Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Vel, vi så hva som hendte med Tony Hawk og Guitar Hero, to andre Activision-serier som ble kjørt rett i grusen. Dog, av en eller annen grunn så har jeg en følelse av at det ikke kommer til å skje med hverken Call of Duty eller Assassin's Creed (som vel er blitt den andre mega-franchisen som kommer hvert år). Disse spillene holder rett og slett for høy kvalitet, og sånn sett så er det jo greit nok at de selger en del. Skulle gjerne sett noen av de salgene der gå mot Rayman i stedet dog.

 

Edit: Shit, ny side igjen. Nå føles det som om denne kaféen beveger seg med omtrent en side i døgnet. Det er vel undertegnede vi kan skylde på det tenker jeg.

 

Folk må bare si ifra hvis dere synes jeg poster for mye, for irrelevant, for langt osv. Jeg har vel bare lagt meg til den uvanen å bruke denne tråden til "Nintendo- og store spillindustrinyheter", men om folk ønsker en mer ren Nintendo-kafée, så gi en lyd!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modern Warfare likte jeg forsåvidt godt. MW2 derimot synes jeg ikke var noe særlig. MW3 kommer jeg nok ikke til å kjøpe, med mindre jeg finner det billig et eller annet sted. Føler jeg er litt lei FPS for tiden, selv om jeg nå spiller Crysis 2 som er ganske bra. Likte bedre de gode gamle FPS-spillene, som Return to Castle Wolfenstein, Half Life 2, Far Cry og ikke minst CoD 1 og 2. Dagens FPS føles litt for dummet ned.

 

Om jeg skal tippe snittalder vil jeg tippe på 15 år.

 

Edit: taterfyrings, bare fortsett slik du gjør nå du. Synes det er veldig kjekt at du er så aktiv. Og at vi diskuterer litt utenom Nintendo gjør nok ingenting, så lenge det ikke sklir helt ut.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Det er bra. Tidligere var jeg flinkere til å poste overalt, men siden alt jeg egentlig bryr meg om (nesten) er Nintendo og hvordan andre nyheter påvirker dem, så fant jeg det like greit å bare poste alt her. Både siden denne tråden nok ville vært rimelig død om ikke, og fordi jeg da slipper å irritere folk som ikke bryr seg om implikasjonene for Nintendo med å hele tiden dra diskusjonen inn på dem.

 

Ellers er jeg helt enig med deg angående FPS-er N4A, men det kommer vel ikke som noen spesielt stor overraskelse tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Da er det under en halvtime igjen til den online sperren for anmeldelser av Skyward Sword forsvinner. Mens vi venter gir jeg score til de Zelda-spillene jeg har spilt:

 

The Legend of Zelda: 6

Zelda 2: The Adventures of Link: 9

A Link to the Past: 10

Link's Awakening: 8

Ocarina of Time: 10

Majora's Mask: 10

Oracle of Ages: 5

Wind Waker: 8

Minish Cap: 8

Twilight Princess: 10

Phantom Hourglass: 7

Lenke til kommentar

Da er fristen opphevet, og min body er knapt ready. Jeg oppdaterer denne posten med anmeldelser når de kommer.

 

Guardian 5/5

 

"If you own a Wii, do we even need to advise you to buy it? Whether or not it's the best ever Zelda game is open to debate, but it's certainly up there. However, nobody could argue that it's anything less than a masterclass in the art of crafting video games."

 

Giantbomb 4/5 - gleder meg til å lese dette. Hvis man har hørt på podcastene til giantbomb så vet man at de ikke er spesielt glad i Wii, men blir spennende å se hva det er som gjør at de trekker det ned.

 

Fra Giantbomb-anmeldelsen: "But the series finds itself facing an identity crisis, as it flirts with expanding what has defined the series without abandoning its charming but waning simplicity. Zelda doesn’t need to become something else to maintain relevance, but at a certain point, when “a brand-new great Zelda game” isn’t enough, there’s reason to pause."

 

Fuck dem da sier jeg.

 

Kotaku gir positiv anmeldelse.

