Benbjo Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Håper den ikke faller mellom to stoler. Kan jo ikke gå rundt med pad ala Wii U-paden og bruke den til å spille med på toget osv. Spent på NX, men blir nok ikke umiddelbart kjøp Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) Jeg ser heller ikke for meg at skjermen til NX vil erstatte New 3DS sin funksjonalitet? Vi får vente og se på mere nyheter. Endret 28. januar 2016 av Bytex Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Klassikerne man spilte som ung blir jo selvsagt favoritten F-Zero var jo også definitivt en slager de burde lage flere spill av! Jeg tror egentlig at de har tatt det som var spesielt med F-Zero, slik som å kjøre på urealistiske baner, type på utsiden av rør og alle andre "umulige" ting og stappa det inn i Mario Kart, og sagt at dette er det eneste "bilspillet" de kommer til å tilby. Hvis de hadde laget et nytt GameCube F-zero så hadde det blitt veldig mye av det samme som Mario Kart, iallefall. F-Zero og Mario kart fins ikke sammenligningsbart. At man kan kjøre Opp-Ned og den slags ja, men hastigheten og vanskelighetsgraden i F-Zero er mange ganger mer. Dessuten har F-Zero en helt annen stil, som er noe helt eget. Så det blir helt feil å si at det er det samme som Mario kart. Jeg sier ikke at de er de samme, men jeg sier at de har tatt det unike fra F-zero sitt gameplay og gjort det en del av Mario Kart, som er et mye sterkere merkenavn. Hvis du har sci-fi stil på baner og biler i Mario Kart i tillegg, så tror jeg det er lite trolig at de kommer til å lage nye F-zero spill, så fremt de ikke finner på noe nytt de kan stappe inn i det. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Klassikerne man spilte som ung blir jo selvsagt favoritten F-Zero var jo også definitivt en slager de burde lage flere spill av! Jeg tror egentlig at de har tatt det som var spesielt med F-Zero, slik som å kjøre på urealistiske baner, type på utsiden av rør og alle andre "umulige" ting og stappa det inn i Mario Kart, og sagt at dette er det eneste "bilspillet" de kommer til å tilby. Hvis de hadde laget et nytt GameCube F-zero så hadde det blitt veldig mye av det samme som Mario Kart, iallefall. F-Zero og Mario kart fins ikke sammenligningsbart. At man kan kjøre Opp-Ned og den slags ja, men hastigheten og vanskelighetsgraden i F-Zero er mange ganger mer. Dessuten har F-Zero en helt annen stil, som er noe helt eget. Så det blir helt feil å si at det er det samme som Mario kart. Jeg sier ikke at de er de samme, men jeg sier at de har tatt det unike fra F-zero sitt gameplay og gjort det en del av Mario Kart, som er et mye sterkere merkenavn. Hvis du har sci-fi stil på baner og biler i Mario Kart i tillegg, så tror jeg det er lite trolig at de kommer til å lage nye F-zero spill, så fremt de ikke finner på noe nytt de kan stappe inn i det. F-Zero hadde en helt egen feeling, og den kommer hvertfall ikke jeg til å få i Mario Kart. Blir som å si at du tar alt fra Zelda og putter det i neste Mario spillet, så blir det Zelda selvom det er Mario som er i hovedrollen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Spilte F-Zero på SNES for første gang hos broren min i jula. Syns det var helt forferdelig. Umulig å styre, bilen sklir rundt som en olja isbit og jeg kræsja i veggene konstant. Klarte hvertfall ikke å vinne noe. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Jeg har aldri brukt gamepad som en uavhengig spillenhet uansett. Alt det kjafset med å spille på pad mens "mamma ser på dagsrevyen" er jo helt irrelevant for folk som har eget hus og ingen unger. Jeg har mitt eget sted og bor aleine, og har ofte brukt paden til å spille alle spillene jeg har som støtter det. Ikke alle har de samme behovene og vanene du har. Foran PC'en, i senga, på do, og spesielt når jeg har tatt med meg konsollen til venner. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Håper i grunn Nintendo bare lar være å lage noe jævlig mikkmakk ut av konsollen sin. Så må de droppe Wii navnet helt, i det minste gjøre det klart fra dag 1 av at det dreier seg om en ny konsoll og ikke ett jævla tilbehør med en flytebrygge av en kontroller. Så kanskje hvermannsen forstår at det omsider er kommet en ny Nintendo konsoll. 1 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Spilte F-Zero på SNES for første gang hos broren min i jula. Syns det var helt forferdelig. Umulig å styre, bilen sklir rundt som en olja isbit og jeg kræsja i veggene konstant. Klarte hvertfall ikke å vinne noe. Hvis du lærer deg å bruke skulderknappene er mye gjort, spillet er rått når en mestrer det. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Tidenes racingspill, rett og slett. 2 Lenke til kommentar
