Bytex Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Hm, jeg har hatt MH4 i flere mnd, har enda ikke fått meg til å starte opp spillet.. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Hvor likt er egentlig Link Between Worlds og Link To The Past? Jeg forstår det som at det er stort sett basert på samme level design, men en ny historie? Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 (endret) Hm, jeg har hatt MH4 i flere mnd, har enda ikke fått meg til å starte opp spillet.. Spillet starter ikke på det sterkeste, med et par oppdrag der du nærmest blir satt på skinner fra start til slutt, men rimelig fort får du en serie frivillige oppdrag der du kan få opplæring i de ulike våpnene (og i samme slengen jakte ditt første større beist). Hvert våpen har ganske forskjellige spillestiler, og i det du finner et du liker så starter selve moroa. Spillet har mange mekanikker du gjerne forbinder med RPGs (MYE crafting), men presser ingen større historier på deg, settingen og jakthistoriene dine er på mange måter historien spillet formidler. Mye minner på sett og vis på The Witcher og Dark Souls, men uten den deprimerende fargepalletten, og med langt mer responsive kontroller i kampene, så jeg liker MH4U bedre enn begge. Når det er sagt har jeg bare såvidt drept min første Rathian, den første litt mer voksne dragen jeg har møtt, og løper rundt i en rustning laget av deler fra den første halvstore dinosauren du møter, så jeg er på ingen måte veldig erfaren med spillet, eller spesielt god. Endret 4. august 2015 av Roedthaarogfregner Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Hm, jeg har hatt MH4 i flere mnd, har enda ikke fått meg til å starte opp spillet.. Spillet starter ikke på det sterkeste, med et par oppdrag der du nærmest blir satt på skinner fra start til slutt, men rimelig fort får du en serie frivillige oppdrag der du kan få opplæring i de ulike våpnene (og i samme slengen jakte ditt første større beist). Hvert våpen har ganske forskjellige spillestiler, og i det du finner et du liker så starter selve moroa. Spillet har mange mekanikker du gjerne forbinder med RPGs (MYE crafting), men presser ingen større historier på deg, settingen og jakthistoriene dine er på mange måter historien spillet formidler. Mye minner på sett og vis på The Witcher og Dark Souls, men uten den deprimerende fargepalletten, og med langt mer responsive kontroller i kampene, så jeg liker MH4U bedre enn begge. Når det er sagt har jeg bare såvidt drept min første Rathian, den første litt mer voksne dragen jeg har møtt, og løper rundt i en rustning laget av deler fra den første halvstore dinosauren du møter, så jeg er på ingen måte veldig erfaren med spillet, eller spesielt god. Du skriver mye rett her, men det blir feil å påstå at kontrollene er mer responsive enn i Dark Souls eller the witcher. Flere av de større våpnene i monster Hunter kan låse deg i en animasjon eller kombo i oppmot tre sekunder, og eneste måte å beskytte seg på er posisjonering og timing. Jeg spiller for eksempel mest med hammer og longsword, og når man kommer opp i G-rank kan man maksimalt ta imot 13 større treff i en kamp som ofte er over 20 minutter lang, flere av angrepene til monstrene dreper deg i ett slag, og du har tre forsøk i løpet av et quest. Gratulerer med å ha slått din første Rathian forresten! Husk at den beste løsningen for bli bedre i spillet er ved å øve deg mot monstre Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 (endret) Jeg spilte MH3U ganske mye på Wii U, har noen fulle sett, tror det siste monsteret jeg "unlocket" var Diablos. Aner ikke hva slags rank. Ble best med å bruke Hammern som har paralyze og ser ut som en blomst. Kjøpte MH4 rett etter launch og har hatt i cartridgen flere ganger men ikke startet spillet i 3ds'n. Endret 4. august 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Hm, jeg har hatt MH4 i flere mnd, har enda ikke fått meg til å starte opp spillet..Spillet starter ikke på det sterkeste, med et par oppdrag der du nærmest blir satt på skinner fra start til slutt, men rimelig fort får du en serie frivillige oppdrag der du kan få opplæring i de ulike våpnene (og i samme slengen jakte ditt første større beist). Hvert våpen har ganske forskjellige spillestiler, og i det du finner et du liker så starter selve moroa. Spillet har mange mekanikker du gjerne forbinder med RPGs (MYE crafting), men presser ingen større historier på deg, settingen og jakthistoriene dine er på mange måter historien spillet formidler. Mye minner på sett og vis på The Witcher og Dark Souls, men uten den deprimerende fargepalletten, og med langt mer responsive kontroller i kampene, så jeg liker MH4U bedre enn begge. Når det er sagt har jeg bare såvidt drept min første Rathian, den første litt mer voksne dragen jeg har møtt, og løper rundt i en rustning laget av deler fra den første halvstore dinosauren du møter, så jeg er på ingen måte veldig erfaren med spillet, eller spesielt god. Du skriver mye rett her, men det blir feil å påstå at kontrollene er mer responsive enn i Dark Souls eller the witcher. Flere av de større våpnene i monster Hunter kan låse deg i en animasjon eller kombo i oppmot tre sekunder, og eneste måte å beskytte seg på er posisjonering og timing. Jeg spiller for eksempel mest med hammer og