Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Ser da slettes ikke ille ut dette. Flere store spill og endel fillers. Bedre enn ingenting.

 

For tiden storkoser jeg meg med en replay av LOZ: Twilight Princess. Atmosfæren er nesten bedre enn Skyward Sword. Og man har ikke segregerte "overworld dungeons", men en stor sammenhengende verden.

Jeg regner ikke Skyloft som en overworld da det bare er masse små øyer som ikke inneholder noenting.

Det ser også svært flott ut, spesiellt lyseffektene er dødsbra. Er bare kommet til 3. dungeon enda (den på bunnen av lake hyrule) så har mye kos i vente.

 

Kan sitte  og bare lete etter heart pieces eller gjøre sidequests i et par timer. Hver gang jeg får et nytt item (bue, boomerang, bomber etc) føler jeg at jeg MÅ backtracke for å se om det er noe jeg kan få tak i med å bruke dem i overworld. Blir sjeldent skuffa.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så lenge siden jeg spilte TP sist at jeg husker ingenting av story og cutscenes, så det er som å oppleve spillet på nytt. Tror ikke jeg fullførte det da heller, var vel med en gang det kom ut på Wii.

 

Når ulvene synger i kor osv er bare perfekt stemning. 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Syns ikke wii kontrollene gjør noenting jeg. Litt vifting med høyrearmen takler jeg uten problem. Know what I mean, wink wink nudge nudge

 

Dessuten er jo jump attack bare Z+A-knappen og det er også det sterkeste så jeg bruker det mest. Slipper å vifte da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Syns ikke wii kontrollene gjør noenting jeg. Litt vifting med høyrearmen takler jeg uten problem. Know what I mean, wink wink nudge nudge

 

Dessuten er jo jump attack bare Z+A-knappen og det er også det sterkeste så jeg bruker det mest. Slipper å vifte da.

Beste var jo å fekte "ordentlig" med Ghirahim i det Zeldaspillet, å så stikke fremover i brystet hans, vanskelig å få den følelsen med knapper.

Lenke til kommentar

Sant nok, de fikk det til å funke på et vis i SS. Men for det meste var det bare å få inn første hit og så "mashe" til mobs var døde.

 

Fightingen i TP kunne lett vært bare en knapp istedet for vifting, da retningen har lite å si. Link enten vifter sverdet eller stabber fremover uansett hvordan man svinger wiimoten.

 

Men jeg syns ikke det er noe problem og klarer fint å spille det. Og jeg har ingen gamecube.

Lenke til kommentar

Bare så det er klart, så er ikke NX kodenavnet på en ny hjemmekonsoll, men Nintendos nye softwareplattform som vil fungere på tvers av forskjellige modeller omtrent som iOS og Android. Med andre ord kan NX være mange ting: en hybrid-konsoll, en håndholdt-konsoll og en hjemmekonsoll.

Lenke til kommentar

Bare så det er klart, så er ikke NX kodenavnet på en ny hjemmekonsoll, men Nintendos nye softwareplattform som vil fungere på tvers av forskjellige modeller omtrent som iOS og Android. Med andre ord kan NX være mange ting: en hybrid-konsoll, en håndholdt-konsoll og en hjemmekonsoll.

Hvor har du dette fra? All info vi har viser at NX er kodenavnet på neste konsoll fra Ninty, vi vet bare ikke hva slags konsoll det er.

Lenke til kommentar

Var kanskje vel kategorisk der. Nintendo har faktisk ikke sagt noe konkret om hva NX er. Trolig er det bare deres kodenavn for neste generasjon. Som sagt det kan være en konsoll også, men det dekker trolig hånholdt-segmentet også. Alt Nintendo har sagt om neste generasjon tyder på et felles system for konsoll og håndholdt der de kjører samme OS og i stor grad samme hardwarearkitektur. Nintendo har nylig slått sammen de to teamene som lager hjemmekonsoll og håndholdt til ett blant annet. Patentet tyder også på at de beveger seg mer og mer bort fra hva man oppfatter som en tradisjonell hjemmekonsoll. 

 

Uansett, jeg ser spent på når vi får høre mer om neste generasjon uansett hva Nintendo finner på.  Jeg vil tippe på en annonsering i starten av neste år og lansering tidligst høsten 2016. Ikke minst er jeg spent på hva som skjer med Zelda. Jeg har på følelsen at neste Zelda-trailer kommer samtidig med NX-annonseringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ikke direkte et NX-rykte, men en kommentar på den nyere tids indie("Nindie")-satsing fra Nintendo, og hvordan nedlastbare spill i eShoppen har blitt viktig for 3DS og WiiU. Kan peke på noe for NX, tror jeg, og ryktene om ingen optiske drev i neste generasjon:

 


Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...