SaleEfag Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Spilte F-Zero på SNES for første gang hos broren min i jula. Syns det var helt forferdelig. Umulig å styre, bilen sklir rundt som en olja isbit og jeg kræsja i veggene konstant. Klarte hvertfall ikke å vinne noe. Hvis du lærer deg å bruke skulderknappene er mye gjort, spillet er rått når en mestrer det. Det er et MUST! Spesielt med Golden Fox Husker jeg var utrolig stolt når jeg runda på Master vanskelighetsgrad med alle bilene Savner gode gamle SNES... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Nintendo må nok gjøre en solid jobb for å få med flere på skuta i årene fremover, om vi tar utgangspunkt i dette: http://www.ign.com/articles/2016/01/29/only-5-of-developers-working-on-a-wii-u-game-survey-says Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Nintendo må nok gjøre en solid jobb for å få med flere på skuta i årene fremover, om vi tar utgangspunkt i dette: http://www.ign.com/articles/2016/01/29/only-5-of-developers-working-on-a-wii-u-game-survey-says Nja... Eller så kan de ha en rå lineup til launch. Et nytt Monster Hunter til konsoll for eksempel. Nintendo har også ganske mange franchiser til DS-systemene som kanskje kunne fått nye installasjoner til større skjermer. Tror enkelte kritiske stemmer ville ha blitt litt mer stille om ikke 50% av must have-spillene var Zelda og Mario. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Mange kjøper Nintendo-konsoller for å spille Nintendo-eksklusive spill. At COD, Need for Speed eller andre større spillserier ikke kommer til Nintendo's konsoll bryr meg lite. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Er det ikke betryggende å vite at man har annet enn Mario & Co å se frem til? Flere utviklere som støtter opp om en konsoll er aldri negatvtt. Men om de kommer med nok en gimmick løsning er det jo en viss fare for at det vil florere med tilsvarende søppel titler fra alle hold før det stilner, og igjen sitter Nintendo med sine spill som eneste trekkplaster. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Mange kjøper Nintendo-konsoller for å spille Nintendo-eksklusive spill. At COD, Need for Speed eller andre større spillserier ikke kommer til Nintendo's konsoll bryr meg lite. Det blir færre og færre som gjør akkurat det, dessverre. Nintendo trenger tredjepartsstøtte om de skal holde seg levedyktige over lengre tid om de skal fortsette med egen hardware. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Hadde det vært flere 3dje parts utviklere som viste at de kunne å lage spill på Wii og nyere konsoller hadde jeg hatt en mer positiv holdning, men mye av det jeg har sett (ikke alt) er søppeltitler som enten er bare dårlig, eller myntet på barn som ikke vet hva et bra spill er. Så frem til da må 3dje parts utviklerne som lager spill til Nintendo sine konsoller jobbe for å få min stemme. Jeg kjøper Nintendo konsollene for Mario og Zelda. Det er vel egentlig det. Resten av det jeg spiller finner jeg på PC. Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Og det du sier der virker å være det Nintendo også har trodd at så lenge de lager bra spill selv så holder det. Men helt ærlig, Nintendo holder ikke lenge om de slipper en ordinær konsoll uten god tredjepartstøtte enda en gang. Hva sånne som uansett kjøper nintendo konsoller mener betyr ubetydelig lite, da det maks finnes 20-25 millioner av dem på en veldig god dag og skipperen har husket å spise spinaten sin. 1 Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Ikke relatert til NX-debatten, men:DAMN. Mario Kart 8 er så sykt bra! Eneste spillet på WiiU jeg egentlig har brukt noe særlig tid på, men likevel, så lenge jeg har det så digg som jeg har det når jeg tar en runde eller to Mario Kart 8, så er det umulig for meg å angre på WiiU-kjøpet. Det spillet er verdt 2-3 tusen for meg. Det trodde jeg ikke gikk.Når det er sagt, har brukt New 3DS-en min mye, mye mer enn WiiUen og har så mange gode spill der som ligger og venter. Det er en deilig følelse, en plattform som rettferdiggjør sin eksistens veldig enkelt. 2 Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 http://www.usgamer.net/articles/splatoon-sells-4-million-shows-that-new-is-nintendos-best-bet Imponerende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå