Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Ifølge twitter så ser det ut som om The Last Story blir kalt The Last World når det kommer her i Europa, og releasedatoen er vistnok satt til 24. februar allerede. Forferdelig dårlig idé med den navneendringen etter min mening, men kult at det kommer såpass fort.

Bare glad det har fått dato for å være helt ærlig. At vi skulle få to av generasjonens mest etterlengtede JRPG-er med kort mellomrom, mens amerikarne blir stengt ute i kulden hadde jeg virkelig ikke trodd på forhånd.

 

Som jeg leser på et annet forum:

I wouldn't care if they called it Super Columbine Frankfurters JRPG: 200X Edition if it meant got us an American release.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjekt at vi fikk dato for The Last Story da, og såpass tidlig.

Xenoblade ble til Cenoblade Chronicles og The Last Story ble til The Last World, hva med Pandora's Tower. Pandora's World Chronicles? :p

 

The Last Story funker mye bedre synes jeg, noe mer storslått og mystisk med den tittelen, The Last World blir liksom bare so so, men tittelen spiller jo liten rolle da. Må si kampsystemet virker interessant i det spillet, coversystem og greier, hmm.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Det må sies at både dato og navn for Last Story ikke er bekreftet enda, det er bare rykter så langt. Men håper virkelig det kommer allerede i februar. Angående navn så er det ikke viktig, men jeg likte godt hvordan The Last Story ble presentert som Sakagauchi's ekte Final Fantasy - altså som et spill slik Final Fantasy ville vært i dag om ikke Sakagauchi hadde blitt presset ut for en ti år siden. Tittelen The Last World henspiller mindre på dette, og er etter min mening mer generisk og har som Santar påpeker ikke samme mystikken. Dessuten ville jo The Last Story 2 blitt en kul tittel :)

 

Grunnen til å bry seg om amerikansk utgivelse er jo for det første at det er hyggelig at alle får lov å spille kvalitetsspillene - det gjelder spesielt for oss europeere som egentlig er de som pleier å ikke få disse spillene. Det er også viktig at spillene får tilgang til det amerikanske markedet - som er verdens største - om de skal håpe på å bli en suksess og eventuelt få oppfølgere. Med spill som Xenoblade og The Last Story så håper jeg virkelig Nintendo har formalisert samarbeidet med Monolith/Mistwalker og sikret seg at dette blir Nintendo's egne rpg-serier i lang tid fremover, også på Wii U. Men i så fall er de nesten avhengig av å gi de ut i alle territorier om de skal kunne ha noen effekt - også det amerikanske.

 

Jeg tror dog The Last Story kommer til å dukke opp i USA. Spillet er rett og slett for profilert, og jeg er sikker på at det var en bevisst strategisk avgjørelse fra Nintendo å få Mistwalker til å lage et rpg for dem i utgangspunktet - og det virker da rimelig meningsløst å la dette bli igjen bare i Japan/Europa - spesielt med tanke på de tingene som ble sagt på E3 i sommer. Xenoblade er nok noe mer nisje, men samtidig virker det som om kvaliteten faktisk er høyere, så forhåpentligvis dukker det opp på en eller annen måte der borte det også. Pandora's Tower (som vistnok skal komme i Mars) er det vel egentlig ingen som bryr seg spesielt om, det er sikkert et brukbart spill, men det har fått voldsomt mye mer pressedekning enn det ser ut som om det fortjener ettersom det ble en del av Operation Rainfall.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Ellers regner jeg med de fleste har sett ryktene om den neste Xboxen som kom ut i store spillmedier i dag?

 

IGN skriver: Xbox 720 Will Be Smaller, Cheaper Than Xbox 360.

 

Det interessante med dette er jo at en liten konsoll setter store begrensninger på hvor kraftig den kan bli - da kjølemulighetene vil bli begrenset. Og om den virkelig ikke blir stort kraftigere enn denne generasjonens konsoller, eller en 4-5 ganger kraftigere som Wii U, så burde det i utgangspunktet love godt for tredjepartsstøtte også på Wii U neste konsoll.

Lenke til kommentar

Helt enig Bytex! Men det kan være viktig likevel. Mange har spådd at Wii U vil havne i samme situasjon som Wii om en to år når PS4 og Xbox3 kommer ut fordi kraften i disse vil være et såpass stort hopp fra Wii U, og at det vil føre til at Wii U mister all sin tredjepartsstøtte allerede da. Selv tror jeg ikke Wii U kommer til å få spesielt god støtte, men jeg tror heller ikke styrken vil være det primære problemet. Uansett så blir det interessant å se, og nettopp derfor har slike rapporter som dette også relevans for fremtiden til Wii U.