 

"I want you to play this game to see how incredible every sequence of a video game can be, with nary any dull patches (other than the flying and a distressfully slow start) to interfere. As a bonus, it wil repeatedly make you feel clever. Should you buy it? Yes."

 

Game Informer 10/10

 

" It releases almost exactly five years after the launch of the Wii. Nintendo took a long time, but the publisher has finally proven that it’s possible to build a great, hardcore-friendly gaming experience around motion controls – something that’s fun and challenging without feeling frustrating or silly. That fact alone makes Skyward Sword a title that every gamer should experience."

 

G4TV 4/5 Jeg er faktisk overrasket over at det fikk såpass bra hos G4TV. Alle som har hørt Sessler og Webb åpne munnen vet at de HATER Nintendo:

 

"The Legend of Zelda: Skyward Sword does a whole lot right, and at times, it’s a genuinely magical ride. It delivers in spades, but its corners are too sharp, its edges too rough, to warrant that coveted perfect score. Still, I say this: to fans of the series, be not disheartened. Skyward Sword is a fantastic continuation to the storied franchise."

 

CCC 5/5

 

"Skyward Sword is a game that delivers on the promises made before its release, but it also makes good on several promises five years old. Simply put, The Legend of Zelda: Skyward Sword is why you bought a Wii in the first place. So if you hid away your Wii, sold it, or whatever, it's time to reclaim it and prepare yourself for an adventure in Hyrule unlike any you have experienced before."

 

1up B+ - denne kom overraskende. Parish skulle anmeldt det.

 

"Skyward Sword is still an incredible adventure, even by the high standards of this series, with characters and dungeons worthy of the Zelda name. But while the developers made a conscious effort to shake things up with new ideas and implementations, the game falls into a weird middle ground filled with genuine surprises, inessential carry-overs, and copy/paste quest structures. That said, I still believe this to be one of the more admirable chapters of the series, even if at times it feels the developers were unsure of which sacred cows to keep and which to sacrifice. "

 

Joystic 4.5/5

 

"That being said, that buried brilliance of Skyward Sword is given plenty of time to shine through its excess, and when it does, it will completely consume you. It's a vessel for concentrated feelings of adventure and heroism, frequently reducing the barrier between player and protagonist to an imperceptible sheet -- and in those moments when you let it, it can even remove that barrier altogether. Brace yourself."

 

IGN 10/10 - dette er ved siden av Edge det jeg bryr meg mest om, så deilig at det fikk såpass bra score!

 

"This is the Wii game we've been waiting for. Through all of the mini-games and odd sports collections, many wondered if and when Nintendo would ever find a way to deliver a deeper experience that still fulfilled on Wii's limitless potential. Skyward Sword makes good on that promise."

 

Jeuxactu 16/20

 

"Vous l'aurez compris, jamais un Zelda n'aura autant prêté à la controverse ; sans doute parce qu'il n'atteint pas le niveau d'excellence à laquelle la série nous avait habitués depuis son existence. Pourtant, il serait dommage de passer à coté. C'est ça qui est fort."

 

Wired 10/10 - Chris Kohler vet hva han snakker om, så dette var oppløftende!

 

"WIRED Exceptional visual design and music, reinvented Zelda gameplay, tons of content that doesn’t get repetitive.

 

TIRED MotionPlus controller often needs recentering."

 

Gamepro 4/5 fra Kat Bailey.

 

"Nevertheless, it's a good, well-designed adventure that does much to redeem five years of motion controlled shovelware. When I look back on it, I think I'll mainly remember the combat -- not something I've ever said about a Zelda title. Whether that's enough to push it into the upper echelons of the franchise is for history to decide. But for now, the Wii can rest knowing that its potential has finally been realized."

 

Shacknews - recommended

 

"Skyward Sword is a triumphant achievement in the Zelda franchise. Even with my minor quibbles, some of the series’ better moments are to be had in this expansive world. With a touching story, some of the Wii's best motion-control action, and intricately designed environments and dungeons, Skyward Sword is an experience that is not to be missed."

 

EGM 8.5 Begrunnelsen her sier noe ganske annet enn de fleste andre anmeldelser:

 

"Skyward Sword has all the elements of a spectacular Zelda tale, but poor controls prevent this from reaching an Ocarina-like level."

