Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som AMD har vist frem Polaris GPU i 14nm! Med ekstrem lav strøm forbruk til laptops og stasjonære maskiner. Hvor målet er å gi 1080p 60fps.

Så begynner jeg å tenke...hva om Nintendo går for dette i NX. Den skal jo etter hva jeg har forståt bli en stasjonær/portabel hybrid. Og som i XBO og PS4 så er det jo AMD som leverer GPU.

Om det skjer så kommer NX til å overkjøre PS4 og XBO til di grader!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan godt være de går for Polaris 14 nm GPU. Det passer jo veldig med timingen. Men tviler på at Nintendo velger den kraftigste/dyreste versjonen for å knuse de to andre. Hvertfall hvis det blir en portabel hybrid-maskin som ryktene tilsier. Jeg sier meg fornøyd om de får til Wii U-grafikk/oppløsning på en håndholdt.

Det blir spennende å se hva Nintendo har på gang. Mange spekulasjoner ute og går. Satser på at vi får vite noe offisielt før sommeren.

Lenke til kommentar

Nå som AMD har vist frem Polaris GPU i 14nm! Med ekstrem lav strøm forbruk til laptops og stasjonære maskiner. Hvor målet er å gi 1080p 60fps.

Så begynner jeg å tenke...hva om Nintendo går for dette i NX. Den skal jo etter hva jeg har forståt bli en stasjonær/portabel hybrid. Og som i XBO og PS4 så er det jo AMD som leverer GPU.

Om det skjer så kommer NX til å overkjøre PS4 og XBO til di grader!

..Kimishima explained that development was progressing steadily and that Nintendo has aimed to create a concept that will immediately attract consumer attention.

Lenke til kommentar

Det kan godt være de går for Polaris 14 nm GPU. Det passer jo veldig med timingen. Men tviler på at Nintendo velger den kraftigste/dyreste versjonen for å knuse de to andre. Hvertfall hvis det blir en portabel hybrid-maskin som ryktene tilsier. Jeg sier meg fornøyd om de får til Wii U-grafikk/oppløsning på en håndholdt.

Det blir spennende å se hva Nintendo har på gang. Mange spekulasjoner ute og går. Satser på at vi får vite noe offisielt før sommeren.

Greia er at disse ikke kommer til å koste skjorta utifra hva jeg har forstått. Det er kort som skal levere 1080p 60fps i medium settings i spill generelt. Får en noe slikt i en konsoll så kan det ikke bare bli bra ytelse men en liten og spennende innpakning av konsollen. Uten behov for mye vifter og støy.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke NX kommer i år. Neste å er mer sannsynlig.

Håper på ny direct snart. Kanskje i februar? Håper vi snart får mer info om TP HD. 

Coolshop - The Legend of Zelda: Twilight Princess HD - amiibo Bundle

Er vell ikke så mye nye informasjon, men det har i alle fall blitt bestilling fra min side. Gleder meg skikkelig til å oppleve dette fantastiske Zelda spillet i bedre drakt, man skjærer seg nærmest i øynene over de skarpe kantene i den originale versjonen, og ting ser generelt veldig grøtete ut den dag i dag.

Lenke til kommentar

Det må hvertfall få ut NX i god tid før MS og Sony kommer med noe nytt, helst et par år før. Hvis de i tillegg klarer å få gjort noe med tredjepartsstøtten og har noenlunde konkurransedyktig maskinkraft så tror jeg de kan kapre en mye større markedsandel.

Eller de kan gi ut noe som ser ut som forrige generasjon bare med et sært kontrollsystem ingen har bedt om. :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil ha NX, TP HD og det nye Zelda med en gang jeg!

Kunne også godt tenkt meg at Nintendo tok opp den gamle ideen om å lage Legend Of Zelda: Valley Of The Flood.

Hadde vært litt morsomt med et spill der du faktisk taper i slutten, selv om du tror du skal vinne som vanlig :p men da må spillet selvsagt ha en oppfølger der du vinner til slutt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei æsj, jeg spilte jo gjennom hele TP på Wii i høst. gidder ikke spille det ENDA en gang.

Jasså? Dumt for deg.

Twilight Princess er et av de få Zelda-titlene jeg bare har spilt gjennom skikkelig én gang, så dette gleder jeg meg til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt trist om Nintendo nok en gang lanserer "en litt i mellom to stoler" konsoll da. Men om målet er 60fps er det selvsagt bra, store forskjeller her når det kommer til gameplay ja. Ikke at jeg ikke takler 30fs da, men det er så deeeeeiliiiig å bytte over til ett 60fps spill om man har loket lenge med ett 30ish  fps spill.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det er jo strengt tatt ingen grunn for Nintendo å spare på kruttet nå. Jeg betaler gladelig litt ekstra for litt kraftigere maskinvare, men Nintendo ser ut til å tro at alle bor på gaten og ikke har den tusen lappen ekstra.

Siden vi er i 2016/2017(om konsollen kommer neste år) så burde strengt tatt alle spill kjøre i 1080p, og det gjelder Xbox one også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...