Lenke til kommentar

Fant enda en ting som er mer direkte relatert til Nintendo: http://www.develop-online.net/news/39077/Nintendo-working-on-Wii-U-support-for-two-tablets

 

Nintendo forsøker altså å få Wii U til å fungere med to Upader samtidig. Jeg har ikke vært borti denne siden før, så aner ikke hvor troverdig det er. Vil uansett si at dette er et MUST for Wii U. Bare tenk dere mulighetene i feks Fifa eller Battlefield hvor man kan endre taktikk på hver sin Upad underveis. Dette vil også kunne gjøre at multiplayer rts-spill kan få et slags gjennombrud på konsoll om de er spesiallaget for det. Dette kan også forklare delvis hvorfor det ser ut som om Wii U er noe forsinket. Vi får håpe det stemmer!

Lenke til kommentar

Hmm, jeg er nå bra sikker på at Nintendo sa akkurat det samme rett etter e3 da, at de undersøkte muligheten for å bruke flere skjermkontrollere på en konsoll.

 

Noe av det første som slo meg var at kanskje kontrolleren er virkelig dyr og at de derfor bare vil tilrettelegge for at folk bruker den de fikk med konsollen.

Vil jo ikke se helt heldig ut om spill krever flere kontrollere om den koster skjorta.

Lenke til kommentar

Det er riktig at Nintendo sa at de undersøkte dette. Men om dette ryktet stemmer, så vil det jo mest sannsynlig være en bekreftelse av nettopp det, og ikke bare PR-snakk slik som de uttalelsene rundt E3 gjerne kan ha vært.

 

Det andre poenget ditt er dog veldig fornuftig, og jeg tror også dette er noe som holder Nintendos ingenører våkne om natten :)

Lenke til kommentar

Det aller største sparket får vi nok når den redesignede utgaven med to analoge spaker kommer hehe.

 

Om det stemmer at Wii U ikke kommer før slutten av neste år så må jeg si jeg lurer på hvilke konsekvenser det får for de tredjeparts spillene som er under utvikling til den nå, Arkham City, Ninja Gadien 3 og Darksiders 2 vil jo være "gamle" spill til den tid.

 

Håper ihvertfall Nintendo har klart New Super Mario Bros Mii til lansering ihvertfall. Tror det kan hjelpe en del på, massemarkedet elsker 2d Mario heldigvis for meg :)

En litt ny visuell stil hadde ikke gjort noe dog, det virker liksom litt slapt at alle nsmb spillene har identisk stil.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Ny stil, og så vil jeg gjerne at de går tilbake til fysikken fra Super Mario World som etter min mening er den beste, og også generelt tar en del ting derfra som dynamisk oververden med nøkler/nøkkelhull (hvor alle verdenene henger sammen i et verdenskart), yoshi på alle brett (om man tar han med), kappe som krevet timing for å fly, Switch-palaces, og muligheten til å kaste skall i den retningen man vil. Sier heller ikke nei takk til at Kuribo-skoen dukker opp på et brett :)

 

Ingen av de spillene du nevner har noen gang vært under produksjon for Wii U, og det vil ikke forundre meg om de blir droppet om Wii U blir utsatt. Feks skulle jo Wii U få et slags Assassins Creed 2-spill (mest sannsynlig en oppgradert port av et eller flere av de tre AC2-spillene), men nå er det vel mer sannsynlig at de bare får AC3 siden det er bekreftet neste høst.

 

Jeg tror utsettelsen gjør at mange av spillene som ble annonsert blit droppet, men at det kommer porter av det som da vil være relativt nye spill i stedet. Ting som nevnte AC3, Blops2 Battlefield Bad Company 3 osv. De store titlene neste høst fra EA, Activision og Ubisoft kommer til å være på Wii U. Spørsmålet er jo om de får de mer uavhengige utviklerne til å porte Bioshock Infinite, GTAV osv, og her tror ihvertfall jeg at det sørgelige svaret er nei.

Lenke til kommentar

Nå er saken om flere kontrollere også oppe på kotaku, så jeg tipper vi vil få høre noe offisielt om dette etterhvert også.

 

Vi vet at Peter Moore, lederen for EA Sports var i Kyoto for noen uker siden for å snakke med Iwata, og han er jo som kjent leder for den divisjonen som kanskje vil kunne tjene mest på støtte for to Upader. Peter Moore har også erfaring fra hardware-business i både Sega og Microsoft, så jeg ser ikke bort fra at han kan ha vært en av tungene på vektskålen her for å få Nintendo til å endre synspunkt og faktisk jobbe med å å klare to Upader på en gang.

Lenke til kommentar

Kraftigere betyr ingenting lengre. Jeg syns current-gen konsoller ser flotte nok ut allerede. Om det kommer enda mere shiny textures og masse rare uttrykk som "hyper-beveled tesselation" og sånn John carmack-prat, gjør ikke spillene noe bedre.

 

Det viktigste med kraftigere hardware (for meg) er vel igrunn mindre begrensninger for spillutviklerne. Tar alltids imot bedre grafikk, men jeg synes f.eks AI er viktigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...