 

CVG 9.8/10

 

"Pitched early on as a Master Sword origins story, is Skyward Sword really where the Zelda myth begins? We can believe it. Nintendo have crafted an adventure to resonate through the digital ages: wide of eye, pure of heart and wavy of arm. Forget timeshift stones: Link's latest takes us back and forward. To icons we loved in the past, and new icons we'll love for years to come.

In every sense of the word: legendary."

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Cheat Code Central 5/5

 

"Skyward Sword is a game that delivers on the promises made before its release, but it also makes good on several promises five years old. Simply put, The Legend of Zelda: Skyward Sword is why you bought a Wii in the first place. So if you hid away your Wii, sold it, or whatever, it's time to reclaim it and prepare yourself for an adventure in Hyrule unlike any you have experienced before."

 

Nintendo World Report 10/10

 

"Not only is The Legend of Zelda: Skyward Sword the ultimate Zelda game, it’s also the ultimate Wii game. You can see bits and pieces of nearly every other Zelda game and any game Nintendo has worked on with motion controls, from Super Mario Galaxy and Wii Sports Resort to Wii Music and Animal Crossing. If you bought a Wii, you owe it to yourself to get this game right away. After all, isn’t one-to-one swordplay what made us all excited about the Wii in the first place?"

 

Gamekult 8/10

 

Metro 10/10

 

"Revolutionary on at least two counts, with the best motion controls ever seen in a video game and an inspired reinvention and improvement of the Zelda formula. "

 

Jeuxvideo 18/20

 

"Quoi qu'il en soit, les possesseurs de Wii ne devraient pas hésiter une seule seconde à se procurer ce petit bijou orné de diamants, une petite comme on en voit rarement et qui gardera une place bien au chaud dans votre coeur."

 

Gamesradar 9/10 De mener spillet er dårligere enn både TP og WW :(

 

"A perfectly balanced mix of innovation and classic Zelda gameplay, Skyward Sword truly lives up to the Zelda legacy of excellence and offers the most variety of any Zelda game to date. Its swordplay and puzzles are some of the best in the series, and seeing Link and Zelda's first story chronologically is a treat for longtime fans."

 

Gameblog 4/5

 

"C'est certain, The Legend of Zelda Skyward Sword divisera. Ses qualités nombreuses de dépaysement et d'inventivité sur les puzzles lui permettent d'offrir une quête dense gorgée de moments forts, mais certaines approximations et longueurs l'empêcheront de devenir le nouveau flamboyant chevalier qu'attendait la série. Car si la jouabilité au Wii MotionPlus fait franchir une nouvelle étape dans l'immersion, elle exige une rigueur de manipulation et engendrera quelques frustrations lors de (rares) ratés. Reste une bien belle aventure, fière manière de fêter les 25 ans de Link, Zelda & co… mais pas suffisamment éblouissante pour éclipser l'infinie magie des Ocarina of Time ou Link to the Past. "

 

Videogamezone 93/100

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Det ser ut som de fleste anmeldelse som var klare på forhånd nå er oppe, og for å oppsummere, så ser spillet ut til å ha fått brukbare anmeldelser, men det ser ut som om det kommer til å bli det dårligst anmeldte konsoll Zelda-spillet siden Zelda 2. Dette er kanskje Nintendo-fanboyen i meg som skriver, men det virker som om de som liker Wii og bevegelseskontroller, folk som Rich George og Chris Kohler, gir spillet fantastisk karakter, mens folk som Patrick Klebek hos Giantbomb og Kat Bailey hos Gamepro gjør åpningen av sine anmeldelser om til et spørsmål om Nintendos ambisjon med Wii egentlig har blitt oppfylt. Hos Bailey blir svaret positivt, mens hos Klebek er det tydelig at han opplever det som stress å så mye som å tenke på å skru på Wii-en sin for å spille - til tross for at det alt i alt er et godt spill. Sist, så har vi anmeldelser som den i EGM som rett og slett skriver at kontrollene ikke virker, og at han er vant til å bare hakke i vei, og siden han nå dør når han gjør dette, så suger spillet. På bakgrunn av dette, så tror jeg vi kan si at spillet med rimelig stor sikkerhet ikke blir en Game of the Year-kandidat hos de fleste store publikasjoner, og ihvertfall ikke på de bransje-generelle kåringene. Den tiden da et Wii-spill kunne vinne noe her er nok dessverre forbi.