longsword, og når man kommer opp i G-rank kan man maksimalt ta imot 13 større treff i en kamp som ofte er over 20 minutter lang, flere av angrepene til monstrene dreper deg i ett slag, og du har tre forsøk i løpet av et quest. Gratulerer med å ha slått din første Rathian forresten! Husk at den beste løsningen for bli bedre i spillet er ved å øve deg mot monstre Sikter til første spill i begge de nevnte seriene, der føltes ting veldig tregt for meg subjektivt i alle fall. Det vil si, Witcher var en rimelig rar mix av oldschool rpg combat system og monstre du må unngå angrep fra, og litt vanskelig å sammenligne ting med i det hele tatt. Bruker oftest Dual Blades eller Charge Blade i MH4U, som i sammenligning føles himmelsk raskt. Det vil si, Zamtrios ble jeg nødt til å bruke et Greatsword med god elemental damage for å få tatt, og da var vi jo litt tilbake til det du nevner. Ble smertelig klar over hvor lang tid de animasjonene kunne ta. Så ja, blir vel litt feil å si på generelt grunnlag, men man har muligheten til å velge våpen som virker sånn. Synes dodge er lettere å kontrollere i Monster Hunter enn Dark Souls generelt likevel, men kan nok ha litt med øvelse å gjøre. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Noen som har noen formening om denne disken vil fungere på Wii U uten ekstra strøm via Y kabel? Edit: http://www.itavisen.no/nyheter/denne-disken-er-spesial-designet-xbox-434088 Endret 5. august 2015 av Thor. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Noen som har noen formening om denne disken vil fungere på Wii U uten ekstra strøm via Y kabel? Link? Men som en hovedregel tenk nei. Jeg har en med egen strømforsyning, det er best. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Hvor likt er egentlig Link Between Worlds og Link To The Past? Jeg forstår det som at det er stort sett basert på samme level design, men en ny historie? Jepp, veldig identisk overworld, men nye dungeons og historien er helt annerledes. Er utrolig morsomt for oss som spilte ALTTP på 90-tallet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Noen som har noen formening om denne disken vil fungere på Wii U uten ekstra strøm via Y kabel? Link? Men som en hovedregel tenk nei. Jeg har en med egen strømforsyning, det er best. Argh.. ctrl+v hang ikke helt med.. http://www.itavisen.no/nyheter/denne-disken-er-spesial-designet-xbox-434088 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 (endret) http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1091727 http://nintendoenthusiast.com/news/super-mario-maker-should-have-60-pre-made-levels/ Endret 6. august 2015 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 (endret) New Retro Studios Job Listing Sparks More Metroid Wii U Rumors Endret 10. august 2015 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Nope, men blir nok et ordentlig Metroid spill på NX. Uansett hva Nintendo sier, jeg tror ikke aksjemajoriteten er interessert i å lage flere dyre spill til en maskin som er utfaset innen et års tid. Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 https://www.youtube.com/watch?v=_9W_y8IlNro#t=407 - Mario Maker Overview. Det her må jo slå an ganske bra:) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Vet ikke helt, i mine 30 år som gamer har jeg aldri rørt en level editor i et spill. Håper det er kjempelett å importere baner fra nett. Har ikke tenkt å lage noe selv. Hvis 99% av banene er sånn type dsgens indie 2d spill, der man skal dø 200 ganger på hver bane, gir jeg opp fort. Endret 13. august 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Vet ikke helt, i mine 30 år som gamer har jeg aldri rørt en level editor i et spill. Håper det er kjempelett å importere baner fra nett. Har ikke tenkt å lage noe selv. Samme her. Men akkurat det der med touchpaden osv. så jo ganske intuitivt ut. Mulig det blir en gimmick for mange. Som kjøper, tester og legger bort. Men tror nok det vil generere bra med salg. http://www.ign.com/videos/2015/08/12/super-mario-maker-ign-challenge-altanos-revenge Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Hvis det er på plass et enkelt og fornuftig system for deling av brett tror jeg det kan komme fantatisk mye bra ut av dette fra Nintendo-fansen. Lenke til kommentar
deac Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Ser for meg mye festligheter med det. Hadde en nintendo helg forrige helg. Hvor jeg og 3 kompisser spilte Super Mario Bros U på fredagen, og Super Mario 3D world på lørdagen, steike så morsomt det er med et par kalde innabords Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Gleder meg til Mario Maker, men jeg skjønner ikke helt hvorfor for man må vente 9 dager for å unlocke alt? Hvorfor kan ikke alt være fra starten av? Lenke til kommentar
Serjiously Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Gleder meg til Mario Maker, men jeg skjønner ikke helt hvorfor for man må vente 9 dager for å unlocke alt? Hvorfor kan ikke alt være fra starten av?Fordi Nintendo har null tiltro til sine kunder, og tror vi blir overvelmet og gir opp hvis alt er tilgjengelig fra starten. Ikke noe superankepunkt for meg, da det gjør at vi naturlig får brukt litt tid på hvert enkelt element, men synes den generelle holdningen er idiotisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå