess, når det egentlig bare er tullete i mine øyne...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare for å samle på dem. Du kan også trene dem, bruke dem til å sloss mot andre pokemons og spillere, og danne lag med andre spillere som konkurrerer mot andre lag. Sånn sett er det ikke vanskelig å forstå at dette tar av, jeg var bare ferdig med pokemon for mange år siden.

Nå er det jo lansert i Norge, så får vi se om det tar helt av her også.

Tok av lenge før det ble lansert. Jeg har fått oppdateringer fra folk i over en uke allerede.

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke dette oppstyret med pokemon go. Du ser en pokemon med mobilkameraet, fanger den og then what? De kan ikke overføres til 3ds spillene, og det kan da ikke være så fryktelig morro å vimse rundt med nesen i mobilkameraet hele tiden. ....Det værste av alt er at pokemon go ble en brak suksess, når det egentlig bare er tullete i mine øyne...

Noen elsker å samle på frimerker, andre bruskorker, vi er alle forskjellige, heldigvis.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare for å samle på dem. Du kan også trene dem, bruke dem til å sloss mot andre pokemons og spillere, og danne lag med andre spillere som konkurrerer mot andre lag. Sånn sett er det ikke vanskelig å forstå at dette tar av, jeg var bare ferdig med pokemon for mange år siden.

Nå er det jo lansert i Norge, så får vi se om det tar helt av her også.

Tok av lenge før det ble lansert. Jeg har fått oppdateringer fra folk i over en uke allerede.

Jeg har liten tro på at det er i nærheten av like bra som det er på x/y og ORAS på 3ds.

Lenke til kommentar

^Nei, men så er det også noe helt annet.

Slik jeg ser det er det knødd, og jeg skjønner ikke hvorfor folk blir helt ville av dette når man har kunnet spille og fange pokemons, samt spille kompetitivt på en mye ryddigere og bedre måte på 3ds i lang tid. 3ds gir en så mye bedre spillopplevelse også, at jeg blir helt forundret over at så inni granskauen mange blir helt vill av dette mobilspillet x)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Skjønner egentlig ikke dette oppstyret med pokemon go. Du ser en pokemon med mobilkameraet, fanger den og then what? De kan ikke overføres til 3ds spillene, og det kan da ikke være så fryktelig morro å vimse rundt med nesen i mobilkameraet hele tiden. ....Det værste av alt er at pokemon go ble en brak suksess, når det egentlig bare er tullete i mine øyne...

Noen elsker å samle på frimerker, andre bruskorker, vi er alle forskjellige, heldigvis.

likheter, som samler oss :) og ulikheter, som gjør oss unike ;)  "heal the world, make it a better place" Okey, jeg er ferdig med å være hippie 

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke man når ut til målgruppen ved å kritisere Pokémon GO her inne. De som har størst glede av dette spillet har kanskje såvidt hørt om en 3DS (feks). Jeg har ingen problemer med å omfavne dette spillet. Det er artig, tilstrekkelig sosialt og lavterskel. Min samboer, som kun har hatt begrenset kontakt med Pokémon i barndommen, sitter nå og irriterer seg over at hun ikke får spilt. Ikke alle "gamer" på samme måte som flertallet som tråler denne tråden gjør. Pokémon GO er i så måte et meget hyggelig tilskudd til mobilspill-sjangeren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

^Nei, men så er det også noe helt annet.

Slik jeg ser det er det knødd, og jeg skjønner ikke hvorfor folk blir helt ville av dette når man har kunnet spille og fange pokemons, samt spille kompetitivt på en mye ryddigere og bedre måte på 3ds i lang tid. 3ds gir en så mye bedre spillopplevelse også, at jeg blir helt forundret over at så inni granskauen mange blir helt vill av dette mobilspillet x)

Børsverdien til Nintendo er svært hyggelig lesning for aksjonærene, så at du ikke "skjønner hvorfor folk blir helt ville av dette" kan vel heller tyde på at du ikke helt skjønner hva mannen i gata egentlig vil ha.

Lenke til kommentar

When I wasn't playing the game myself I watched others as they toyed around with different elements of the game; it's a great game to simply watch others play and I'm sure Nintendo are aware of this.

I will stick my neck out and say that Breath of the Wild will be Nintendo's most popular game with YouTubers and Twitch streamers when it releases next year

http://www.nintendolife.com/news/2016/07/hands_on_how_will_the_open_world_legend_of_zelda_breath_of_the_wild_suit_a_traditional_gamer

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke man når ut til målgruppen ved å kritisere Pokémon GO her inne. De som har størst glede av dette spillet har kanskje såvidt hørt om en 3DS (feks). Jeg har ingen problemer med å omfavne dette spillet. Det er artig, tilstrekkelig sosialt og lavterskel. Min samboer, som kun har hatt begrenset kontakt med Pokémon i barndommen, sitter nå og irriterer seg over at hun ikke får spilt. Ikke alle "gamer" på samme måte som flertallet som tråler denne tråden gjør. Pokémon GO er i så måte et meget hyggelig tilskudd til mobilspill-sjangeren.

Da må du i så fall gjøre din samboer oppmerksom på hva hun/han har gått glipp av! Tror alle de sm har så stor glede av Pokemon GO vil ha enorm glede av 3ds versjonene.

Lenke til kommentar

Hadde vært enestående å endelig fått en skikkelig presentasjon av NX. Men til Nintendo har har jeg sjelden høye forventninger lenger, men nå er jo en ny konsoll nært foreståense :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...