 

Det virker sikkert som om jeg skubber alle de negative anmeldelsene under bordet med bortforklaringer, men jeg synes 1up sin anmeldelse faktisk tok opp gode poenger, og det er vel kanskje det dårligste anmeldelsen av alle (b+). Uansett, til tross for hva Edge og IGN sier, så ser det ut som om dette vil bli det Zelda-spillet hvor oppfatninger er mest delte, og ut ifrA kommentarer på dette forumet fra tidligere, så tipper jeg også vi kan tippe hvem som kommer til å like spillet, og hvem som kommer til å mislike det. Heldigvis føler jeg meg rimelig sikker på at jeg er i den første og hyggeligste av de to leirene :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Spillet blir så konge! Scorer høyt over hele fjøla. Angrer ikke på at jeg forhåndbestilte Legend Of Zelda Skyward Sword CE for å si det slikt. Anmeldere der ute hjelper deg på veien til å velge et spill, men det er selvfølgelig du som bestemmer at om du liker det eller ikke.

 

Her får jeg et spill som skal bruke Wii Motion+ til det beste, og fleste anmeldere sier de vil aldri spille et annet Zelda spill uten Wii Motion+, og det er virkelig et stort pluss hos meg

 

Endelig et spill som viser at Wii Motion+ kan ha mye å si når man spiller, med one to one styring, kontrollbare elementer som den flying beetle, archery osv. Liker også den grafiske stilen de har valgt, en god blanding mellom Twilight Princess og Wind Waker, disse 2 spillene ser også helt fantastiske ut selv idag.

 

Ser for meg at jeg blir sittende med dette til langt over jula som er på vei og vel så det.

Alle Zelda spillene hos meg har vart over 50 timer med ren underholdning, og skal kose meg gløgg ihjel fra og med neste uke. Selvfølgelig skal jeg bruke Wii Remote gull som følger med i min CE av spillet for å hedre Legend Of Zelda!

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

NGamer 98

 

Jeg er åpenbart enig i at noen anmeldelser teller mer enn andre, og feks norske medier kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Har ikke noe forhold til Eurogamer, men IGN, Edge, 1up, Wired og sikkert flere andre gir jeg åpenbart mer vekt enn andre. Det er uansett ikke så viktig for meg hva spillet får, da jeg vet at jeg liker Zelda-spill og kommer til å skaffe det og forhåpentligvis like det uansett.

 

Dog irriterer jeg meg som jeg alltid gjør når et spill eller noe annet jeg setter pris på blir kritisert på latterlig grunnlag. 1up har en av de "dårligste" anmeldelsene, og også Kat Bailey hos gamepro ga spillet en score som tilsvarer 80 på metacritic, men disse anmeldelsene virker å sette fingeren på aspekter ved spillet som jeg kan forstå at de misliker. Derimot er det helt latterlig når EGM ikke gidder å anmelde spillet for det det er i det hele tatt - og når en person har så mye i mot bevegelseskontroller som denne anmelderen, så burde han nok aldri vært satt til å anmelde spillet. Det er litt som om jeg skulle ha anmeldt Modern Warfare 3 - det ville aldri blitt rettferdig siden jeg har tilnærmet null interesse for spillet og det det forsøker å gjøre.

 

Gamesradar ga spillet en god 9/10 score, men når et av minusene er at det ikke er i HD, så har du et annet eksempel på en situasjon hvor dette spillet - som hos EGM og Giant Bomb - egentlig aldri kunne vunnet uansett hvor bra det er i forhold til det spillet forsøker å gjøre.

 

Kort sagt, jeg respekterer de som vurderer spillet opp mot spillets egne premisser. Mens de som skulle ønske at spillet var noe annet enn det det er - mer cinematisk, mer som Skyrim, på en kraftigere konsoll, med en annen kontroll, mer nyskapning eller noe annet, gir etter min mening ikke spillet en fair sjanse - og når de samme anmeldere i stor utstrekning gir toppscore til små iterasjoner av tidligere spill som feks Modern Warfare 3 er et godt eksempel på - så viser det bare at det som er greit for noen typer spill ikke er greit for andre. I så fall vurderer du ikke spillet riktig, og burde ikke fått betalt for å vurdere det i utgangspunktet.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Spillet har vel fortsatt muligheten til å bli GOTY? Nå er kanskje ikke alle anmeldelser talt opp, men ifølge metacritic score ligger spillet forann Skyrim og Uncharted 3.

 

Noen hadde kanskje håpet på full pott fra samtlige anmeldere, men det skal virkelig mye til for at alle skal like det. Spillet kan være så perfekt det bare vil, vil alltid være folk som har noe negativt å si om det. Jeg personlig vet jeg kommer til så storkose meg til de grader, slik jeg har gjort med tidligere Zelda spill. Har aldri vært noen fan av motion controllere som Kinect, Move og motion+, men skal nå virkelig kaste meg forann TVen og svinge rundt på denne lille hvite boksen til all hell breaks loose.

Lenke til kommentar

Snittkarakteren ligger på ca 89 så langt, metacritic har ikke telt med alle. Det betyr at spillet i snitt scorer dårligere enn både Ocarina, Majora, Wind Waker og Twilight.

 

Når det er sagt, en kan aldri forvente at alle skal like et spill like mye, og spesielt et spill som baserer seg på bevegelseskontroller slik Skyward Sword gjør, var tvunget til å høste kritikk og hat fra de deler av spillpressen som ikke har noe til overs for bevegelseskontroll, som er, realistisk sett, ganske mange. Nettopp derfor er det i mine øyne ekstra viktig at spillet får anmeldere som vi vet setter pris på dette. På samme måte som en ikke kan gi et skytespill hvor 90% av opplevelsen er å spille online til en som ikke liker online spilling, så kan en ikke gi et spill som baserer seg på bevegelseskontrollere til en som hater disse.

 

Kort sagt, jeg synes det er rart når anmeldere som Edge, Rich George, Phil Kollar, Chris Kohler og mange flere hyller spillet som et spill som gjør at alle andre spill må sees i et helt nytt lys fra nå av - samtidig som du har folk som skriver anmeldelser hvor det åpenbart kommer frem at de ikke en gang har forsøkt å sette pris på de nyskapningene spillet - ifølge feks Edge - bringer på bordet.

Lenke til kommentar

Smaken er nå endog som baken, jeg synes det blir litt feil å rose anmeldelsene som elsker spillet opp i skyene for så å se ned på de som ikke gjør det.

Skal det bare være lov å anmelde Skyward Sword om en elsker Zelda serien og eller bevegelseskontrollere?

 

Jeg synes det er bra at ikke alle anmeldelsene skryter det helt opp i skyene. Nesten alle tripple A spillene i høst har fått skyhøye karakterer, og nok ikke alle like fortjente.

Vi trenger forskjellige synspunkter på spill.

 

Nå har jeg ikke lest en eneste anmeldelse, jeg gjør stort sett aldri det til spill jeg vet jeg skal ha, vil heller gjøre meg opp min egen mening.

Lenke til kommentar

Smaken er nå endog som baken, jeg synes det blir litt feil å rose anmeldelsene som elsker spillet opp i skyene for så å se ned på de som ikke gjør det.

Skal det bare være lov å anmelde Skyward Sword om en elsker Zelda serien og eller bevegelseskontrollere?

 

Jeg synes det er bra at ikke alle anmeldelsene skryter det helt opp i skyene. Nesten alle tripple A spillene i høst har fått skyhøye karakterer, og nok ikke alle like fortjente.

Vi trenger forskjellige synspunkter på spill.

 

Nå har jeg ikke lest en eneste anmeldelse, jeg gjør stort sett aldri det til spill jeg vet jeg skal ha, vil heller gjøre meg opp min egen mening.

 

Jeg skal svare på dette i kveld når jeg har bedre tid.

 

Kan dog opplyse om at at Gamereactor har gitt spillet 10/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...